logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Duże zużycie gazu piec dwufunkcyjny marki Vaillant

Wojt1234 06 Lip 2018 14:50 11934 16
  • #1 17315203
    Wojt1234
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Witam, na początku chciałem zaznaczyć że jestem laikiem, więc nie znam fachowych terminów. Mój problem polega na tym że parę dni temu dostałem rachunek z gazowni na 7700 zł. Wyjaśniając sprawę okazało się że jest to rozliczenie za 20 miesięcy zużycia gazu. Mam dwufunkcyjny piec gazowy marki Vaillant zużycie sięgnęło 4280 m3 przez ten czas, mieszkamy z żoną na 50 m2 ocieplone bloku, przez pierwsze cztery miesiące mieszkanie było remontowane więc piec chodził na tyle żeby kaloryfery były letnie . Chciałem wiedzieć czy takie zużycie gazu jest możliwe i xzy warto oddać licznik gazu do ekspertyzy
  • #2 17315251
    DiZMar
    Poziom 43  
    Ocena: 6542
    Przez 20 miesięcy nie płaciliście za gaz? Trochę dziwne.
    W ostatnich 20 miesiącach były 2 zimy.
    Średnio prawie 400 zł/mies to niby sporo ale jeżeli uważało się, że za gaz nie płaci się (20 miesięcy bez rachunków) to przy codziennej kąpieli w wannie a nie prysznic bez uważania na zużycie to tak może wyjść. Ja płacę niecałe 3200-4000zł/rok (6 kolejnych 2 miesięcznych rachunków) do ogrzania ponad 100m² +ciepła woda + kuchnia 2 do 5 osób korzystających.
  • #3 17315289
    Wojt1234
    Poziom 2  
    Opłata za same rachunki wyglądała tak, że na początku płaciłem co dwa miesiące po 270 zł, po 8 miesiącach, czyli w czerwcu 2017 roku przyszło przeliczenie prognozowane i kolejne rachunki były płacone po 100 zl. Nie zmienia to fakt, że z tego co Pan pisze, ma Pan jeszcze raz taką powierzchnię i o 3 osoby więcej w domu, a mimo to koszty ma Pan mniejsze.

Dodano po 2 [minuty]:

A i jeszcze sprawa kąpieli, posiadamy w mieszkaniu prysznic, a naczynia są puszczane w zmywarce, od 6 miesięcy.
  • #4 17315333
    DiZMar
    Poziom 43