Na wstępie zaznaczam, że nie znam się za zbytnio na parametrach SMART. Chciałbym wiedzieć czy ten dysk jest jeszcze do uratowania poprzez zerowanie/remapowanie. Dołączam zrzut z CrystalDisk Info :
Patrząc po Twoich poprzednich postach to ten dysk przeleżał 2,5 roku w szafie i pochodził 20 godzin. W tym czasie (20 h) nabił sporo błędów odczytu i dodatkowy sektor niestabilny.
Najważniejsze to nie trzymać ważnych danych. Jeżeli nie zalezy na dysku, a chcesz go po prostu mieć na mało ważne dane to nie ma potrzeby remapowania a tym bardziej zerowania.
No tak teraz już mam pewność, że jedynie awaryjnie jakiś system mogę postawić..
Racja nagromadziłem trochę tych dysków i teraz robię porządki i chcę definitywnie rozwiązać ich użyteczność
Drugi dysk jest w dobrym stanie, ma dwa relokowane sektory. Niech pochodzi trochę, przenieś na niego kilkanaście GB i porównaj SMART, jeżeli parametry 05, BB, C5 nie wzrosną dysk nadaje się do użytku. Ale warto mieć jego kopię zapasową.
Pytanie teraz czy prędkości kopiowania tych plików były w normie, czy strasznie się obniżała prędkość?
Jeżeli była stała to dysk jest do użytku jak najbardziej. Pomimo tych relokowanych sektorów i nienaprawialnych błędów.
Jednak trzeba kontrolować co jakiś czas SMART czy nie wzrastają parametry świadczące o błędach.
Nie jestem pewien co do parametrów 01 i C3, aczkolwiek myślę, że są one poprostu tak duże w tych dyskach i niczemu nie świadczą.
No widzisz, zapomniałem napisać, nie musisz kopiować. Możesz sobie zainstalować HDTune i puścić test prędkości odczytu z dysku. Jeżeli będzie linia prosta lub lekko opadająca w dół to ok. Jak będę duże szpilki to nie jest ok.
Dla dysków Seagate wysoki parametr (01) jak i (07) jest normą i tym nie należy się przejmować.
Monitoruj (05). Na chwilę obecną jest on znikomy, lecz trzeba patrzeć czy nie wzrasta w szybkim tempie.