logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zastąpić gniazdo antenowe rozdzielaczem w trakcie remontu?

kapelush 19 Lut 2018 09:01 5352 8
REKLAMA
  • #1 17047729
    kapelush
    Poziom 9  
    Dzień dobry.
    W czasie remontu muszę z przyczyn estetycznych usunąć gniazdo antenowe które jest w mocno nietrafionym miejscu na ścianie. Jestem zupełnym laikiem jeżeli chodzi o takie tematy więc chciałbym się upewnić że wszystko zrobię poprawnie.

Gniazdko zawiera kable z anteny zbiorczej w bloku, w puszcze są dwa kable - jeden leci z góry drugi leci na dół. Gniazdko wygląda dokładnie jak to które dodaje w obrazku. Pytanie brzmi czy mogę gniazdko zastąpić rozdzielaczem dodanym również w obrazku. Kable chciałem zakończyć końcówkami typu F. Ten idący z góry podłącze do wtyku IN w rozdzielaczu, natomiast do OUT podłącze ten który idzie na dół ( do sąsiadów) a do drugiego OUT kabel który podłącze do swojego telewizora. Wszystko ładnie pochowam w ścianie, czy mogę tak to zrobić?

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.

Jak zastąpić gniazdo antenowe rozdzielaczem w trakcie remontu? Jak zastąpić gniazdo antenowe rozdzielaczem w trakcie remontu?
  • REKLAMA
  • #2 17047785
    gumisie
    Poziom 43  
    Ocena: 2480
    Witam.
    Patrząc na to "oryginalne" gniazdo, połączenie zaproponowane przez Ciebie powinno się sprawdzić, przynajmniej teoretycznie.
    Pozdrawiam
  • #3 17047791
    Włodzimierz Wojtiuk
    Poziom 32  
    Ocena: 272
    kapelush napisał:
    Pytanie brzmi czy mogę gniazdko zastąpić rozdzielaczem dodanym równie w obrazku.

Zgodnie "ze sztuką" NIE! (aczkolwiek pewnie nie zaszkodzi).
    Takie gniazdo należałoby zastąpić odgałęźnikiem.
    Czy instalacja działa? Jest do czegoś wykorzystywana?
    Jeśli tak to wskazany kontakt z właścicielem/konserwatorem.
  • REKLAMA
  • #4 17047798
    krzysiozak
    Poziom 40  
    Ocena: 1151