Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotach

12 Wrz 2018 22:23 2661 18
  • Poziom 12  
    Witam, posiadam passata b6 z 2.0FSI kod BVY 150KM. Samochód dotarl do mnie z niepalącym silnikiem. Vag pokazał błąd z egr... po odłączeniu go silnik normalnie zapala i na ssaniu pracuje ładnie :) natomiast gdy obroty spadną szarpie budą jakby chodził na 3 cylindry... na lekko wciśniętym gazie ok 1300 obrotów chodzi idealnie. Obecnie błąd jest ze wspomnianego EGR bo jest odłączony ( do zaworu dostała się woda i wszystko w nim zgniło) czy silnik może tak chodzić z powodu odłączonego zaworu ? Fizycznie egr jest zamknięty i szczelny. W trakcie każdy nic nie czuć, moc jest.

    Niestety nie wiem jak samochód chodził przed usterka... może ktoś już jeździł z takim szarpaniem do czasu aż przestał palić przez ten egr.

    -Ciśnienie sprężania 12 bar na każdym cyl.
    -Iskra na każdej świecy
    -Zawory i nagar w odlocie ktoś już czyścił
    -rurki z odmy nowe
    -posikałem Polakiem po kolektorze ssącym w poszukiwaniu nieszczelności i nic...


    Czasami wyskoczy wypadanie zapłonu z 1 cyl. Zmieniałem miejscami cewki i świece i nadal wypadanie z 1cyl. Ale ten błąd pojawia się tylko czasami


    Jakieś pomysły ?
    Które grupy logować w fsi?
    Filmik z pracy silnika.
  • Poziom 38  
    Kolego jak możesz podmień albo wymień zawór regulacji zmiennych faz rozrządu, obstawiam że albo on padł albo jakiś syf tam jest.
    Zawór to ten wystający po prawo w linii wiązki cewek zapłonowych.
  • Poziom 12  
    Cześć, tez tak podejrzewałem :) zdjąłem nawet dekiel od łańcucha by sprawdzić czy nie uległy uszkodzeniu 3 pierścienie na nastawniku... ale są całe :/ zawór również zdemontowalem i nie wyglada źle. Spróbuje załatwić jakis na podmianę.
  • Poziom 38  
    Ja miałem tak w moim aucie i po wymianie zaworu bajka.
  • Poziom 12  
    Miałeś jakis błąd? Było słychać lanczuch ? Kupiłeś używkę ? Ile płaciłeś ?:>
  • Poziom 38  
    Był błąd synchronizacji rozrządu, myślałem że coś z łańcuchem bądź już rozrząd coś nie tak, auto miałem w ASO.
    Wymienili rozrząd bo i tak już musiałem sprawdzili łańcuch i wszystko przy nim i było idealnie na blokadach. Ostatnia próba i podmienili zawór i autko jak nowe. Koszt w ASO zaworu 300zł jak pamiętam i 100zł wymiana. Było słychać łańcuch tak że pierwsza opcja nawet ASO że to coś z napinacze albo slizgami a okazał się zawór.
  • Poziom 12  
    U mnie tylko błąd z egr, łańcucha nie słychać nawet przy odpalaniu :/ spróbuje jednak podmienić ten zaworek.
  • Poziom 12  
    Jutro podmienię ten nastawnik na używkę. Testowałem go Vagiem gdy był zdemontowany i niby się otwiera. W tygodniu rozbiorę chyba cały dolot itd. Podejrzany jest wtrysk z 1cylindra. Gdy sprawdzałem iskrę to z 2,3,4 cyl leciała spora mgiełka paliwa gdy kręciłem rozrusznikiem, a z 1cyl była trochę słabsza.
  • Poziom 12  
    Panowie teraz cały czas mam wypadanie zapłonu cyl. 1 zmieniałem cewki miejscami, wymieniłem świece na tym Cyl. i dalej nic :/VW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotachVW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotachVW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotach
  • Poziom 24  
    Zamień teraz wtryskiwacze benzynowe miejscami.
  • Poziom 12  
    Panowie, dziś miałem trochę czasu i zdemontowalem wtryskiwacze i pokrywę zaworów... moim oczom ukazał się taki widok:/ VW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotachVW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotach

