Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F - Gorące felgi od tylniego koła

29 Sie 2018 18:48 582 9
  • Poziom 12  
    Witam,

    Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie był on. Teraz zastanawiam się nad piastą czy ona może powodować, że bęben krzywo się obraca? Zauważyłem, że ta śruba centrująca w różnych miejscach obrotu, na różną wysokość "wystaje". Czy to może być problem z piastą? Nie chciałbym tak po prostu wymieniać zespołu łożyska bo to znaczny koszt. Czy można jakoś domowymi sposobami sprawdzić w czym jest problem na styku bęben piasta? Dodam, że tarcz kotwiczna jest oczyszczona i dobra.
    Spróbuje jeszcze oczyścić brudy na styku piasta, bęben i sprawdzić, czy śruby mocujące zespół łożyska i piasty nie są luźne? Ogólnie piasta obracając się ma minimalny szum, obraca się w miarę dobrze.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Szczęki hamulcowe mają samoregulację. Śruba (jak to ta o której myślę) służy do cofnięcia szczęk używanych by zdjąć bęben. Po wymianie szczęk powinieneś ocenić też bęben. Jeśli jest nowy poskładaj wszystko i po kilkukrotnym naciśnięciu pedału szczęki powinny się prawidłowo ustawić. Może być że szczęki się blokują. Nasmarowałeś samo napinacz? Może grzać się łożysko. Na nowych częściach są ślady nieregularnego zużycia? Jak kupiłem nowe tarcze do przodu i musiałem zaraz wymienić bo miałem bicie na kierownicy. Tez Astra f. Pożałowałem chyba 20zł.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 35  
    Jeśli dobrze zrozumiałem, to główne podejrzenie pada na śrubę centrującą, więc nie dokręcaj jej na siłę (nazwa sugeruje tylko centrowanie). Może źle złożyłeś zespół hamujący, np. sprężyny, regulator hamulca itp.. Luz łożyska musisz pozostawić, najlepiej dokręcić z wyczuciem do oporu a następnie odkręcić o 1/4 obrotu, sprawdzając obracanie się bębna, następnie zabezpieczyć nakrętkę osi przed odkręceniem się.
    Sprawdź, może faktycznie masz uszkodzoną (krzywą) piastę np. podczas poślizgu auta i mocnego uderzenia kołem w krawężnik. W razie potrzeby wyreguluj cięgło hamulca pomocniczego.
  • Poziom 17  
    Kolego nie bardzo kojarzę jakąś śrubę centrującą. Możesz dać fotkę z książki albo coś? Nie jest to czasem rozpychak Hamulca ręcznego? Nie ma połączenia z linką od środka?

    Dodano po 7 [minuty]:

    https://www.google.pl/search?q=astra+f+tylne+...KHYk5B9QQ9QEwAHoECAQQBA#imgrc=h4xKIDCm_r8CtM:

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1982626.html

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam opla i książkę ale w Polsce. Sam robię wszystko. Taka śrubka - mimośród może cofać szczęki przy zdejmowaniu bębna jak na nim jest duży rant.
  • Poziom 12  
    Bęben ociera podobnie jak na tym filmiku
    https://www.youtube.com/watch?v=EUY3blw_Y3Y
    od 5 sekundy

    Z tym, że teraz już gorzej nie wiem czemu nawet się blokuje ale wcześniej właśnie podobnie się obcierał. Blokuje się wtedy kiedy ta śruba "centrująca bęben" dociera w określone miejsca gdzieś w okolicach szczęk. Widać, że bęben trzyma się krzywo i krzywo się obraca. Wszystko mam dobrze złożone sprawdzałem dwa razy zresztą w drugim kole też to robiłem i jest ok. Samoregulator pracuje prawidłowo. Ogólnie jak jeździłem autem to zazwyczaj koło zaczynało się grzać po tym jak samoregulator się odpowiednio ustawił. Myślałem, że to jego wina, jakaś spręzynka czy coś. Teraz jestem pewien, że to już nie on, bo zmieniałem sprężynki, kombinowałem ale to nie ma sensu... po prostu to działa dobrze. Ewidentnie bęben krzywo się obraca nowy i stary. Przed zdjęciem starego bębna miałem problem bo tak zardzewiał, że nawet młotkiem ciężko było go zdjąć. Mógłbym wkleić fotkę tego ale nie wiem czy jest sens bo złożony jest prawidłowo. Pomyśle, może nagram film z obracaniem ale jest identycznie jak na film na youtubie.
  • Poziom 17  
    Po wymianie szczęk i bębna dotrze się. Rozpędź się do 50-60 km/h i kilka razy przyhamuj. Poczytaj o docieraniu nowych klocków i bębnów na Google.
  • Poziom 41  
    Wstaw zdjęcie wnętrza jak to zamontowałeś.

