Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes Vario 614 - silnik kręci, ale nie odpali bez plaka

Vario614 12 Apr 2018 06:49 1737 16
  • #1
    Vario614
    Level 6  
    Witam, zrobił mi się problem z moim Vario, Silnik kreci, ale nie odpali bez plaka, Przy przekręcaniu kluczyka zaświecają się kontrolki, ale nie slychać charakterystycznego dźwięku w skrzynce z bezpiecznikami. Ktoś wie, co to był za dźwięk i co może być przyczyną?
    Vario 614d, 1998r.
  • #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Vario614 wrote:
    Przy przekręcaniu kluczyka zaswiecają się kontrolki ale nie slychac charakterystycznego dzwięku w skrzynce z bezpiecznikami. Ktoś wie co to był za dzwięk


    Wie ten co go słyszał - nie wiem czemu na portalu o to pytasz, bezpieczniki dźwięków nie wydają - ale mogło to być skwierczenie palących się przewodów, natomiast jeśli masz na myśli skrzynkę bezpieczników i przekaźników to przy rozruchu załącza się kilka przekaźników - załączajacy świece żarowe, załączający rozrusznik, załączający inne odbiorniki elektryczne (światła itp).
    Obstawiałbym problem z załączeniem świec żarowych.
  • #3
    Vario614
    Level 6  
    jdubowski wrote:
    Vario614 wrote:
    Przy przekręcaniu kluczyka zaswiecają się kontrolki ale nie slychac charakterystycznego dzwięku w skrzynce z bezpiecznikami. Ktoś wie co to był za dzwięk


    Wie ten co go słyszał - nie wiem czemu na portalu o to pytasz, bezpieczniki dźwięków nie wydają - ale mogło to być skwierczenie palących się przewodów, natomiast jeśli masz na myśli skrzynkę bezpieczników i przekaźników to przy rozruchu załącza się kilka przekaźników - załączajacy świece żarowe, załączający rozrusznik, załączający inne odbiorniki elektryczne (światła itp).
    Obstawiałbym problem z załączeniem świec żarowych.


    Witaj, i co paliły sie te kable tak przez 4 miesiace odkad go mam? Za każdym razem gdy go przekręcałem kluczyk było słychac taki charakterystyczny dzwięk, przypuszczam że w którymś z przekaźników to było, a teraz tego dzięku nie ma i auto nie pali.
    A to autko nie ma świec żarowych ani płomieniowej.
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Vario614 wrote:
    Za każdym razem gdy go przekręcałem kluczyk było słychac taki charakterystyczny dzwięk, przypuszczam że w którymś z przekaźników to było, a teraz tego dzięku nie ma i auto nie pali.


    Przekaźniki sprawdzone?

    Vario614 wrote:
    A to autko nie ma świec żarowych ani płomieniowej.


    Co do braku świec żarowych - masz pewność?

    Problem wystepuje tylko na zimnym silniku czy zawsze?
  • #5
    Gregor_123
    Level 14  
    Aby nie szukać po omacku musiałbyś podłączyć po komputer. Stare HHT.
    Może być drobna usterka w instalacji, na przykład przekaźnik z rozrusznika, utleniony pin na sterowniku a może i sterownik.
    Chyba, że po prostu masz za małe ciśnienie paliwa i bez wspomagania nie odpali.
  • #6
    Vario614
    Level 6  
    Problem jest czy zimno czy ciepło, dzis go z plaka odpaliłem i na wiekszych obrotach chodzil i jezdzil elegnacko, ale na małych zacza powoli gasnac i zgasł całkiem, nawet z plaka juz nie chciał zapalic, dopiero z zaciagu traktorem zapalił. Zrobie zdjecie silnika i zobaczycie czy sa czy nie ma swiec.
  • Helpful post
    #7
    Gregor_123
    Level 14  
    Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT.
    Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ.
    Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika paliwa i zobacz czy paliwo nie zacznie gdzieś wypływać na silniku albo po drodze do niego. Potem cały układ zasilania do prześwietlenia. W Vario jest potworny dostęp do filtra paliwa i ciężko prawidłowo go wymienić by pokrywa była szczelna. Może to tu musisz szukać?
  • #8
    mateusz81
    Level 11  
    Witam, jakie jeszcze mogą być przyczyny odpalenia Vario tylko plakiem, a samym rozrusznikiem nie odpali? Czy ciśnienie paliwa po odpaleniu można sprawdzić komputerem?
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Te silniki nie mają odczytu ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach.
  • #10
    Vario614
    Level 6  
    A czy kopci z rury jak jest zapalony? Wali na jasno?
  • #11
    mateusz81
    Level 11  
    We wtorek do niego zerknę to napiszę jak kopci. Czy to mogą być objawy zapowietrzania się układu paliwowego?
  • #12
    Vario614
    Level 6  
    Ja miałem też właśnie tak, bez plaka nie zapalił. Kopcil i sie zapowietrzał, przy filtrze jest taki osadnik z siatka, chyba jest to obudowa aluminiowa. Od góry pokrywa która się przykreca przepuszczała powietrze. Objechalem ta pokrywę zwykłym silikonem i problem znikną.
  • #13
    mateusz81
    Level 11  
    Auto stało u pompiarza i stwierdził,że paliwowy jest ok ale nadal nie odpala sam o własnych siłach tylko z plaka...mało tego jak kierowca wracał nim od pompiarza to pod koniec trasy zgasł i musieli go holować...pompiarz mówi,że to coś z elektryką.Co w takim aucie może być z elektryka?
    Możliwe,że ten mechanik nie wie,że jest tam osadnik lub obudowa filtra paliwa,która może przepuszczać..
  • #14
    Vario614
    Level 6  
    mateusz81 wrote:
    Auto stało u pompiarza i stwierdził,że paliwowy jest ok ale nadal nie odpala sam o własnych siłach tylko z plaka...mało tego jak kierowca wracał nim od pompiarza to pod koniec trasy zgasł i musieli go holować...pompiarz mówi,że to coś z elektryką.Co w takim aucie może być z elektryka?
    Możliwe,że ten mechanik nie wie,że jest tam osadnik lub obudowa filtra paliwa,która może przepuszczać..


    A czy wie czy nie tego to ja nie wiem. Sam możesz silikonem o jechać pokrywę z tego osadnima z sitkiem. U mnie był jeszcze głupi problem z uszczelka miedziana która przepuszczała do układu powietrze. Przy moim silniku są 2 guziki do palenia i gaszenia auta i ja się tak ratowalem. Plak i guzik i wtedy palił. Usunolem te 2 usterki czyli silikon na tą pokrywie z osadnikiem i wymiana uszczelki miedzianej.
  • #15
    mateusz81
    Level 11  
    Ten osadnik jest blisko filtra paliwa? Uszczelka miedzianą to skąd wymieniłeś?
    NPrzyciski są na silniku,mi kręci stacyjką standardowo.Zastanawiam się czy elektronika może to powodować..
  • #16
    Vario614
    Level 6  
    Witaj, ten osadnik u mnie jest zaraz obok filtra paliwa, to taka mała puszeczka szara.a uszczelka pod wtryskiem puszczała.
  • #17
    Vario614
    Level 6  
    A tu był problem że przez osadnik przy filtrze dochodziło powietrze. i sie zapowietrzał. Zalepiłem silikonem i problem znikną.