Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Man TGX 440 Euro 6 - Usterka układu oczyszczania spalin

25 Sty 2018 18:40 5064 8
  • Poziom 20  
    Witam autko jak w temacie problem jest z błędami w EDC a mianowicie.
    MAN rok 2014 silnik D2676LF26 440KM
    A to błędy jakie występują i są widziane przez urządzenie diagnostyczne jako aktywne:
    4377
    4374
    3830
    4559
    4562
    dodam że temperatury które powinny dać się odczytać na katalizatorze (wszystkie cztery) są nie do podglądnięcia a sterownik podstawia sobie 25 stopni po prostu nie ma odczytu, po odpięciu czy to NOx czy termoelementu poziom Adblue znika czyli komunikaty przez te dwa elementy przechodzą ale tak jak by nic z nich nnie wychodziło, pytanie cze jest możliwe żeby akurat obydwa elementy uległe usterce dość dziwne ale możliwe.
    Wszystkich co mieli okazję popracować z układem e6 MANa proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Cześć, jeżeli zdąże przed innym kolegą 😄 jutro podrzuce Ci te błędy,na czym pracujesz ? Masz możliwość skasowania pamięci czujników ? Widzisz rozgraniczony system SCR ?
    Oprócz błędów wyświetla się jakaś ikonka? Temperatura po prawej? Itp.
    Wszystko jest możliwe- i to jest piękne.
  • Poziom 20  
    Diagnostykę robiłem Jaltestem i ManCatsem miałem jeszcze problemy z ciśnieniem powrotnym Adblue ale był przytkany wtryskiwacz to oczyściłem ale te błędy były zarejestrowane w module pompy,
    błędy które wyszczególniłem są zarejestrowane w EDC. Wiem o rozdzielności układu ale nie wiem nic na temat zresetowania wartości czujników, mogę prosić o więcej informacji.
    Świeci się kontrolka silnika na żółto i komunikat o usterce układu silnika, auto nie odcina mocy, jest ciągle w trasie a ja mam na naprawę zawsze kilka godzin raz w tygodniu więc tak robię z doskoku.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    4377 błąd CAN, 4377 blad CAN,, 3830 komunikat magistrali CAN, czujnik nox II obd, 4559 czujnik temp spalin, 4562 komunikat magistrali CAN - informacje czujnika temperatury spalin.
    Napisz nr pompy i czy byly aktywne z przytkanym wtryskim bledy 5038,5039, 5556.? Mozliwe ze pompa wymiany, gdy jest przytkany wtrysk lub powrot z pompy zmieniamy przewod powrotny na wiekszy rozmiar. Przeplukales pompe po wyczyszczeniu? Jak wyglada wnetrze kata ? Mozliwe ze trzeba bedzie go wyjac i wymyc - tylko poczekaj bo koniecznoe trzeba wymienic okragle duze uszczelki sa przepalone! Napisz jak wroci. Kasowanie czujnikow w man cats 3 - silnik i oczyszczanie spalin - przywroc warosci czujnikom.
  • Poziom 20  
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź jak tylko będę miał samochód napiszę co i jak z góry dzięki.
  • Poziom 20  
    Problem z NOx rozwiązany, w obudowie elektroniki czujnika był malutki otworek pzre który dostała się wilgoć do środka pomimo że wszystko jest w żelu to elementy wystające ucierpiały, przylutowałem wszystko korzystając z elementów z płytki z NOx z E5.
    Wszystko zaczęło działać i termoelement również ,temperatury się pokazały.
    Jeśli chodzi o ciśnienia w pompie adblue po trasie nadal pojawił się błąd zbyt wysokiego ciśnienia w przewodzie powrotnym.
    Wykasowałem wszystkie błędy i teraz już ostatecznie zaobserwuje czy błędy się powtórzą.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Kojarzę, że był jakiś problem z tym ciśnieniem powrotnym w E6. Powodem wadliwa pompa. Rozwiązaniem jest wymiana pompy.
  • Poziom 20  
    Teraz już spokojnie mogę napisać że usterka się nie pojawia naprawa się powiodła,po skasowaniu tak jak pisałem wcześniej błąd ciśnienia się już nie pojawił, ciężko powiedzieć czy to przypadek czy chwilowy powrót do działania pompy, ale tą chwilę temat zamykam.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
  • Poziom 20  
    Teraz już spokojnie mogę napisać że usterka się nie pojawia naprawa się powiodła,po skasowaniu tak jak pisałem wcześniej błąd ciśnienia się już nie pojawił, ciężko powiedzieć czy to przypadek czy chwilowy powrót do działania pompy, ale tą chwilę temat zamykam.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Cały opis jest powyżej