Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośnik bluetooth - pierwszy DIY

DigiBen 29 Mar 2018 18:06 627 7
  • #1 29 Mar 2018 18:06
    DigiBen
    Poziom 7  

Witam.
    Temat będzie o moim pierwszym projekcie jaki chcę zbudować. Jestem zielony pod ty względem, więc szukam podpowiedzi co jak z czym i po co jeśli chodzi o schematy, zasady podłączania itd.
    Posiadam części:
    - Moduł bluetooth (aktualnie jeszcze nie dotarł, zamówiłem na ali, możliwe że dorwę w miedzyczasie do przetestowania jakiś inny)
    - 2 głośniki 15W 8Ω
    - 2 głośniczki wysokotonewe 3W z zakresem 4/8/16Ω
    - Wzmacniacz PAM8610
    - Przetwornice DC LM2596S
    - Moduł ładowania TP4056
    - 4 ogniwa 18650
    - 2m przewodu audio dwużyłowego
    - jakieś kabelki do połączeń
    - włącznik
    - obudowę (którą gdzieś tam wykonam jak już wymyślę jaka będzie mi się podobać)

W związku z powyższym mam kilka pytań:
    1. Czy mogę połączyć te 4 głośniki pod ten wzmacniacz? Chciałbym uzyskać jak najszersze pasmo dźwięku, jednocześnie uniknąć nieprzyjemnych pisków, trzasków itd.
    2. Ogniwa chciałbym połączyć równolegle, zwiększając pojemność ogniw, stąd pomysł z przetwornicą. Widziałem jednak gdzieś temat (sporo podobnych części jak wzmacniacz, moduł ładowania i bluetooth oraz przetwornica) w którym występowały problemy z dźwiękiem i ze skokami napięć.
    3. Czy powinienem dokupić coś dla stabilizacji/filtracji napięć? Jeśli tak, to co, i jak to podłączyć?

Z góry dzięki za podpowiedzi, postaram się ewentualnie dokumentować fotograficznie postępy nad głośnikiem i ewentualnie pochwalić rezultatami.

0 7
  • Katalog Megger
  • #2 29 Mar 2018 20:56
    burixon000
    Poziom 13