Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Vectra C 1.8 16V - Wpada pedał hamulca po uruchomieniu silnika

17 Maj 2018 20:00 2061 16
  • Poziom 25  
    Witam, Opel Vectra C 1.8 16V 103kW 2006r. Przyjechał do mnie klient po wymianie klocków hamulcowych przód i mówi że coś dzwoni w lewym przednim kole. Okazało się że była źle założona sprężyna mocująca zacisk przez co na dołach grzechotało, zdjąłem zacisk obejrzałem klocki i złożyłem wszystko do kupy. Odpalam, wyjeżdżam i wpada pedał tak jakby był zapowietrzony (na zgaszonym jest ok). Dzisiaj wymieniłem pompę hamulcową na TRW i jest to samo. Co z tym fantem zrobić ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Podczas jazdy mam duży luz od momentu wciśnięcia hamulca do pierwszej reakcji na hamowanie.
  • Poziom 16  
    Na sam początek popraw tytuł. Potem zerknij czy coś nie wycieka z układu i poprawnie go odpowietrz zwracając uwagę czy na każdym odpowietrzniku ciśnienie jest podobne . Zazwyczaj najprostsze rozwiazania są najskuteczniejsze.
  • Moderator Samochody
    Tarcze i klocki do wymiany. Skoro sprężyna była źle założona to je ścięło pod kątem i podczas hamowania zacisk się wysuwa na zewnątrz.
  • Poziom 25  
    ociz napisał:
    Tarcze i klocki do wymiany. Skoro sprężyna była źle założona to je ścięło pod kątem i podczas hamowania zacisk się wysuwa na zewnątrz.


    Włożyłem w zacisk młotek i jest to samo. Jak poprawnie odpowietrzyć ten układ ? Włączam zapłon i odpowietrzam LP PP LT PT ?

    Dodano po 10 [godziny] 31 [minuty]:

    Piotrix48 napisał:
    Potem zerknij czy coś nie wycieka z układu i poprawnie go odpowietrz zwracając uwagę czy na każdym odpowietrzniku ciśnienie jest podobne . Zazwyczaj najprostsze rozwiazania są najskuteczniejsze.


    Układ szczelny, jak odkręcę odpowietrznik to z każdego koła zaczyna lecieć płyn mniej więcej podobnie, to samo dzieje się po wciśnięciu pedału hamulca (leci dość intensywnie). Nie wiem co już z tym robić. Zastanawiające jest to że stało się to po odkręceniu zacisku i założeniu sprężyny na miejsce. Dziwny zbieg okoliczności.
  • Poziom 30  
    Pedał hamulca rośnie ? Czasami nie ma innej możliwości odpowietrzenia układu jak odpowietrzanie z komputerem .
  • Poziom 25  
    Nie, pedał hamulca nie rośnie - czyli nie jest zapowietrzony. Nie ma opcji odpowietrzenia testerem w tym modelu.
  • Poziom 30  
    Sprawdź czy klocki nie mają nadmiernego luzu po zdjęciu nogi z pedału , następuje wówczas jałowy skok pedału aż do skasowania luzu . Czasem widać jak zacisk zmienia pozycję przy wciskaniu i powraca przy zwalnianiu .
  • Poziom 25  
    Na zgaszonym silniku napompowałem pedał do twardego i po nocy nadal jest twardy tak że nie ma powietrza, uruchamiam silnik i wpada do podłogi po ok 3 sekundach. Na odłączonej (elektrycznie) pompie ABS jest tak samo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może pompa ABS przepuszcza ?
  • Poziom 30  
    Jednak myślę że masz zapowietrzony układ , jak nie ma opcji odpowietrzania z komputerem to w czasie odpowietrzania uruchom w podzespołach wykonawczych silnik pompy abs , niech przerzuci płyn .
  • Poziom 39  
    Gdyby był zapowietrzony tompo kilku nacisnieciach pedał był by wysoko i nie opadał.
    Gdy opada to jest nieszczelność. Gdy nie ma ubytków płynu - to jest nieszczelność wewnętrzna czyli na pompie hamulcowej.
  • Poziom 25  
    Pompę hamulcową zaślepiłem na wyjściach i po odpaleniu silnika pedał kamień.
  • Poziom 30  
    W trudnych przypadkach a takie mi się czasem zdarzały , nalewam płynu do oporu i podaję sprężone powietrze do zbiorniczka przez przygotowaną nakrętkę z króćcem . Powietrze zredukowane do 0.1 atm , jestem w stanie odpowietrzyć układ hamulcowy
    sam .
  • Poziom 35  
    Sprawdź wężyki hamulcowe (przewody giętkie), bo mogą być uszkodzone wewnętrznie i pod ciśnieniem "puchną".
  • Poziom 25  
    Układ nie jest zapowietrzony bo na zgaszonym silniku pedał nie wpada, po nocy jest twardy. Z przewodami hamulcowymi to dobry pomysł !
  • Poziom 25  
    Sprawa się mniej więcej wyjaśniła, zaślepiałem po kolei wyjścia pompy abs-u i okazało się że problemem jest prawe przednie koło. Idąc dalej zaślepiłem przewód metalowy przy elastycznym i też było ok, wymieniłem elastyczny i było znowu źle. Potem włożyłem młotek w zacisk i też było źle. Problemem okazuje się zacisk hamulcowy prawy przód. Tylko co z nim może być nie tak ?

    Dodano po 19 [godziny] 56 [minuty]:

    Temat jednak nie ogarnięty... Po zablokowaniu przewodu hamulcowego elastycznego na końcu przy zacisku hamulcowym jest ok ale jak podłącze zacisk to jest źle. Zacisk zregenerowałem, wymieniony tłoczek na stal + nowe gumki i jest to samo. Po założeniu używanego zacisku też jest źle. O co chodzi ?

    Dodano po 5 [godziny] 21 [minuty]:

    Dla pewności założyłem zacisk z lewej strony na prawą a lewą zaślepiłem i też jest źle.
  • Poziom 25  
    Prawdopodobnie uszkodzony był przewód metalowy.