Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Seat Ibiza Centralny Zamek

kenumo 21 Mar 2018 12:01 5286 12
Wago
  • #1
    kenumo
    Level 10  
    Witam, proszę o podpowiedź, poradę - montuję w Seat Ibiza Centralny zamek uniwersalny - sterowanie jest masą na jednym przewodzie - żółto-niebieskim.

    Podanie masy przez rezystor 180 Ω na ten przewód otwiera zamek podanie masy bez rezystora na ten przewód zamyka.

    Moje pytanie jaki rezystor kupić jakich parametrów, wat ??
  • Wago
  • Wago
  • #3
    kenumo
    Level 10  
    Kupiłem taki Rezystor Philips AC03 200R 200ohm 3Wat - będzie pasował ?
  • #5
    kenumo
    Level 10  
    OK dzięki za podpowiedź, dziś będę montował i dam znać...bo w zasadzie wszystko śmiga pozostał ten rezystor aby otwierał samochód, napisze później czy hula.
  • #7
    kenumo
    Level 10  
    1 Etap zakończony samochód zamyka się bez problemu z uniwersalnego centralnego.
    Ja zastosowałem centralkę Proxima.

    Seat Ibiza Centralny Zamek

    Centralka podpinam sterowanie masami, w moim przypadku przewody z centralki które należało wykorzystać to:

    - biały zamyka
    - biało-czarny otwiera - tu należy dodatkowo zastosować rezystor ja dałem 200 Ohm 3 Wat
    - żółty i żółto-czarny łączmy z czarnym - masą
    - czerwony stały plus

    Tak to wygląda na foto:

    Seat Ibiza Centralny Zamek

    Ja rezystor i przewody lutowałem daje to pewne połączenie, następnie zaizolować.

    Podpięcie w samochodzie - Seat Ibiza 3 2003r.

    Podpinam się w kostkę pomiędzy drzwiami a kabiną auta, dokładnie w przewód żółto-niebieski ten najcieńszy tutaj wpinamy przewód biały - zamykanie oraz w ten sam przewód wpinamy biało-czarny z rezystorem otwieranie - i gotowe centralny zamyka i otwiera samochód.

    Wykorzystałem dodatkowo przewód fioletowy z centralki Proxima do podpięcia kierunkowskazów - dzięki temu zamknięci daje jedno miganie kierunkami a otwarcie dwa razy migają.

    Fioletowy przewód z centralki wpinam w kostkę nad nogami w samochodzie za bezpiecznikami jak na foto:

    Seat Ibiza Centralny Zamek



    Pozostało jeszcze z komfortu podpiąć domykanie szyb w momencie jak zamykam samochód, ale jeszcze nie wiem w który przewód podać komfort który daje impuls masy 25s.

    P.S czy ktoś orientuje się w który przewód wpiąć komfort na domknięcie szyb ??
  • #9
    kenumo
    Level 10  
    DriverMSG wrote:
    kenumo wrote:
    P.S czy ktoś orientuje się w który przewód wpiąć komfort na domknięcie szyb ??
    Masz taką opcję "z kluczyka"?


    Nie wiem centralny uniwersalny zamontowany bo padł pilot z kluczyka, ale jak podpinałem centralny uniwersalny to szyby poszły w górę po zamknięciu, tak czy siak z 4 przewodów 3 są do testu któryś odpowiada za domykanie.
  • #11
    kenumo
    Level 10  
    DriverMSG wrote:
    Nie wiem jak w Seacie, ale inne auta grupy VAG miały domykanie szyb przytrzymując przekręcony kluczyk w drzwiach przez ponad sekundę - sprawdź.


    Wiem, mi chodzi o to, jak mam u siebie w Golf V , szyby opuszczone wysiadam z auta pilotem pstryk zamyka samochód i szyby w górę...
  • #13
    kenumo
    Level 10  
    DriverMSG wrote:
    Nie rozumiemy się.
    Sprawdź, czy działa "z Kluczyka" i jeśli tak, to wystarczy w sterowniku zrobić domykanie przewodem zamka - dłuższy impuls przekaźnika.


    OK Sprawdzę.

    Dodano po 10 [godziny] 46 [minuty]:

    Sprawdziłem, po włożeniu kluczyka w drzwi i przekręceniu w prawo (zamykanie) obie szyby zamykają się.

    Podpiąłem przewód komfort (szary z centralki - komfort - daje sygnał masy 25 sekund) pod przewód zamakania i teraz już wszystko jest poprawnie, jak na pilocie klik zamykanie samochodu szyby również zamykają się.


    Temat ogarnięty dziękuję za pomoc.