Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla e12 Włączona klima - wentylatory chłodnicy pracują co kilka s.

11 Kwi 2018 18:21 1323 15
  • Poziom 3  
    Witam.Mam problem z klimatyzacją w samochodzie toyota corolla e12, dzisiaj klimatyzacja została nabita. Po włączeniu klimatyzacji wentylatory chłodnicy załączają się (tak jak powinno być) i chodzą przez kilkadziesiąt sekund po czym się wyłączają na 10 sekund i ponownie załączają i tak przez cały czas podczas gdy klimatyzacja jest włączona.Z tego co wiem wentylatory chłodnicy powinny chodzić bez przerwy przy włączonej klimatyzacji obserwowałem to na samochodzie dziewczyny z takim samym silnikiem tam wentylatory się nie wyłączają również według mnie klimatyzacja w moim samochodzie chłodzi nieco słabiej niż w samochodzie dziewczyny myślę że ma na to wpływ przerywana praca wentylatorów.
    Bardzo proszę o pomoc bo jestem w tych sprawach kompletnie zielony, jeżeli gdzieś na forum była mowa o takim problemie proszę o informację ja osobiście nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc.

    Moderowany przez CameR:

    Mało danych na temat ciśnień w układzie.
    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników.

  • Poziom 40  
    Włącza sie zapewne drugi bieg?Przy jakich ciśnieniach to się dzieje?
  • Poziom 3  
    Nie mam pojęcia jak odpowiedzieć ci na to pytanie bo nie wiem jak sprawdzić ciśnienie o którym mówisz :/ tak jak napisałem jestem kompletnie zielony
  • Poziom 43  
    Więc poza oddaniem auta do specjalistów (fachowców od klimy, nie nabijaczy) nie jesteś w stanie zrobić nic sam, przykre ale niestety prawdziwe.
  • Poziom 40  
    milejow napisał:
    Więc poza oddaniem auta do specjalistów (fachowców od klimy, nie nabijaczy) nie jesteś w stanie zrobić nic sam, przykre ale niestety prawdziwe.

    Tak właśnie zrób.
  • Poziom 3  
    jeśli jednak ktoś miałby podobny problem i go rozwiązał poproszę o odpowiedź .
  • Poziom 3  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Co z kontrolka AC w wyłączniku klimy ? Mruga, czy świeci stale ?

    Świeci stale nic się z nią nie dzieje, dodam jeszcze że przy załączaniu i rozłączaniu wentylatorów słychać jakieś kliknięcie przy otwartej masce, w kabinie samochodu jest to nie słyszalne
  • Poziom 43  
    bary910 napisał:
    słychać jakieś kliknięcie
    Odgłos załączenia sprzegła kompresora. Do sprawdzenia ciśnienie na portach LP i HP. Ewentualnie presostatu (czujnika ciśnienia). Filtr wymieniony ?
  • Poziom 3  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Do sprawdzenia ciśnienie na portach LP i HP. Ewentualnie presostatu (czujnika ciśnienia). Filtr wymieniony ?

    jeśli chodzi o filtr kabinowy to wymieniony, ciśnienia posprawdzam i dam znać dzięki ;)
  • Poziom 40  
    bary910 napisał:
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Do sprawdzenia ciśnienie na portach LP i HP. Ewentualnie presostatu (czujnika ciśnienia). Filtr wymieniony ?

    jeśli chodzi o filtr kabinowy to wymieniony, ciśnienia posprawdzam i dam znać dzięki ;)

    Czyli pojedziesz do nabijacza i kazesz sprawdzić ciśnienia a potem znów forum?Czy pojedziesz do klimaciarza i powiesz objawy a niech szuka?
  • Poziom 43  
    Ireneo napisał:
    Czyli pojedziesz do nabijacza
    Kabzy albo w butelkę :D Wszystkie klimy - domowe i samochodowe obsluguję sobie sam. To w końcu nie jest takie trudne.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • Poziom 3  
    Wygląda na to że jedynym rozwiązaniem będzie oddać auto do specjalistów tak jak radziliście, gdy rozwiążę problem napiszę co było przyczyną tak dla potomnych ;)
  • Poziom 40  
    Gdy nie masz manometrów i wiedzy,a nabijacz mimo sprzętu tak zostawił to forum nie pomoże....
  • Poziom 42  
    Po pierwsze zmierz temperaturę na wylocie - w ten sposób porównasz u siebie i u koleżanki. Po drugie - ciśnienia, jakie są. To powie coś o kondycji układu.
    Z tymi klimami to różnie bywa. U mnie też pracuje inaczej niż u kolegi z tym samym silnikiem. Na serwisie dowiedziałem się, że sprężarka nabija za małe ciśnienie na wolnych obrotach, co nie przeszkadza jej ładnie schładzać powietrze zaraz po odpaleniu. W obecnych temperaturach wentylator i kompresor pracuje cały czas. Jak jest trochę chłodniej, pracują cyklicznie. Jak jest jeszcze chłodniej, pracuje sam kompresor (cyklicznie). To zachowanie nie jest identyczne u znajomych - wygląda jakby każdy egzemplarz auta zachowywał się nieco inaczej.