Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tgx euro6 błąd oczyszczania spalin

piotr682 15 Lut 2019 10:40 393 10
  • #1 15 Lut 2019 10:40
    piotr682
    Poziom 10  

    Witam mam problem z oczyszczaniem spalin po podłączeniu diagnostyki wyświetla błędy
    Konwersja nox mniejsza od limitu 2 DTC 4463 FMI 8 usterka sygnału i drugi konwersja nox mniejsza od limitu 1 DTC 4462 FMI 8 usterka sygnału dodatkowo są błędy TCU 3 00191-08 i TCU 303149-00 samochód ma nieco ponad pół miliona kilometrów może ktoś miał coś podobnego.

    0 10
  • #2 15 Lut 2019 20:30
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Obydwa błędy dotyczą sprawności redukcji NOx-ów, jeden dotyczy przekroczenia pierwszej granicy a drugi drugiej. Przyczyn może być bardzo dużo jeśli masz tylko te dwie usterki, na kod 4462 wykonuje się programowanie w celu dopasowania zbyt restrykcyjnych wartości granicznych zapisanych w urządzeniu sterującym EDC ale skoro masz przekroczony 2 próg to system nie działa prawidło... Wachlarz przyczyn jest tu szeroki bardzo - od złej jakości mocznika AdBlue, przewód do dyszy oraz sama dysza wtryskowa, krystalizację, zasilanie powietrzem modułu nonox, usterkę samego modułu ......
    Diagnostyka i testy układu wskazane. Jedno pytanie jak jest tankowane AdBlue, pod sam korek czy do pierwszego "odbicia" pistoletu ?

    0
  • #3 16 Lut 2019 07:42
    piotr682
    Poziom 10  

    Adblu jest napewno dobrej jakości i tankujemy do pierwszego odbicia ten Man to jeden z pierwszych euro 6 wiem że w tych najnowszych nie można dolewać po korek i nie mniej niż 9 litrów i w zbiorniku musi być mniej niż 3/4 adblue . Miałem zdemontowany dekiel i dysza wyglądała ok

    0
  • #4 16 Lut 2019 15:48
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    piotr682 napisał:
    Miałem zdemontowany dekiel i dysza wyglądała ok
    To że dysza wyglądała ok nie znaczy że jest dobra bo może być przytkana w środku. Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej z modułu Nonox i wklej, interesuje mnie numer MAN ID jaki jest.

    0
  • #5 17 Lut 2019 13:26
    kakibara
    Poziom 28  

    Jeżeli pisze, że pierwszy euro 6 to pewnie przewód i pompę ma do wymiany.
    Jeżeli masz jakieś umiejętności lub możliwości to sprawdzić drożność przewodu powrotnego, przepłukać pompę, sprawdzić przewód doprowadzając i wtryskiwacz, mógłbyś otworzyć bok filtra, sprawdzisz czy nie ma krystalizacji na dpf-ie, jeżeli się tego podejmujesz pamiętaj należy zamówić dwie uszczelki okrągłe ponieważ będą już przepalone.
    To najtańszy sposób, ale jeżeli masz niski nr pompy MAN zaleca wymianę.

    0
  • #6 17 Lut 2019 13:35
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kakibara napisał:
    Jeżeli pisze, że pierwszy euro 6 to pewnie przewód i pompę ma do wymiany.
    Dlatego pytam o ID bo może miał wymienianą.

    0
  • #7 17 Lut 2019 14:37
    kakibara
    Poziom 28  

    Wiem, i nie podwazam twojej wypowiedzi!
    ...to pewnie ma do wymiany.... - czyli się zgadzam z Tobą!
    😄

    Dodano po 1 [minuty]:

    On tego jeszcze nie wie😄, że tak czy inaczej będzie boleć.

    0
  • #9 25 Lut 2019 12:51
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Potwierdziłeś że masz pierwszy z możliwych modułów Emitec, co za tym idzie wymiana na nowszy.

    0
  • #10 06 Mar 2019 19:14
    DAN1313
    Poziom 1  

    Wydaje mi się że moduł generowałby inne błędy. W twoim przypadku sprawdź recyrkulator spalin przy serwomotorze.

    0
  • #11 16 Mar 2019 11:22
    piotr682
    Poziom 10  

    może jakieś zdjęcie podglądowe lub w którym miejscu jest bo nie wiem czy dobrze myślę że to jest ten co reguluje klapką

    1