Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 508 1.6 THP 165 km - Check engine P2074 po instalacji gazu

borczon 10 Jan 2019 02:48 5919 26
  • #1
    borczon
    Level 6  
    Dzień dobry,

    Mam problem z moja 508. Kupiłem go w październiku auto śmigało ładnie. Pod koniec października wymieniłem olej zgodnie z książka auta na (0w30) po tej wymianie oleju za kilka dni zaczął pokazywać się czasami błąd silnika. Pojechałem do elektryka okazało się ze silnik był zasypany różnymi starymi błędami, coś tam wyczyścił cos usunął co zainstalował i miało być dobrze. Ten silnik jednak jeszcze mi się czasami zaświecał ( po dniagnzie wyskakiwal błąd przepustnicy, kolektora i 2 sondy) zacząłem lac mu 98, po czym problem minął.

    W połowie grudnia założyłem do auta gaz, po instalacji gazu zaczął pojawiać się błąd silnika o kodzie P2074 błąd ten czasami się pojawia, czasami nie, nigdy nie wyskakuje w trasie a jak wyskoczy to przy staniu na światłach, wolnych obrotach lub np dojeżdżaniu do ronda.

    Byłem z tym u gazownika rozbierał mi nawet ponowienie kolektor i wszystko jest w porządku instalacja jest szczelna, była mała nieszczelność na dyszy od gazu to od razu to wymienili. Zrobił tez obu sond i obie pracują prawidłowo.

    Auto ogólnie straciło na mocy szczególnie na lpg. Na postoju przy otwartej masce słuchać raz na jakiś czas co min- dwie taki nieprzyjemny dźwięk z silnika na bardzo krótko.

    Przy podłączaniu do komptutera wyszło, że faluje wyprzedzenie zapłonu czasami do 22-25 momentami bez dotykania pedału gazu.

    Byłem już u wielu mechaników i elektryków i nikt nie może siebie z tym poradzić.

    Macie jakiś pomysł na ta przypadłość? Silnik to 1.6 thp 165 km 121 kw
  • #2
    MieteX 2005
    Level 15  
    Kod usterki P2074 znaczy który podałeś wskazuje na Manifold absolutny czujnik ciśnienia (MAP) / przełącznik pozycji dławiącej (TPS) - wysoki przepływ powietrza / szczelność próżni

    czyli może coś przy instalacji gościu pokopał
  • #3
    maiami
    Level 23  
    Co za instalacja jest założona? Auto nie powinno być słabsze na gazie. Z tego co kojarzę w tych silnikach był problem z wyciągającym się łańcuchem rozrządu.
  • #4
    borczon
    Level 6  
    Spróbuje jutro odłączyć kabel od MAP podobno wtedy samochód nie będzie widział instalacji. Pojeżdżę na benzynie i zobaczę

    Dodano po 13 [minuty]:

    Instalacja prinsa iv generacji. Napinacz był zmieniany. Przed zagazowaniem jeździł dobrze a zaraz jak wyjechałem od gazownika zaczął łapać ten błąd. Tylko wyciągał kolektor jeszcze raz jak później byłem. Dziwne by było, żeby dwa razy źle złożył.
  • #5
    maiami
    Level 23  
    THP to jest silnik na bezpośrednim wtrysku PB jesteś pewien, że jest tam instalacja prinse V generacji?
  • #6
    borczon
    Level 6  
    Nie v tylko IV. Dotrysk paliwa do gazu podczas pracy silnika
  • #7
    maiami
    Level 23  
    borczon wrote:
    Nie v tylko IV. Dotrysk paliwa do gazu podczas pracy silnika


    Tak czy inaczej to instalacja musi być dedykowana do tego silnika, ten błąd występuje cyklicznie czy zapalił się jednorazowo?
  • #8
    borczon
    Level 6  
    Zgadza się,

    Cyklicznie czasami wpada na serwis. Jeśli odpali bez błędu to wyskakuje tylko na wolnych obrotach.

    Teraz jeszcze się okazało, ze rzuca olejem z odmy. Mysle, ze to przez jakaś nieszczelność. Chociaż, nie wiem gdzie może być bo kolektor wkładali od nowa i już było ok.
  • #9
    maiami
    Level 23  
    Wszystko wskazuje na nieszczelność gdzieś w dolocie albo sam kolektor ssący może na odwiertach albo wężykach. Jeszcze kluczowe pytanie co na to warsztat montujący instalację ma jakiś pomysł jak to rozwiązać czy umywa ręce?
  • #10
    borczon
    Level 6  
    Oni rozbierali kolektor drugi raz i go złożyli, na chwile obecna ich podejście wyglada tak, ze z ich strony zrobili wszystko i samochod ma problem a nie ich instalacja
  • #11
    maiami
    Level 23  
    Próbowałeś skasować błąd i jeździć na samej benzynie aby wyeliminować chociażby zły skład mieszanki lpg?
  • #12
    borczon
    Level 6  
    Błąd się pojawia rzadziej ale tez się pojawia. Jak już się pojawi to od razu chack i servis. Dziwne jest to ze jest mała różnica w spalaniu w mieście i na trasie gazu. Jak robiłem próbę bo tylko ok. 0,5 litra
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Po pierwsze nie gazuje się niesprawnych aut, skoro na PB miał problemy z mieszanką to na LPG tylko się spotęgują.
    Ja bym sprawdził sprężanie, i wymienił rozrząd bo są wyjątkowo nietrwałe.