    Rozumiem, ze to jest przyczyna nierównej pracy? :) walki są tez przytarte na lożach... trochę dziwne, ze silnik chodził w miarę cicho itd. Rolka z popychacza jest chropowata ale nie jest owalna, a sama krzywka na 1 cyl jest w lepszym stanie niż ta na foto. Krzywka z foto wyglada na bardzo przytartą, ale jakby powierzchnia styku z rolką nie ma różnicy poziomów z miejscami gdzie rolka się nie styka (złote krawędzie krzywki)

    Czy to jest bezpośrednia przyczyna nierównej pracy ?? Dlaczego to wszystko aż tak się przetarło ? Ciśnienie oleju niby jest... żadnych komunikatów o jego braku :/ niestety nie mam czym go zmierzyć fizycznie.
  • Poziom 24  
    Spotkałem się z czymś takim, silnik był przekładany i wcześniej leżał pod chmurką. Ale słyszałem też o takich przypadkach, gdzie winny był olej.
  • Poziom 24  
    Nic wyjatkowego w nowszych VW zwłaszcza jak ktoś przestrzegał fabrycznych interwalów wymiany oleju. Ale to nie przyczyną. Daj do sprawdzenia te wtryskiwacze.
  • Poziom 12  
    Popychacz z pierwszego cyl. VW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotachVW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotach

    Jednak jest on okrągły :) wiec pewnie spełnia swoją funkcję...

    Co do wtrysków to mam już je na stole i jutro spróbuje je sprawdzić metodami domowymi ( sprężone powietrze z dodatkiem paliwa + 12v do otwarcia cewki) może uda się dowiedzieć coś więcej o ich stanie :)widać ze ostro ktoś walczył już z tym silnikiem :/ bo wszystko jest zalepione silikonem :)) uszczelka dekla+ silikon, uszczelka kolektora ssącego + silikon, WTRYSKI wklejone na silikon !
  • Poziom 12  
    Wykonałem taki test, połączyłem kawałek węża gumowego z wtryskiwaczem i do niego wolałem trochę wd40 + podłączyłem sprężone powietrze :) Do otwarcia cewki użyłem ok 11v :) każdy wtrysk łącznie z tym co był w 1 cyl rozpyla ładną mgiełkę

    Krótki filmik.
    https://youtu.be/zezLZqG_ftc
  • Poziom 12  
    Zamieniłem wtrysk 1 z 4 i błąd wypadania pojawił się na 4 cyl. Zamawiam wtryskiwacz i zobaczę co będzie.
  • Poziom 12  
    Panowie, wymieniłem wtryskiwacz na inny sprawny i już żaden błąd z wypadania zapłonow się nie pojawia :) nawet po dłuższej jeździe :) ale nadal szarpie silnikiem jak na filmiku. Jedyny błąd jaki od czasu do czasu wyskoczy to sonda 3... Dodam jeszcze ze Passat jest z automatem i chodzi nierówno tylko na pozycji P i N, jeśli wrzuci mu się „D” lub cokolwiek co obciąża delikatnie silnik to wibracji praktycznie nie czuć... :/ dzisiaj podkładałem ze sprawnego silnika zawór regulacji faz rozrządu i egr i 0 rezultatów :/ gdzie jeszcze szukać ?
  • Poziom 12  
    Autko naprawione ! Chodzi idealnie :)nie dawało mi to spokoju :) zdemontowalem walki, łańcuch i z ciekawości rozegrałem wariator żeby zobaczyć jak to w środku wyglada :) okazało się ze jest tam coś w rodzaju podkładki z nacięciem i sprężynka :) u mnie podkładka była wytarta praktycznie na równo i klinowala się w otworze w którym powinna luźno pracować ( porownywalem wygląd środka z filmem na youtube) :) kupiłem uszkodzony wariator, przełożyłem podkładkę i silniczek pracuje idealnie :) dodatkowo wyczyściłem sitko które znajduje się między głowica a obudową łańcucha rozrządu :)

    Porównanie podkładek VW passat b6 - 2.0 FSI BVY nierówna praca na wolnych obrotach