Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W204 - Poziom płynu chłodniczego rośnie po odkręceniu korka

19 Lut 2018 11:03 1509 7
  • Poziom 17  
    Zauważyłem takie dziwne zjawisko...dolali mi w ASO trochę płynu chłodniczego bo brakowało około 100ml.
    Po dłuższej jeździe podniosłem maskę i przy zamkniętym korku wydawało mi się, że jest za mało płynu chłodniczego.
    Odkręciłem korek, usłyszałem pssst i poziom płynu się podniósł do prawidłowego.
    Czy to normalne zjawisko, że podczas odkręcenia korka słychać krótkie syknięcie i poziom płynu powraca do prawidłowego stanu?
  • Sklep HeluKabel
  • Admin grupy komputery
    diabeel napisał:
    Czy to normalne zjawisko, że podczas odkręcenia korka słychać krótkie syknięcie i poziom płynu powraca do prawidłowego stanu?
    Na ciepłym, czy zimnym silniku? Podczas pracy silnika, czy nie?
    W przypadku zapowietrzonego układu może występować taki efekt.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Wyłączony silnik - bez różnicy czy ciepły czy zimny. Czasem jest samo syknięcie, a czasami po odkręceniu poziom płynu się podnosi do prawidłowego.
    Auto normalnie nagrzewa sie do 90C i taka temperature utrzymuje
  • Poziom 23  
    Sprawdzaj poziom płynu na zimnym silniku np. po nocy.
  • Poziom 17  
    Rano jest to samo tzn. jeśli auto się rozgrzeje, następnie odstawię je i poczekam do rana to wtedy gdy odkręcam korek wlewu jest lekkie syknięcie, oraz wzrost ilości płynu do prawidłowego poziomu.
    Dodam, że silnik ma prawidłową temperaturę, węże nie są twarde oraz grzanie w kabinie jest lux, brak jakiegokolwiek zapachu ze zbiorniczka wyrównawczego.
  • Admin grupy komputery
    diabeel napisał:
    oraz wzrost ilości płynu do prawidłowego poziomu
    O jakiej ilości mowa? 1 centymetr, 3, 10 - poziomu w zbiorniczku?
  • Poziom 17  
    Okolo 1-2cm maksymalnie
  • Admin grupy komputery
    To nie powód do paniki. Raczej normalny objaw. Ciśnienie w układzie rośnie wraz z temperaturą płynu (rozszerzanie cieczy), pęcznieją przewody elastyczne itp. a w samym zbiorniczku zbiera się ciśnienie powietrza - innymi słowy, otwierając korek uwalniasz sprężone powietrze więc i zmienia się poziom płynu w zbiorniczku.

    Dla spokojności możesz wymienić sam korek zbiorniczka. Zdaje się, że w nim powinien być zawór, a nie wiem jak można sprawdzić jego poprawność działania.