Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW e91 - Chińska nawigacja - nie wyłącza się z kluczyka po jakims spięciu

wichulec 02 Feb 2019 21:02 987 7
  • #1
    wichulec
    Level 11  
    Witam.
    Mam od dwóch lat w swoim BMW e91 nawigację z chin 2 din i działała ok poza radiem. Wkurzony tym faktem ostatnio zacząłem szukać jak to naprawić i zaopatrzyłem się w wzmacniacz antenowy - separator. Zainstalowałem go i pomogło jednakże podczas instalacji coś poszło nie tak. Gdzieś zrobiłem spięcie i nie mam pojęcia gdzie ale przepalił się bezpiecznik. Zainstalowałem nowy bezpiecznik i radio działa, jednakże nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka tak jak to było wcześniej. Nie wiem czy ten fakt zaczął się dziać od chwili gdy przepalił się bezpiecznik ale napewno od chwili gdy grzebałem by podłączyć ten separator. Poczułem swąd przepalonego sprzętu elektronicznego i zapach ten ma źródło w tej oto kostce

    BMW e91 - Chińska nawigacja - nie wyłącza się z kluczyka po jakims spięciu

    Myślicie, że tam coś się przepaliło co odpowiada za ta funkcję. Pozostałe wszystkie funkcje nawigacji działają bez zarzutu. Czy szukać problemu gdzieś indziej?



    Może ktoś się orientuje czy można gdzieś zakupić i czy w ogóle można gdzieś zakupić taką kostkę oddzielnie albo czy jakiś specjalista mógłby to naprawić.

    A może jest jeszcze trzecia opcja, że może coś w ustawieniach nawigacji się zmieniło, a ja nie mogę tego zlokalizować - choć przywracałem nawigację do ustawień fabrycznych i nic nie pomogło więc to raczej nie to.

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc.
    Pozdrawiam

    Help ;) nie chciałbym wracać do starego radia, a tego w takim stanie nie zostawię bo rozładuje mi akumulator bo się nie wyłącza, a jedynie po wciśnięciu przycisku PWR przechodzi w stan czuwania.
  • Helpful post
    #2
    vipepe
    Level 14  
    Za funkcję wyłączenia po kluczyku w tej navi odpowiada układ wewnątrz samej nawigacji. Po zwarciu układ kontroli zasilania wyleciał w kosmos. 2 din do naprawy albo powrót do starego.
  • #3
    wichulec
    Level 11  
    Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.
    Oczywiście do serwisu nie oddam bo takowego nie ma na chińskie nawigacje. Myślisz, że temat ogarnie jakiś specjalista od sprzętu audio rtv?
    Czy lepiej nastawić się na zakup nowej.
  • Helpful post
    #4
    vipepe
    Level 14  
    Ogarnięty magik bez problemu sobie z tym poradzi. Problem może się pojawić w momencie zakupu komponentów do naprawy. Czas przesyłki cena itp. Wszystko można naprawić jak się wie jak działa ,ma się narzędzia i części zamienne. Barierą zawsze jest granica przy której się to nie opłaca. Powodzenia.
  • #5
    wichulec
    Level 11  
    Jeszcze raz dziękuję. Przynajmniej wiem na czym stoję i gdzie szukać rozwiązania ;). Pozdrawiam serdecznie.
  • #6
    rosak
    Car dashboards specialist
    vipepe wrote:
    Za funkcję wyłączenia po kluczyku w tej navi odpowiada układ wewnątrz samej nawigacji.


    Z czystej ciekawości, mógłbyś napisać jak to działa? Nigdy nie słyszałem o czymś takim. Zawsze peryferia uruchamia albo napięcie po stacyjce na osobnym przewodzie albo ramka po szynie komunikacyjnej.

    vipepe wrote:
    Po zwarciu układ kontroli zasilania wyleciał w kosmos.


    To brzmi jak tekst z taniego filmu "si-fi" ale może kolega wytłumaczy ;)

    vipepe wrote:
    Problem może się pojawić w momencie zakupu komponentów do naprawy.


    Eee no w Polsce jest sporo hurtowni elektroniki, nawet gdyby nie było to większość zagranicznych oferuje tanią ekspresową wysyłkę.
  • #7
    vipepe
    Level 14  
    Napięcie ,, po stacyjce,, w tym navi steruje układem który jest pod stałym zasilaniem podtrzymującym też pamięć samego radia. Realizowane to jest na układzie scalonym który jak walnie to następuje zwarcia do ,,plusa,, który powinien być wyłączony po stronie samochodu w momencie ,,brak zapłonu,, czyli kluczyk pozycja ,,0,, Więc pojawia się napięcie na obwodach w samej nawigacji którego nie powinno tam być, gdy nie ma kluczyka i radyjko sobie ładnie gra :) Podobne uszkodzenia pojawiają się w fabrycznych navi Hyundai. Naprawiałem parę takich wynalazków i nie ma w tym ,,si- fi,, ani technologii NASA. Zwykłe zwarcie w radiu ,,+ ,, do ,,+,, spowodowane uszkodzeniem układu i tyle kolego. Podobał się film ?
  • #8
    rosak
    Car dashboards specialist
    vipepe wrote:
    Podobał się film ?


    Szczerze mówiąc niebardzo, film jak film, fantastyka ;)

    Składając to wszystko co napisałeś do kupy:

    vipepe wrote:
    na układzie scalonym który jak walnie to następuje zwarcia do ,,plusa,, który powinien być wyłączony po stronie samochodu w momencie ,,brak zapłonu,, czyli kluczyk pozycja ,,0,, Więc pojawia się napięcie na obwodach w samej nawigacji którego nie powinno tam być, gdy nie ma kluczyka i radyjko sobie ładnie gra


    To by jeszcze jakiś sens miało, gdyby się nad tym nie zastanowić. Układ zwarty w środku mimo zwarcia działa, i akurat zwarty jest właśnie na tym konkretnym porcie.. no nic, możliwe teoretycznie. Napisz tylko jak możesz co to za układ.

    vipepe wrote:
    jak walnie to następuje zwarcia do ,,plusa,,

    vipepe wrote:
    Po zwarciu układ kontroli zasilania wyleciał w kosmos.


    Doprecyzowując- zwarcie oraz "wyleciał w kosmos" to jest jedno zdarzenie inaczej przez Ciebie nazwane.

    wichulec wrote:
    Nie wiem czy ten fakt zaczął się dziać od chwili gdy przepalił się bezpiecznik ale napewno od chwili gdy grzebałem by podłączyć ten separator.


    Jak widzisz vipepe, "usterka" powstała kiedy OP krzebał coś na zewnątrz, a jak wiesz, grzebiąc na zewnątrz nie mógł doprowadzić do zwarcia wewnątrz. To są 2 różne, niezwiązane ze sobą zjawiska. Nie wierzę w taki zbieg okoliczności.

    Dobra, ja już odpuszczam, mam nadzieję że OP napisze, jak rozwiązał problem. Liczę też że vipepe napisze co to za układ, choć zdaję sobie sprawę, że nie mając urządzenia przed sobą może nie pamiętać.