Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Air top 2000 st - Dziwne zachowanie

sobek4 09 Jan 2019 13:41 1332 8
  • #1
    sobek4
    Level 9  
    Witam. Jak w temacie mam takie webasto z pokrętłem. Chodzi o to że jak ustawie je w pozycji że zdjęcia to działa jakiś czas , nagrzewa się normalnie i po tym czasie działa sama dmuchawa i wieje zimnym powietrzem. Wychładza się kabina ale webasto sie nie załącza. Trzeba ręcznie zwiększyć zakres na pokrętle. Zwiększa trochę załącza się i Dmucha gorącym nawet 10 godzin bez wyłączenia. Czujnika dodatkowego nie zauważyłem w kabinie. Czy jest możliwość regulacji temperatury wg stopni , elektronicznie czy w jakiś inny sposób. Bo trochę to uciążliwe w nocy z zimna załączać webasto albo N odwrót z gorącą je wyłączać. Na 2 zdjęciu jest webasto i jakąś kostką pod którą nie ma nic podłączonego. Więcej przewodów nie zauważyłem.
  • #2
    ArturAVS
    Moderator of HydePark/Cars
    Ta luźna kostka służy do diagnostyki ogrzewania.
    Jeżeli masz ustawione na minimum, a temperatura nie spadnie poniżej 5 st.C to piec się nie włączy.
    Nastawy są od 5 st.C do 35 st.C. Być może uszkodzony jest wewnętrzny czujnik temperatury, jednak jego wymiana jest kłopotliwa i wymaga ingerencji w sterownik(ECU) agregatu.
    Jest możliwość podłączenia zewnętrznego czujnika. Ale najpierw zrób test; Ustaw na połowę, niech nagrzeje kabinę. Obserwuj i słuchaj jak pracuje. Po dojściu do zadanej temperatury
    wentylator powinien zwolnić. Poczekaj parę minut aż temperatura się ustabilizuje. Następnie otwórz drzwi w aucie i wpuść zimnego powietrza, po kilku minutach powinien zwiększyć
    obroty wentylator i przyśpieszyć podawanie paliwa(cykanie pompki). Wyczyść też tą kratkę na wlocie powietrza.
  • #3
    sobek4
    Level 9  
    Ustawione miałem jak na zdjęciu, po przestawieniu może o pol cm ogrzewanie sie zalacza i grzeje caly czas bez wyłączenia a tak chyba nie powinno byc. Grzeje non stop na pełnych obrotach. Kupię zewnętrzny czujnik i mam nadzieję że to powinno zdać egzamin. Bo szkoda akumulatora męczyć całą noc. Dziś miał problem z odpaleniem auta A całą noc webasto na pełnych obrotach.
  • #4
    ArturAVS
    Moderator of HydePark/Cars
    sobek4 wrote:
    Bo szkoda akumulatora męczyć całą noc.


    Bez przesady, to są minimalne pobory prądu. Najwięcej pobiera przy starcie jak świecę żarową grzeje.
    Prawidłowo zamontowane nie wyłączy się( zgaśnie) tylko zejdzie na podtrzymanie( minimalna moc grzewcza).

    Tak z ciekawości; jakie to auto?
  • #5
    sobek4
    Level 9  
    A ja myślę że nie przesadzam , wczoraj miałem postój i od 17 do dziś rana czyli 7 webasto działało non stop na pełnych obrotach i po godz. 7 auto z ledwością odpaliło , wiec problem jest.
  • #6
    ArturAVS
    Moderator of HydePark/Cars
    sobek4 wrote:
    wiec problem jest.


    Chyba z akumulatorem. No chyba że oprócz ogrzewania jakiś laptop, TV, CB i co tam jeszcze podłączone.
    To nawet z ciężarówką są problemy. Zrób test o jakim Ci napisałem. Po za tym więcej prądu zużyje na kilkukrotne odpalanie i wygaszanie niż normalną pracę.
  • #7
    sobek4
    Level 9  
    No tak ale webasto nie powinno grzać non stop na pełnej mocy , więc problem jest tu , prawdopodobni czujnik się wykończył. Zawiozę do fachowca niech on się mączy.
  • #8
    ArturAVS
    Moderator of HydePark/Cars
    A wcześniej było dobrze?

    sobek4 wrote:
    Zawiozę do fachowca niech on się mączy.


    Bez pojazdu sprawdzi tylko działanie agregatu. Sposób montażu też ma znaczenie. Wystarczy że piec będzie zasysał zimne powietrze z zewnątrz, lub z przestrzeni ładunkowej
    gdzie jest niższa temperatura. I to wystarczy.

    Ponawiam:
    arturavs wrote:
    jakie to auto?
  • #9
    sobek4
    Level 9  
    Nie jestem w stanie powiedzieć czy było to wcześniej bo auto kupione niedawno . Peugeot Boxer , cała puszka jest za kierowcą w kabinie, tak jak na zdjęciu , zasysa powietrze z kabiny kierowcy.