Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia II 1.2 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze i tryb awaryjny.

BNQ2 14 Jan 2019 14:05 3945 5
Texa Poland
  • #1
    BNQ2
    Level 10  
    Witam. Mam dziwny problem z wypadaniem zapłonu i skończyły mi się pomysły na dalszą diagnostykę. Może ktoś z was ma pomysł do czego jeszcze można się przyczepić. Jak w temacie auto Fabia II 1.2 (3 cylindry) co jakiś czas po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy wywala Checka i przechodzi w tryb awaryjny (Nie wkręca się powyżej 2 tys obrotów) po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu przez jakiś czas (czasem cały dzień) działa normalnie. Wypadanie zapłonu zdiagnozowane przez profesjonalny interfejs. W ramach walki z problemem zostało zrobione:

    - wymiana świec (nowe - brak zmian)
    - Wymiana cewek (roszada miedzy cylindrami oraz podstawione nowe - brak zmian)
    - kontrola ciśnienia ( 12 barów na gar)
    - odpowietrzenie listwy paliwowej
    - zalanie emulgatora ściągającego ewentualną wodę z paliwa.
    - czyszczenie wtryskiwaczy (roszady miedzy cylindrami - brak zmian)
    - czyszczenie przepustnicy i adaptacja (brak zmian)

    Auto posiada instalację gazową ale na chwili obecnej wo wyjaśnienia problemu jeździ na benzynie.
    podpowiedzcie proszę do czego można jeszcze się przyczepić. i jak dalej postąpić z takim opornym pacjentem. zawsze po skasowaniu błędów i wystąpieniu problemu wraca wypadanie zapłonu na cylindrze nr 3.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli
  • Texa Poland
  • #3
    BNQ2
    Level 10  
    Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
  • #4
    vw1979
    Level 11  
    BNQ2 wrote:
    Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.


    Witam serdecznie proszę o kontakt mam ten sam problem.


    pozdrawiam
    Dawid

    Fabia 1.2 12v 70km

    Samochód oddałem sprzedawcy ( salon Skody - komis samochód z Niemiec do rejestracji ) po 3 dniach od kupna, włożonych świec i koszty rejestracji diagnozy w dwóch niezależnych serwisach nie oddali.
  • #5
    BNQ2
    Level 10  
    carrot wrote:
    Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli


    Kolego masz u mnie duże piwo, w końcu (wyczerpując wszystkie inne możliwości) zrzuciłem głowice. Okazało się ze mimo pozornie dobrych parametrów kompresji, głowica była w stanie agonalnym (włączając pęknięty zawór ssący na 3 cylindrze). Do wymiany poszły wszystkie prowadnice ogólnie kapitalny remont głowicy. Teraz wszystko jest w jak najlepszym porządku
  • #6
    BNQ2
    Level 10  
    carrot wrote:
    Głowica do zdjęcia i wymiany prowadnic zaworowych + szlifowanie / dotarcie zaworów. Wada tych modeli


    Kolego masz u mnie duże piwo, w końcu (wyczerpując wszystkie inne możliwości) zrzuciłem głowice. Okazało się ze mimo pozornie dobrych parametrów kompresji, głowica była w stanie agonalnym (włączając pęknięty zawór ssący na 3 cylindrze). Do wymiany poszły wszystkie prowadnice ogólnie kapitalny remont głowicy. Teraz wszystko jest w jak najlepszym porządku