Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbiny

04 Lut 2018 19:47 8412 12
  • Poziom 15  
    Zakupiłem E61 525D 177KM 2004r.
    po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F57. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Pomaga zgaszenie auta odczekanie ok 15minut i ponowne odpalenie.

    kroki dotychczas podjęte przeze mnie:
    Wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary pękł)
    Wymiana wiązki przewodów między komputerem a nastawnikiem (brak napięcia 12V na nastawnik)
    Wymiana wszystkich uszczelek (przy samej turbinie, przy IC, przy EGR).
    Sprawdzenie szczelności dolotu (tu mam problem, ponieważ gdzieś słyszę świst, lecz nie wiem czy to turbina sama z siebie lekko świszcze i daje efekt jak by skądś indziej świstało).
    Założyłem kolejny nastawnik z allegro (to samo błąd nastawnika)
    Wymiana filtrów paliwa, powietrza sprawdzenie ciśnienia na listwie jest OK
    Sprawdzenie cięgna geometrii pracuje luźniutko
    Wymiana czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze oraz jego test
    Usunąłem klapki zawirowań - były ładne, ale wolałem nie ryzykować
    Robiłem test nastawnika w DIS - chodził ok pół godziny od lewej do prawej ani razu się nie zawiesił ani nie stanął w miejscu.

    Przy dodawaniu gazu na postoju, nastawnik prawie wcale się nie rusza, a chyba powinien coś drgnąć?

    Wykonałem dziś kilka testów DIS'em
    numer błędu 3F57

    DIS pokazuje że wartość minimalna doładowania nie została osiągnięta: (problem z nastawnikiem? czy z turbiną?)
    BMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbiny
    BMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbiny

    Wykonałem jeszcze test DPF (może ktoś mi te wartości wytłumaczyć?)
    BMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbinyBMW E60 525D - Brak ciśnienia doładowania błąd 3F57 nastawnik turbiny
  • Poziom 21  
    Hej
    Miałem kiedyś podobny temat co prawda nie w BMW a w japonicu i winny był ECU ty masz edc16c35 więc temat bajka klona bdm'em zrobić i testować jak już poczytany będzie można sprawdzić czy żaden pseudotuner map n75 nie udziwnił..
  • Poziom 15  
    marcin_70 napisał:
    Hej
    Miałem kiedyś podobny temat co prawda nie w BMW a w japonicu i winny był ECU ty masz edc16c35 więc temat bajka klona bdm'em zrobić i testować jak już poczytany będzie można sprawdzić czy żaden pseudotuner map n75 nie udziwnił..


    zgrałem mapę mpps
    wiem że była robiona, ale wcześniej to chodziło wszystko.
    może kolega to sprawdzić?
  • Poziom 18  
    Nie wiem jak w BMW ale w vag każda ingerencja w nastawnik czy turbo kończy się na serwisowej adaptacji stera turbiny do samej turbiny a potem całej turbiny ze sterownikiem do ecu auta. Inaczej jest tak jak opisujesz.
  • Poziom 15  
    daw2 napisał:
    Nie wiem jak w BMW ale w vag każda ingerencja w nastawnik czy turbo kończy się na serwisowej adaptacji stera turbiny do samej turbiny a potem całej turbiny ze sterownikiem do ecu auta. Inaczej jest tak jak opisujesz.


    a na czym polega adaptacja nastawnika turbiny do ECU komputera w Vagu?
  • Poziom 15  
    daw2 napisał:

    Już wiem o co chodzi, VCDS ma procedurę kalibracji tego nastawnika, zaś w BMW DIS ani GT1 tego nie ma, może po prostu ta funkcja w BMW nie była wymagana.

    Sprawa się rozwiązała, wymieniłem kondensator w nastawniku, wszystko zaczęło działać, rozebrałem turbinę dla pewności i wyszkiełkowałem ją w środku tak aby geometria chodziła luźniutko, wszystko działa.
  • Poziom 14  
    Czyli używany nastawnik tez uszkodzony rozumiem ?
  • Poziom 15  
    Frost160 napisał:
    Czyli używany nastawnik tez uszkodzony rozumiem ?

    Używany mógł być dobry lecz profilaktycznie dostał nowy kondensator, wyczyszczona geometria i wszystko jak na razie wróciło do normy, nie wyrzuca już błędu nastawnika.
  • Poziom 14  
    No ale napisałeś w 1 poście:
    "kroki dotychczas podjęte przeze mnie:
    -Założyłem kolejny nastawnik z allegro (to samo błąd nastawnika) "
  • Poziom 15  
    Frost160 napisał:
    No ale napisałeś w 1 poście:
    "kroki dotychczas podjęte przeze mnie:
    -Założyłem kolejny nastawnik z allegro (to samo błąd nastawnika) "


    No tak załozylem kolejny nastawnik i to samo było, wymieniłem w nim kondensator, wyczyściłem geometrię i działa.
  • Poziom 15  
    Temat zamykam problemem okazała sie Turbina która miała zapieczoną geometrię i przez to wyrzucało błąd nastawnika, dodatkowo DPF był zapchany i przez to były takie problemy.