Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wadliwa praca czujników parkowania - Pole elektromagnetyczne ?

06 Mar 2018 21:32 1887 5
  • Poziom 2  
    Dzień dobry, to mój pierwszy post. Liczę, że ktoś mi pomoże.
    Wadliwa praca czujników parkowania - Pole elektromagnetyczne ?
    Mam samochód, Subaru Legacy iv. Jakiś czas temu postanowiłem go wzbogacić o czujniki parkowania. Polski producent, czujniki przód/tył i wyświetlacz led z info który czujnik i jaka odległość. Założył mi go warsztat gdzie akurat auto przechodziło nsprawę blacharską.

    No i mam problem. Po założeniu system się dziwnie zachowywał. Co chwila pokazywał, że jest przeszkoda na jednym z czujników z przodu. Uznaliśmy z warsztatem, że czujnik jest walnięty. Wymieniliśmy. To samo. No to podejrzenia padły na centralkę. Sklep wymienił na nową. To samo.

    Odłączenia kabelka od feralnego czujnika powoduje przejście objawu na czujnik obok.

    Po x różnych kombinacji chyba wiem w czym jest problem, ale nie wiem jak go rozwiązać.

    Otóż:

    - centralka została umieszczona obok centralnej konsoli od strony pasażera. Z boku idzie taka plastikowa osłona. Centralka znajduje się między nią a konsolą.
    - po wyjęciu jej z tego miejsca i położeniu na dywaniku czy też powieszeniu na wykładzinie która wchodzi w ten plastik otaczający konsolę, problem znika.
    - uznałem, że powodem musi być jakieś pole elektromagnetyczne, które być może ma wpływ na kable albo samą centralkę. Pole generowane przez jakieś urządzenie w konsoli. Radio? Klima? Komputer pokładowy?
    - postanowiłem temu zaradzić, kupiłem kawałek grubej gumy, okręciła centralkę kilka razy folią aluminiową i coś się zmieniło. Samochód na codzień trzymam w garażu pod blokiem w którym mieszkam. Odpalam samochód, system działa ok. Mogę jeździć po garażu do woli i zero piszczenia. Wystarczy, że się zbliżę do drzwi garażowych, system zaczyna wariować. Tak jakby nie tylko sam samochód generował zakłócenia sle i garaż czy też moment jego opuszczenia.
    - problem znika gdy wyjadę z garażu, zgaszę samochód i ponownie go odpalę. Nie jest to rozwiązanie bo akumulator i rozrusznik
    - postanowiłem zmienić materiał izolacyjny, kupiłem taką taśmę z której robi się takie wkładki pod materac, żeby kryć się przed elektrosmogiem. Efekt ten sam co przy folii.

    Wiem, że mógłbym przenieść tą centralkę w inne miejsce, ale to sporo pracy, a po drugie męczy mnie to.

    Pytanie, jak skutecznie zablokować to pole, jeśli to pole?
    Jak zabezpieczyć centralkę przed jego gromadzeniem bo to wyglada jakby przez noc gromadził się ładunek, który znika po ponownym uruchomieniu samochodu.
    Jak np. Samochód stoi pod chmurką kilka godzin to problem nie występuje albo występuje sporadycznie. Zauważyłem ze jak np były duże mrozy to wtedy problem się nasilał. Help.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    barcin_ski napisał:
    podejrzenia padły na centralkę. Sklep wymienił na nową. To samo.

    Wymień cały system na system "innego producenta"
    barcin_ski napisał:
    Polski producent

    ...czy polski importer z Chin ?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    barcin_ski napisał:
    Polski producent

    Cytat z Twojego linku: "Wraz ze zmianą importera, te wysokiej klasy czujniki cofania, będą sprzedawane pod marką OMEGA"

    barcin_ski napisał:
    Założył mi go warsztat

    To dlaczego nie "dokończy" montażu - tak, aby klient był zadowolony ?
    barcin_ski napisał:
    Przecież to nie może być takie skomplikowane.

    Chyba jednak jest skomplikowane, skoro przerosło instalatora.
  • Poziom 2  
    Szanowny Panie, nie po to pisałem tego posta, żeby wyszukiwać informacji skąd pochodzi produkt czy jak wyglądają moje relacje z instalatorem, tylko po to, żeby się dowiedzieć od mądrzejszych głów jak rozwiązać ten problem. Zna Pan odpowiedź?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    barcin_ski napisał:
    Zna Pan odpowiedź?

    Tak,
    1. Całkowicie zmienić lokalizację centralek systemu oraz przebieg wiązek biegnących od sensorów w zderzakach.
    2. Zmienić sposób zasilania centralki z instalacji samochodu.
    Albo instalator popełnił błąd przy podłączaniu albo system jest zakłócany przez "kontrolę żarówek".
    3. Jeżeli to nie pomoże - zainstalować testowo inny system czujników parkowania aby wykluczyć lub potwierdzić problemy z wcześniej zamontowanym dodatkowym sprzętem.
    Czyli czy samochód zakłóca system, czy system sam się wzbudza.
    Jest możliwe, że centralka ma wadę konstrukcyjną i cały kontener nadaje się do zwrotu producentowi (lub sprzedaży na Allegro).


    ...ale skoro chcesz walczyć z "elektrosmogiem", EMC, bawić się w ekranowanie, itp...
    to nikt Ci tego nie zabroni ale też nikt czegoś innego, sensownego nie doradzi.
    barcin_ski napisał:
    Pole generowane przez jakieś urządzenie w konsoli. Radio? Klima? Komputer pokładowy?

    Nie wiadomo czy potrzebujesz ekranu aby ochronić centralkę urządzenia przed polami zewnętrznymi czy ograniczyć zasięg pola emitowanego przez urządzenie.
    barcin_ski napisał:
    na wykładzinie (...) problem znika.

    Jest możliwe, że wewnątrz centralki występują niekorzystne sprzężenia.
    Walka z nimi jest trudna, tym bardziej jeżeli sama centralka została źle zaprojektowana.
    Ekranowanie, to jeden wielki "eksperyment".
    barcin_ski napisał:
    jak skutecznie zablokować to pole, jeśli to pole?

    Pamiętaj, że każdy otwór w ekranie będzie działał jak falowód.
    barcin_ski napisał:
    przenieść tą centralkę w inne miejsce, ale to sporo pracy

    ... tego nie będę komentować.