Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jak podłączyć silnik. - Jak podłączyć silnik jednofazowy

29 Sty 2019 21:44 504 20
  • Poziom 2  
    Witam. Dostałem kompresor dwutłokowy przy którym jest silnik 2.8 kw. Mam prośbę o pomoc w podłączeniu. Nie ma pokrywy i przewody są odłączone od kostki. Z uzwojenia wychodzą z jednej strony 2 przewody niebieski i czerwony,a z drugiej 3 niebieski, czerwony i czarny. Z góry kostki jest blaszka łącząca dwa styki. Ze zdjęć nowego silnika wynika, że ma też kondensator,ale nie wiadomo jakich parametrów. Proszę o pomoc w podłączeniu tego silnika. Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Witam
    Foto by pomogło bo coś nie za bardzo rozumie ?
  • Poziom 33  
    Wychodzi jak by to był silnik 3 fazowy podłączany na 230 V z kondensatorem . Daj fotki , bo tak to ciężko będzie załapać . :|

    Zgodnie z opisem autora na tabliczkę wychodzi 5 przewodów a więc nie moze to być silnik 3-fazowy.Powinno wychodzić 3 lub 6 przewodów dla silnika 3f. Proszę czytać uważnie.[T.M.]
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Prawdopodobnie z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym , daj zdjęcie i będzie wszystko wiadomo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Uzwojenie pracy to U i ma mniejszą rezystancje niż uzwojenie rozruchu, wyłącznik jest zwarty(prawdopodobnie X).
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Witam
    Te zdjęcia to tragedia kolego popatrz na nie nic nie można zgadnąć gdzie który idzie 😥
    Nowe takie gdzie coś widać !!!!
  • Poziom 2  
    Narysowałem jak są podłączone przewody w kostce na silniku. W dwóch miejscach nie jest nic podłączone. Czy tam ma być podłączony kondensator?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Krzysztof 3620 napisał:
    Narysowałem jak są podłączone przewody w kostce na silniku. W dwóch miejscach nie jest nic podłączone. Czy tam ma być podłączony kondensator?

    Witam !
    Twoje zdjęcia i rysunek nie pomogą w rozwiązaniu problemu, bo nie wiadomo
    1. dlaczego jest pięć a nie sześć wyprowadzeń ?
    2. nie wiadomo który przewód jest od danego uzwojenia.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Miernik i zmierz rezystancje, mniejsza uz. Pracy większa uz rozruchowe zerowa rezystancja (do 1 ohm) wyłącznik
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Rezystor240 napisał:
    Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.

    Jak w silniku frani oczywiście ;-)
    Z silnika wychodzi 5 przewodów czy 6?
  • Poziom 2  
    Pomierzylem oporności zdjęcia wstawione na początku
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Przed pomiarami należy zdjąć wszystkie mostki z tabliczki zaciskowej, inaczej pomiary są bezużyteczne. Później przypisać do każdego przewodu jakiś symbol i nim się posługiwać, bo kolory się powtarzają i wprowadzają zamęt. Dopiero wtedy pomiar każdego przewodu z każdym. Z tego co podałeś w pierwszym poście nie sposób cokolwiek ustalić.
    Jeszcze jedno, jak wstawisz znowu zdjęcie do góry nogami, to wcale nie będę go oglądał i mam nadzieję, że inni koledzy uczynią podobnie.
  • Poziom 34  
    Tak, ma 5 przewodów. Szkoda tylko, że nie ma nic wspólnego z silnikiem o który pyta autor tematu. Nie wprowadzaj w błąd.
  • Poziom 32  
    krzysiek7 napisał:
    nie ma nic wspólnego z silnikiem o który pyta autor tematu

    Po czym rozpoznajesz?
    krzysiek7 napisał:
    Z tego co podałeś w pierwszym poście nie sposób cokolwiek ustalić.
  • Moderator Elektrotechnika
    JESIOTR1 napisał:
    krzysiek7 napisał:
    nie ma nic wspólnego z silnikiem o który pyta autor tematu

    Po czym rozpoznajesz?
    krzysiek7 napisał:
    Z tego co podałeś w pierwszym poście nie sposób cokolwiek ustalić.

    Silniki OKC były wykorzystywane przy pralkach automatycznych gdzie wykorzystywano dwie prędkości ( wirowanie i pranie) przy czym przy mniejszej prędkości możliwość obrotów w lewo i prawo ( ruchy rewersyjne przy praniu).
  • Poziom 32  
    Budowa i zasada działania jest dla 5-ciu przewodów , a moc i kierunek obrotów może Komuś pasować.
  • Pomocny post
    Moderator Elektrotechnika
    JESIOTR1 napisał:
    Budowa i zasada działania jest dla 5-ciu przewodów , a moc i kierunek obrotów może Komuś pasować.

    Tak tylko w przypadku silników dwubiegowych z możliwością zmiany kierunku obrotów czego nie stosuje się w przypadku kompresorów - tu stosowane są silniki o jednej prędkości obrotowej.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Słusznie prawisz - przyjmuję do wiadomości.
    Ale zagadki nie daje się rozwiązać - ciagle brak danych.
  • Poziom 2  
    Kupiłem nowy kompletny kompresor, i teraz nie ma problemu.