Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] vw/passat/b6 2.0TDI CBAB - Duże zużycie paliwa passat b6 2.0 TDI CBAB

12 Lip 2018 10:42 6597 18
  • Poziom 9  
    Witam,
    Posiadam Bassata b6 2.0 TDI CBAB mam problem z spalaniem.
    Komputer pokazuje spalanie ok 5,5-6,5L natomiast w rzeczywistości jest spalanie ok9-10l/100km.
    Byłem u mechanika zbadałem DPF i jest tylko w 3% zapełniony.
    Jest wymontowany EGR i chłodniczka spalin wraz z wyprogramowaniem z komputera.
    Proszę o pomoc . Z góry dziękuję
  • Poziom 40  
    Logika podpowiada, że paliwo ucieka(cieknie). Często przy chłodnicy paliwa.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedz oczywiście sprawdzę, ale niestety nigdzie nie śmierdzi ropą

    Dodano po 7 [godziny] 9 [minuty]:

    Niestety mój samochód nie posiada chłodnicy paliwa ponieważ jest na comon rail . Zauważyłem jeszcze że przybywa oleju.
    Mechanik sprawdzał na kompie wtrysku i mówił że jest ok.Pomóżcie proszę bo nie mam już pomysłów.
  • Poziom 9  
    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc
  • Spec Overclocking
    Przepływomierz sprawdzałeś?
  • Poziom 9  
    Tak przepływomierz został sprawdzony

    Dodano po 2 [minuty]:

    mechanik powiedział że przepływomierz jest dobry
  • Spec Overclocking
    No proszę cię. Powiedział? Parametry niech poda. Oczekiwana i dostarczona masa powietrza a nie se powiedział i już.
  • Poziom 9  
    sprawdzał jego parametry na kompie i mówił że są ok a jakie powinny być te parametry ????
  • Spec Overclocking
    iron64 napisał:
    Oczekiwana i dostarczona masa powietrza

    Komputer podaje oczekiwania jakie ma w stosunku do obrotów i obciążenia i podaje też ile powietrza dostaje.
    Ale widzę, że twoje wiedza jest dość mała i sugeruję jednak zmienić mechanika i niech się inny tym zajmie. Bez urazy kolego, ale niektóre rzeczy lepiej dać komuś kto się na tym zna.
  • Poziom 9  
    Czy jest możliwość abyś mi kogoś polecił jeśli oczywiście znasz kogoś z okolic Miechowa Koło Krakowa ????
  • Warunkowo odblokowany
    karl-88 napisał:
    . Zauważyłem jeszcze że przybywa oleju.


    Nie wiemy w jaki tempie przybywa oleju. Przybywanie oleju w niewielkiej ilości jest zazwyczaj spowodowane zapchaniem filtra DPF. Przybywanie oleju w większej ilości może wskazywać na uszkodzone pierścienie lub pęknięty tłok lub tłoki spowodowany najprawdopodobniej lejącym wtryskiem.

    karl-88 napisał:
    Mechanik sprawdzał na kompie wtrysku i mówił że jest ok


    Pod komputerem nie pokaże dawki rzeczywistej. Podobnie jest z filtrem DPF. Zależy od stylu jazdy ( jazda w mieście, korki ) i jakości paliwa. Proszę sprawdzić czy wieje mocno z odmy co pozwoli wykluczyć uszkodzenie pierścieni i tłoka jednak to nie jest kontrola miarodajna gdyż może wiać poprzez nieszczelne uszczelniacze zaworów. Niemniej wprawny mechanik rozpozna objawy po zapachu z odmy. Inną a podstawową diagnozą jest sprawdzenie kompresji w cylindrach.
  • Poziom 9  
    ok dzięki za info , jeśli chodzi o olej to przybyło ok 4mm na 800km
  • Warunkowo odblokowany
    To jest bardzo dużo. Olej do natychmiastowej wymiany gdyż jest mocno rozcieńczony.
  • Poziom 9  
    Po zbadaniu ciśnienia w cylindrach okazało się że tłoki i pierścienie są ok. Mechanik posiada taki sam samochód i silnik 2.0 TDI na pompowtryskach o podniesionej mocy do 160KM i stwierdził po przejechaniu moim samochodem że ma lepsze przyspieszenie i jest mocniejszy. Analiza na kompie wskazała że auto ma 420Nm. Czy jest możliwość że w tym samochodzie mógł być wgrany chip tuning i dlatego ma takie spalanie i przybywa tego oleju (ropa w oleju)
  • Poziom 39  
    W dieslach jest wszystko możliwe. Ja znam przypadek gdzie turbina była podkręcona i dmuchała drugie tyle co powinna a wtryski lały. Mimo to auto miało buta - do czasu a pacjent to Audi A4 B5 z 1,9 TDI.

    Jak długo kolega ma to auto? Czy niedawno kupione bo być może w silniku jest doktor zamiast oleju, że wyszły dobre ciśnienia. A ze spalaniem to pewnie wtryski do wymiany.
  • Poziom 9  
    Auto nie dawno kupione dlatego nie wiem co mogło być wcześniej robione . Olej ja wymieniałem na nowy i zrobiłem na tym oleju dopiero ok 1000 km
  • Warunkowo odblokowany
    Więc coś niecoś wiemy. Prawdopodobnie wtryski leją. Przyczyny mogą być dwie, albo wypracowane dysze rozpylacza lub pęknięte sprężyny. Proszę wtryski dać do sprawdzenia, względnie regeneracji. Jest jeszcze inna trzecia możliwość, a mianowicie jest możliwość że poprzedni właściciel zamontował inne wtryski by podnieść moc. Co do chip tuningu to bardzo w to wątpię gdyż powinno na kompie wyświetlić odpowiednie dane softu.
  • Poziom 9  
    Witam
    Auto zostało zrobione przyczyną takiego spalania był zapchany DPF po jego wyeliminowaniu spalanie jest takie jak na kompie i oczywiście paliwo nie dostaje się do oleju.
    z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 9  
    Witam
    Auto zostało zrobione przyczyną takiego spalania był zapchany DPF po jego wyeliminowaniu spalanie jest takie jak na kompie i oczywiście paliwo nie dostaje się do oleju.
    z góry dzięki za pomoc.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Witam
    Auto zostało zrobione przyczyną takiego spalania był zapchany DPF po jego wyeliminowaniu spalanie jest takie jak na kompie i oczywiście paliwo nie dostaje się do oleju.
    z góry dzięki za pomoc