Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brother HL 1030 - brudzi + alarm papieru

jaqbas2 03 Sep 2005 22:39 2457 6
  • #1
    jaqbas2
    Level 27  
    Drukarkę otrzymałem z z usterką "zaszarza wydruki" - co prawie natychmiast drukarka zdiagnozowała sama odpowiednim alarmem - brak tonera. Po wymianie cartridge'a na nowy z nowym bębnem ale nie firmowy ... póki co nie robię reklamy, drukarka prawidłowo wydrukowała stronę testową - swój autotest. Jednak po podłączeniu do komputera, z którym dotychczas pracowała i próbie rozpoczęcia normalnego użytkowania zaczął się horror. Na wszystkich wydrukach a zrobiłem ich ze 40 - licząc , że się "poprawi" - jest po prawej stronie przez całą długość kartki, czarny aż gruby od nadmiaru tonera pas szerokości ok 1 cm. Oczywiście wydruki te nie brudzą - toner jest utrwalony. Oprócz tego co kilka wydrukowanych kartek pojawiają się dodatkowo zaczernione nieregularne kształty przypominające słoje na desce. Na koniec tych prób zaciął się w drukarce papier. Po otwarciu pokrywy z tonerem i wyjęciu go mogłem tę kartkę metodą siłową wyciągnąć. Miała do połowy naniesiony i nie utrwalony toner. Po umieszczeniu tonera na swoim miejscu i uruchomieniu drukarki niestety sygnalizuje nieprzerwanie LED'ami alarm papieru i nie drukuje. Co zrobić ? Czy winić za to ten nowy cartridge ? Wydaje się, że to on wszystkiemu winien gdyż do wymiany drukarka działała prawidłowo. Jak ją teraz uruchomić - wygasić alarm papieru i spróbować dalszych wydruków. Przepraszam jeśli ta epistoła jest zbyt długa. Chciałem jednak w miarę całościowo opisać problem. Proszę o pomoc.
  • #2
    drebin
    Level 28  
    Witam. Nie złamałeś czasami czujnika papieru? Papier wyjąłeś cały, czy urwał ci się kawałek, może jest jeszcze w środku i blokuje czujnik? Z tego co opisałeś jeśli chodzi o zabrudzenia to stawiam na bęben, pozdrwiam.
  • #3
    marek216

    Level 43  
    poszukaj zacięcia - moze w piecu coś ci zostało puśc wydruk ale w połowie otwórz maszyne ( świadome zacięcie ) i zobacz czy :

    1. czarny pas jest na bebnie
    2. czy czarny pas jest na kartce która przeszła pod bębnem czy pojawia sie dopiero w piecu ( uszkodzenie fusera )
  • #4
    wladek83
    Level 32  
    Często przy wyciąganiu zakleszczonego papieru w tym modelu i w HL-1250 , uszkodzeniu ulega czujnik papieru znajdujący się za fuzerem , czyli z tyłu drukarki . Taki czarny szpindelek , ma się "kiwać" gdy wyjedzie z fuzera na niego kartka papieru . Może tylko wyskoczył i ponowne jego ustawienie przyniesie pozytywne rezultaty .

    Pzdr.
  • #5
    jaqbas2
    Level 27  
    Dziękuję za dotychczasowe sugestie !
    Przy wyciąganiu papieru kartka wychodziła z oporami do przodu i się nie podarła. Nawet by mi do głowy nie przyszło by szukać drugiej z tyłu. Natomiast tylko dzięki Waszym podpowiedziom podniosłem z tyłu plastikowy "zawijacz" papieru by po wydruku prowadził kartkę do góry i wówczas zobaczyłem właśnie tam zwiniętą w harmonijkę drugą kartkę , która była przyczyną alarmu papieru. Zastanwia mnie dlaczego zacięcie papieru nastąpiło przy "normalnym" tylko, że brudnym drukowaniu.
    Teraz czekam na nowy toner - wymiana gwarancyjna - i zobaczymy co dalej. Póki co ze starym drukarka daje ponownie alarm tonera.
    O wynikach prac na pewno Was wszystkich Panowie powiadomię choćby z czystej wdzięczności a myślę, że i może to innym w podobnej sytuacji pomoże !

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie derbina, marka 216 oraz waldka 83.
  • #6
    wigwam

    Level 15  
    Przyczyną przyszarzania strony jest stary toner - zjawisko pojawia się po około 3 miesiącach od otwarcia tonera, po 6-9 mies jest już tak wyraźne, że użytkownicy narzekają. Czarne smugi/zacieki z tonera są wynikiem nieprawidłowej regeneracji. Przy bardzo dużej ilości nasypanego tonera kartka przykleiła się do fusera na tyle mocno, że nie poszła dalej torem pobierania papieru tylko zwinęła w harmonijkę. Na nowym lub prawidłowo zregenerowanym tonerze drukarka będzie działać jak nowa :-)
  • #7
    jaqbas2
    Level 27  
    Witam !
    Wigwam podał jak się okazało dokładną diagnozę tego co z tą drukarką się działo ( po wymianie tonera na "nowy") - znanej firmy. Po reklamacji -opisanej jako nieuzasadniona otrzymałem cardridge z zerwaną oryginalną plombą. Nie wiem co zrobili - zapewne wymienili toner na właściwy - ale drukarka po założeniu tego "nowego"/starego ;)) ruszyła bez problemu od razu. Zastanawiałem się czy jeszcze tę sprawę rozgrzebywać ale doszedłem do wniosku, że i tak im nic nie udowodnię.
    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie sugestie!