Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1.6 Hdi Korekty - Korekty wtryskiwaczy po remoncie

28 Lip 2018 16:23 2370 20
  • Poziom 8  
    Mam taki problem. Robiłem regeneracje wszystkich wtryskiwaczy ze 3 razy sprawdzane i ok.
    Przed remontem korekcje
    1 +1.4
    2 0.03
    3 +6.01
    4 0.03
    Silnik remontowany. Na jednym garku pokrzywione zawory i brak kompresji.
    Wymienione panewki głowne i korbowodowe pierscienie tłok , uszczelka głowicy, głowica splanowana i 16 nowych zaworów uszczelniacze i gniazda.
    Po remoncie tak z 300 km przejechane pod kompem korekcje takie same jak przed remontem. Ale co najepsze silnik chodzi bardzo równo nie telepie, pali na dotyk i nie kopci.
    Sam nie wiem czemu nic sie nie zmienilo.
  • Poziom 8  
    A jaka przyczyna awarii silnika?
  • Poziom 30  
    Sprawdzałeś ile tłoki wystają ponad blok ?
  • Poziom 30  
    A jaka różnica pomiędzy tłokiem najwyższym a najniższym ?
  • Poziom 8  
    Tego nie wiem dokładnie bo to mechanik mierzył i dobierał odpowiednią uszczelke. Powiedzial zeby przejechac 2k przyjechac na zmiane oleju i bedzie mierzyl cisnienia na cylindrach.

    Niby auto chodzi rowno i nie kopci ale w sumie fap moze powodowac ze nie kopci. Spalanie z klima na tempomacie przy 100 km /h około 4.5 l. Wszystko niby ok a i tak pokazuje +6. Dla mnie auto troche za twardo chodzi ale mowia ze ja juz przeczulony jestem.
  • Poziom 8  
    Jeśli ciśnienie sprężania będzie równe i wtryski są ok . ( sprawdzane kilka razy ) to bym się na razie nie przejmował za bardzo tematem.
  • Poziom 30  
    +6 to dużo , taki cylinder stuka i prędzej czy później coś z tego wyniknie .
  • Poziom 19  
    Wtryski były zamieniane miejscami? Można sprawdzić czy korekcja się "przeniesie" wraz z wtryskiem.
    Podkładka ze starego wtryskiwacza nie została w głowicy?
    Jak korekcja jest na plusie to może być przytkany wtrysk i podaje za mało.
  • Poziom 30  
    Wiesz ja się temu nie dziwię , wystarczy jak popatrzę na samochody na ulicy , zobacz ilu właścicieli "wypasionych" aut jeździ dziś (30 stopni w cieniu)z uchylonymi szybami , fura jest a na klimę szkoda , taki nie przejmuje się że coś tam trochę stuka , lubię takich bo mam z czego żyć . W 1,6 hdi przy korekcji + 1,8 już mi wyraźnie cylinder stukał ty masz +6 , zmierz ciśnienie , chociaż nie wiem czy różnica kilku dziesiątych mm w wysokości tłoka będzie tak widoczna i do uchwycenia przy pomiarze ciśnienia .Nie znam historii silnika jak szlifowałeś wał to wystawanie tłoków przeważnie się zmienia i należy dokonać korekty wystawania tłoków , także po to aby korekcje były w miarę równe .
  • Poziom 43  
    To prawda, że HDI potrafi zaterkotać ale ta korekta jest niepokojąca.
  • Poziom 8  
    Wał nie był szlifowany. Wkurza mnie to daje samochod place dużo siana za remont a dalej i tak jest badziew. Przejade te 2k zaprowadze i niech mierzy. Ciekawe jaki odchył kompresji sprawia lanie +6 ( w teorii bo do +6 tylko komp pokazuje...).
  • Poziom 16  
    Tiamath30 napisał:
    1 +1.4
    2 0.03
    3 +6.01
    4 0.03


    Nie żebym się czepiał, ale korekty to balans silnika, którego suma ma być zero, albo blisko zera, a tu suma wychodzi 7,47
    Czym to diagnozowane?

    Ogólnie to te silniki ładnie chodzą, ale na oleju 5w30, raz był przypadek, kolega zmieniał rozrząd, zablokował wał korbowy w otworze za misą i tak złożył rozrząd, silnik odpalał ale twardo chodził, a blokadę do rozrządu na wał korbowy montujemy w kole fonicznym z przodu.
  • Moderator Samochody
    Tiamath30 napisał:
    Zawsze +6 jest na jednym garku.
    Ale na tym samym zawsze? Jak dla mnie na filmiku silnik pracuje normalnie, jak każdy HDI.
  • Poziom 8  
    Zawsze na tym samym. Mechanik mowi ze te wskazania korekt z diagboxa można sobie w buty wsadzić. Według niego nawet nie jest możliwa ta korekta 1.45 z 1 cylindra. Na nowych pierscieniach zaworach i uszczelniaczach i wtryskach idealnych powinna sie obnizyc a nie stac w miejscu jak przed remontem.
  • Poziom 15  
    Niektóre C4 miały błąd oprogramowania ECU i na jednym z cylindrów pozaywlo ciągle korektę np +4 a z autem było wszystko ok.