Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1,6 hdi brak mocy - Obroty do 3 tysięcy i brak mocy

kisia0809 29 Mar 2018 08:01 27081 12
  • #1
    kisia0809
    Level 7  
    Witam! Posiadam Peugeota 307 1,6 hdi z 2004 roku. Samochód nie ma siły się rozpędzić, obroty podnoszą się do niecałych 3 tysięcy i coś jakby go przyhamowywało, idą do góry i czuć że nie ma siły dalej. Co mogło się stać?

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • #2
    servgsm
    Level 23  
    Masz załączony tryb awaryjny. Przyczyn może być wiele.
    Zapchany DPF, zbyt wiele nieudanych prób przepalenia DPF, brudny EGR, niedziałające świece żarowe, źle działająca klapa gasząca.... Można wymieniać bez końca.
    Żółta kontrolka silnika się świeci? Podepnij auto pod komputer, sprawdź błędy i wklej je tutaj, to będziemy wiedzieli coś więcej.
  • #3
    kisia0809
    Level 7  
    Jestem tylko kobietą, nie wiem wszystkiego :)
    Kontrolka żadna się nie pali, kiedyś raz w wakacje zapalił się CHECK, ale zgasło po kilku dniach i jest okej.
    A teraz w poniedziałek stałam w dość dużym korku i po tym ruszaniu, hamowaniu tak się stało.
  • #4
    kuba20111
    Level 12  
    Bez kompa nic nie zdziałasz. Jedynie sprawdź czy węże od turbiny twardnieją po przygazowaniu.
  • #5
    servgsm
    Level 23  
    Przebieg auta?

    Węże od turbiny mogą nie twardnieć. Nie wiem jak jest w 1.6 HDI, ale moim 2.2 HDI biturbo wygląda to tak, jakby klapy turbiny były zamykane.
    W moim przypadku winą jest EGR, bądź zużyte świece (są przepalone).
  • #6
    kisia0809
    Level 7  
    servgsm wrote:
    Przebieg auta?


    216tys
  • #7
    servgsm
    Level 23  
    kisia0809 wrote:
    servgsm wrote:
    Przebieg auta?


    216tys


    To po opisie przypadku, kiedy to nastąpiło, byłbym na 70% pewny nieprawidłowego działania EGR na skutek nadmiernego zabrudzenia.
    Ale tak jak pisał kolega wcześniej, trzeba auto podpiąć do komputera, aby szukać dalej. Poszukaj dobrego mechanika, który zna się na francuzach, bo "pan Wiesio" może nie dać rady. Zbyt bardzo skomplikowane są te jednostki.

    Jeśli mam rację, z tym EGR, to być może wystarczyłoby go przeczyścić, w niekórych przypadkach to zdaje egzamin.
  • #8
    kisia0809
    Level 7  
    servgsm wrote:
    kisia0809 wrote:
    servgsm wrote:
    Przebieg auta?


    216tys


    To po opisie przypadku, kiedy to nastąpiło, byłbym na 70% pewny nieprawidłowego działania EGR na skutek nadmiernego zabrudzenia.
    Ale tak jak pisał kolega wcześniej, trzeba auto podpiąć do komputera, aby szukać dalej. Poszukaj dobrego mechanika, który zna się na francuzach, bo "pan Wiesio" może nie dać rady. Zbyt bardzo skomplikowane są te jednostki.

    Jeśli mam rację, z tym EGR, to być może wystarczyłoby go przeczyścić, w niekórych przypadkach to zdaje egzamin.



    Dziękuję bardzo za podpowiedź. Mam nadzieje że uda mi się znaleźć kogoś dobrego :)
  • #9
    kuba20111
    Level 12  
    świece nic do tego nie maja...
  • #10
    servgsm
    Level 23  
    kuba20111 wrote:
    świece nic do tego nie maja...


    Niech kolega poczyta o perypetiach z francuzami, Czasami nawet nagła zmiana temperatury (wyjazd z garażu) potrafi porobić sieczkę w elektronice wywołując załączenie trybu awaryjnego.
    A świece jak najbardziej, System stwierdzi, że są zużyte i będzie zmuszać użytkownika do serwisu. I słusznie. Ceramika na świecach potrafi się skruszyć robiąc jesień średniowiecza w cylindrze, a świece zużywają się nie tylko podczas odpalania auta w zimie, lecz podczas całej eksploatacji. Zmiany ciśnienia i procesy zachodzące w cylindrze robią swoje.
  • #11
    sly_1978
    Level 20  
    servgsm wrote:
    kuba20111 wrote:
    świece nic do tego nie maja...


    Niech kolega poczyta o perypetiach z francuzami, Czasami nawet nagła zmiana temperatury (wyjazd z garażu) potrafi porobić sieczkę w elektronice wywołując załączenie trybu awaryjnego.
    A świece jak najbardziej, System stwierdzi, że są zużyte i będzie zmuszać użytkownika do serwisu. I słusznie. Ceramika na świecach potrafi się skruszyć robiąc jesień średniowiecza w cylindrze, a świece zużywają się nie tylko podczas odpalania auta w zimie, lecz podczas całej eksploatacji. Zmiany ciśnienia i procesy zachodzące w cylindrze robią swoje.


    Świece nie powodują w HDi trybu awaryjnego. Egr jest tu podejrzanym jak najbardziej, ewentualnie podciśnienie gubi. Poza tym nie bardzo rozumiem aluzję do "francowatych", motoryzacja jest obecnie na równo słabym poziomie, co w przypadku kiedyś bezawaryjnych niemieckich marek razi najbardziej.
  • #12
    servgsm
    Level 23  
    sly_1978 wrote:

    Świece nie powodują w HDi trybu awaryjnego. Egr jest tu podejrzanym jak najbardziej, ewentualnie podciśnienie gubi. Poza tym nie bardzo rozumiem aluzję do "francowatych", motoryzacja jest obecnie na równo słabym poziomie, co w przypadku kiedyś bezawaryjnych niemieckich marek razi najbardziej.


    "Ekologia" panie.... "Ekologia". :cry:
  • #13
    jurekk55
    Level 36  
    kuba20111 wrote:
    świece nic do tego nie maja...


    Nie wypisujemy herezji, czasem lepiej poczytać przed wypowiedzią...

    sly_1978 wrote:
    Egr jest tu podejrzanym jak najbardziej,


    A dokładniej EGR i przelot spalin, do tego sprawdziłbym odmę i gorącą stronę turbiny.

    Wszystko oczywiście po sprawdzeniu błędów i parametrów live.