    Stary się grzał bęben? Czy szczęki masz takie same szerokościowo jak stare?
    Bęben z tej strony co działa dobrze na tej stronie też ma takie problemy?

    Śruby centrującej jak nie dokręcisz to i tak śrudby od felg dociągną więć ogólnie zajmowanie się śruba centrująca nie ma sensu.

    Jak mocno się grzeje? Nie czuć na aucie że coś nie tak z płynnośćią jazdy jest skoro coś miało by być tak mocno krzywe że widzisz tą krzywizne? Po takim grzaniu czy dobrze się ściaga bęben czy z problemami?

    Starego bębna nie mogłeś sciągnać bo był rant i blokowało o szczęki - jakby ci się udało poluzować samoregulator to by zeszło dość lekko.

    Założ koło i poruszaj nim lub pokręc - krzywizne powinno być widać jeszcze lepiej niż na samym bębnie tak samo jak luzy.

    Zakładam że linka hamulca ręcznego nie blokuje się? Tłoczki nie mają problemów z tej strony?
  • Poziom 12  
    Ok wstawię później zdjęcie. Ciężko jest opisać kilka godzin testów wiele rzeczy co napisałeś już sprawdzałem. Szerokość szczęk sprawdzona. No nie wiem czy zajmowanie śrubą centrująca nie am sens bo próbowałem dokręcić śrubami do felg i dalej było krzywo, chodzi że jak ona jest dokręcona to powinno lekko chodzić, a nie zacinać się. Po to kupiłem nowy bęben bo tamten się grzał. Wydawało mi się, że miał bicie promieniste... jednak raczej nie miał. Mocno się grzeje śruby są nagrzane aż parzą, więc to nie opony. Czułem w pewnym momencie uderzania na pedale (chyba łatwo przenosi drgania) oraz powiększający się pisk. Tłoczek jest ok. Linka ogólnie odbija jest ok. Z tym, że czasami jak pociągnąłem ją przy założonym bębnię, szybciej pojawiało się to bicie, po czym sprawdzałem a szczęki były w dobrym położeniu.
  • Poziom 41  
    To jak tam mocno się grzeją to coś szczęki nie odbijają i się ocierają. Coś z mechanizmem nie tak.

    Potestuj na ściągnietym bębnie hamulec ręczny i nożny lekko wciskając co się dzieje - szczególnie ręczyn bo ten możesz pociągnąc od wewnątrz koła.
  • Poziom 12  
    Enhanced, masz rację coś raczej jest z tym mechanizmem. Zamieszczam zdjęcia, może coś jest nie tak.
    Opel Astra F - Gorące felgi od tylniego kołaOpel Astra F - Gorące felgi od tylniego kołaOpel Astra F - Gorące felgi od tylniego koła

    Przewód elastyczny hamulcowy wygląda w porządku, nie jest twardy ani nie ma wycieków. Podczas używania linki ręcznego nie zauważyłem niczego niepokojącego.

    EDIT:
    Dodaje dwa odnośniki do filmów:
    https://filmy.elektroda.pl/44_1535652637.3gp
    https://filmy.elektroda.pl/66_1535653072.3gp

    Pierwszy dotyczy właśnie tego ocierania. Wydaje mi się, że to powoduje grzanie się felgi.
    Drugi to przykład, że raczej piasta jest w porządku, bo jak wszystko dobrze się spasuje i samoregulator jest "do końca" wszystko wygląda dobrze.,

    Dodano po 18 [godziny] 41 [minuty]:

    W tej chwili po przejechaniu około 15 km nic złego się nie działo. Może to kwestia docierania się okładzin...