    Dodano po 1 [minuty]:

    borczon wrote:
    Auto ogólnie straciło na mocy szczególnie na lpg
    'Jedź do gaziarzy niech podkręcą dawkę.
  • #14
    maiami
    Level 23  
    To co możesz zrobić w pierwszej kolejności to nękać warsztat aby auto miało taką samą moc na LPG co PB, (nie może tak być) jak to ogarną zastanowimy się co dalej z tym błędem zrobić.
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    maiami wrote:
    To co możesz zrobić w pierwszej kolejności to nękać warsztat aby auto miało taką samą moc na LPG co PB

    Oczywiście jak nie ma odpowiednio dawkowanego gazu to to jeździć nie będzie, a poniżej 10 na 100km to nie schodzi nigdy.
  • #16
    borczon
    Level 6  
    Auto w momencie zaprowadzenia na gaz było sprawne. Przejechało kilka tys km od ostatniego błędu który został usunięty.

    Auto w mieście pali ok 11,7 gazu i ok 1.1 benzyny

    W trasie Warszawa- Oświęcim spaliło 0.7 benzyny i 11.3 gazu.

    Po ściągnięciu kolektora i założenia go, błąd się nie wyświetlał auto było trochę słabsze ale ale tak znacząco. Błąd się nie wyświetlał aż 10 km.... po staniu w korku. Oczywiście to była jazda testowa czy jest wszystko ok błąd się wyświetlił znowu
  • #17
    maiami
    Level 23  
    Czyli problemem jest wyskakujący błąd, a problemów z mocą już nie ma?
  • #18
    borczon
    Level 6  
    Jak chack się nie swieci to auto chodzi super
  • #20
    borczon
    Level 6  
    Byłem z autem u elektryka, zrobił test wszystkich czujników, wyzerował wszystkie ustawienia żeby ustawiło się wszystko od początku. Chwile było dobrze i znowu zapalił się chack.


    Jedyne urządzenie jakie nie chciało się do końca sprawdzić pod kompem to moduł od powietrza wlotowego on podobno otwiera i zamyka jakieś klapki przy chłodnicy. I na ciepłym silniku podobno przepustnica faluje na wolnych obrotach 5-6 stoptni w tym przedziale. I ze to może być od tego
  • #21
    borczon
    Level 6  
    Opis do błędu jaki wyskoczył.

    Zadane ciśnienie w kolektorze było ok 790. Zmierzone 717.

    Raz na jakiś czas na wolnych obrotach słuchać taki nieprzyjemny zgrzyt z silnika. Podobno może to być pompa wysokiego ciśnienia. Jest podejrzenie, ze może dawać opór na rozrządzie i to powoduje ze nie ma wystarczającej mocy na zrobienie ciśnienia.
  • #22
    seat21
    Level 28  
    znając życie pewnie rozrząd do wymiany
  • #23
    borczon
    Level 6  
    Obawiam się niestety, ze skończy się na rozrządzie pompie wysokiego ciśnienia i tym module co nie przechodzi testu.
  • #24
    maiami
    Level 23  
    Wadliwe pompy wysokiego ciśnienia to częsta usterka w bezpośrednim wtryski PB, jednak łatwo to sprawdzić wystarczy prosty skaner i obserwować ciśnienie paliwa.
  • #25
    borczon
    Level 6  
    Dzień dobry,

    Dalej męczę się z ta usterka silnika, podobno wszystkie parametry silnika są super.

    Zmienione już
    Przepustnica,
    Pompa wysokiego paliwa


    Po zmianie przepustnicy strasznie zaczęły falować obroty, niby była robiona adaptacja ale wiele nie pomogło. ( pomogło na chwile). Podejrzewam, ze może z ta adaptacja trzeba coś pokombinować ale to nie zmienia faktu ze nadal mam kod p2074.

    Przez ten kod auto wpada na serwis

    Miałem tez robiona aktualizacje systemu silnika i skrzyni.

    Gość co robił regenerację pompy wysokiego zasugerował ze może być górna pokrywa zaworów do wymiany, ze stamtąd może ciągnąć lewe powietrze
  • #26
    maiami
    Level 23  
    borczon wrote:
    Pompa wysokiego paliwa

    w ciemno bez diagnozy po prostu regenerowałeś pompę? szkoda pieniędzy na wymianę w ciemno pisałem, że łatwo sprawdzić czy problem jest po stronie ciśnienia
  • #27
    domex32
    Moderator of Cars
    W tym aucie przepustnica spada na boczny plan, o jej funkcje spełnia zmienny skok zaworów ssących.

    Podjedz do kogoś kto ma planeta, niech zrobi skan z opisem błędu i wrzuć to na forum, dodatkowo często z błędem pojawia się ramka zamrożona, co też jest istotne.