Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 208 CDI ''00 - auto "hamuje" podczas jazdy

avenger90 28 Dec 2018 14:00 1491 4
  • #1
    avenger90
    Level 2  
    Witam.
    Jestem tutaj nowy także ze wszelkie błędy z góry przepraszam.
    Mam problem z Mercedesem Sprinterem W902 208 CDI z 2000 roku czyli po pierwszym lifcie, auto bez zaawansowanej elektroniki i większości systemów, nie ma nawet ABS czyli to prosty koń pociągowy.
    Wczoraj podczas jazdy wieczorem, przy włączaniu się do ruchu, przy dodawaniu gazu auto zamiast wejść na wyższe obroty i przyspieszać zaczęło się dławić i gwałtownie słabnąć - moja pierwsza myśl była taka że to może filtr paliwa. Przy kolejnym takim zadławieniu silnika wdusiłem sprzęgło nie puszczając gazu i auto wskoczyło z lekkim opóźnieniem na obroty więc raczej problem z paliwem wykluczyłem. Jadąc dalej zorientowałem się że takiemu dławieniu towarzyszy zapalanie się świateł stop, zatrzymałem się na stacji benzynowej, wyszedłem z auta i o dziwo światła stop nadal mrugały mimo że nikt nie naciskał na pedał, zgasiłem światła i stop już nie mrugały (z ciekawości wyciągnąłem bezpiecznik od stopu a żarówki i tak nadal świecą). Sprawdziłem płyn hamulcowy i poziom jest w normie. Po przejechaniu jeszcze kilku kilometrów nie zauważyłem żeby któreś z kół/felg/tarczy było gorące więc raczej nic nie blokuje kół na tyle mocno żeby się grzało, kiedy wrzucę "luz" to nie czuć jakiegoś mocnego hamowania .
    Podsumowując problem: coś bardzo dławi auto ale to raczej nie jest problem z paliwem, to wrażenie jakby to było hamowanie silnikiem z tym że dzieje się to samo, zwłaszcza przy wchodzeniu na obroty, bez wciskania pedału hamulca pali się lub mruga światło stop.
    Jazda z takim czymś stwarza zagrożenie w ruchu, trudno wyprzedać i swobodnie włączać się do ruchu a ludzie może myślą że bawię się hamulcami.
    Czy Ktoś miał może podobny przypadek? Udać się najpierw na diagnozę komputerem (mimo że mój Sprinter to "elektroniczny golas" znalazłem wtyczkę z lewej strony pod kierownicą). Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
  • #2
    coperfild
    Level 35  
    Czujnik stopu nad pedałem hamulca mógł się wysunąć.
  • #3
    avenger90
    Level 2  
    Sprawdziłem i czujnik "siedzi" na swoim miejscu. Może być tak, że jest uszkodzony, nadpalony, robi zwarcie i przez to takie problemy?
    Nie dawało mi spokoju, że kiedy gaszę światła pozycyjne to stop nie świeci bez użycia pedału na postoju a gdy zapalam od razu mruga. Wsiadłem więc do auta i bez świateł polną drogą zrobiłem test na jego zachowanie i auto jedzie normalnie, bez problemu przyspiesza a silnik się nie dusi. Po włączeniu świateł podczas jazdy od razu problem hamowania wraca. O co tu może chodzić?
  • Helpful post
    #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    avenger90 wrote:
    kiedy gaszę światła pozycyjne to stop nie świeci bez użycia pedału na postoju a gdy zapalam od razu mruga.

    Tam chyba z tyłu dwuwłóknowe? Jeżeli tak, to sprawdź i wymień - może być zwarcie między włóknami na którejś z żarówek.
  • #5
    avenger90
    Level 2  
    Żarówki są dwuwłóknowe - wymieniłem obie na nowe i problem zniknął.
    Dziękuję serdecznie za pomoc.