Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i

15 Lut 2019 12:15 780 19
  • Poziom 8  
    Renault Scenic II Grand 2006r
    silnik 1.9Dci 131KM 96kw
    nr sterownika silnika ECU: Bosch (120) 0281012589 inny 8200827725
    moduł zabezpieczeń i połączeń (1337) 8200481866-f bezpieczniki i kable w dół
    Scenic nie odpala (nie kręci) brak komunikacji ze sterownikiem / wspomaganie działa wyświetlają się komunikaty : oraz imo cały czas zapalone po włożeniu karty i zapłonie
    1- brak ciśnienia oleju
    2- problem z lądowaniem
    3- hamulec ręczny

    Diagnoza Delphi :
    hamulce Abs: DF066 - Brak sygnału wtrysku w sieci multiplekserowej ,
    hamulec ręczny elektroniczny: 516D - problem z komp. ham. post. z przyjętych ramek multiplex
    PAS kierownica ze wspomaganiem: df033 - sieć mult. sygnał zanikł lub jest nieprawidłowy
    moduł UPC : df012 alternator - usterka elektryczna lub mechaniczna

    diagnoza CLIP v160
    Moduł UPC DF012 Alternator 1.DEV mimo skasowania komunikat sie pojawia / procedura sprawdzenia czujnika klimy i temp
    silnika oraz egr i potencjometr gazu zostały wykonane odpięcie nic nie dało instalacja ok (zwarć masa + brak)
    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i

    parametry UPC rozruch :

    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i




    Błąd DF052 - sieć multi. hamulec postojowy występuję czaly czas z czerwona kropką

    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i
    Blad DF066 moduł ESP

    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i

    Bład DF002 poduszki pow dał sie skasować
    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i



    Wydaje się powodem braku rozruchu (sterownik 2 klon ) zasilanie na sterowniku
    masa złączę A G4,H1,H4
    zasilanie 12V złącze A G1,D1 złącze B M2

    Auto gdy wkładamy kartę i start z wduszonym sprzęgłem do godziny zdarza się ze zagada i jest ok. Wówczas żadnych komunikatów o błędach kabel can i linia k sprawdzona do sterownika jest ok ,blokada zmieniona na czystą brak poprawy w działaniu. Kontrolka imo po włożeniu z mrugania ma stan stałego światła. kable miedzy BSI a ECU sprawdzone (przejścia sa igła). moze ktoś ma schemat połączeń miedzy ECU EDC 16 a UCH
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Witam zaglądnij pod siedzenie kierowcy za schowkiem jest tam złączka
  • Poziom 31  
    eadamus221 napisał:
    Witam zaglądnij pod siedzenie kierowcy za schowkiem jest tam złączka
    która nie ma NIC wspólnego z sterownikiem wtrysku. :cry:
    Patrząc na zdjęcie gdzie 120 jest na "czerwono" już chcizłem napisać " a UPC :?: "
    ale jadą dalej patrzę że masz odczyt z sterownika wtrysku z samymi zerami i przypomniała mi sie pewna sytuacja z przed lat :
    walczyłem z podobnym przypadkiem - raz palił raz nie. :cry: Jak nie palił to "120" był nie wykryty w sieci .
    Oddałem nawet sterownik do kontroli do warsztatu elektronicznego współpracującego oficjalnie z RENAULT.
    Wyśmiali mnie - u nich wszystko działa i musi byc coś uszkodzone na zasilaniach . :cry:
    Ja wiedziałem że instalacje mam na 1000% sprawną i stała się rzecz dziwna : czasami sterownik w sieci był widziany ale nie rozpoznany " żółty" i wtedy zgłaszał się jako "Nowy- z fabryki". Wykorzystałem to i zaprogramowałem go od nowa wg procedury serwisowej - jak ręką odjał. Temat juz nie powrócił . :D
    Prawdopodbnie błąd w programie spowodowany złym działaniem pamięci FLASH . Złe zadziałanie pamięci wprowadziło błąd w programie. Jak robiłeś klona to sklonowałeś błąd :cry:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Witam wtyczka to linia can średnia a więc hamulec ręczny i upc licznik działają na tej szynie tak więc jeśli upc i silnik idą po szynie wysokiej a upc ma zwarcie na szynie średniej to to przywarcie szyny średniej wpływa na szynę wysoką sprawdż tą kostkę miałem taki przypadek włączały mi się też wycieraczki
  • Poziom 8  
    genek1000 napisał:
    eadamus221 napisał:
    Witam zaglądnij pod siedzenie kierowcy za schowkiem jest tam złączka
    która nie ma NIC wspólnego z sterownikiem wtrysku. :cry:
    Patrząc na zdjęcie gdzie 120 jest na "czerwono" już chcizłem napisać " a UPC :?: "
    ale jadą dalej patrzę że masz odczyt z sterownika wtrysku z samymi zerami i przypomniała mi sie pewna sytuacja z przed lat :
    walczyłem z podobnym przypadkiem - raz palił raz nie. :cry: Jak nie palił to "120" był nie wykryty w sieci .
    Oddałem nawet sterownik do kontroli do warsztatu elektronicznego współpracującego oficjalnie z RENAULT.
    Wyśmiali mnie - u nich wszystko działa i musi byc coś uszkodzone na zasilaniach . :cry:
    Ja wiedziałem że instalacje mam na 1000% sprawną i stała się rzecz dziwna : czasami sterownik w sieci był widziany ale nie rozpoznany " żółty" i wtedy zgłaszał się jako "Nowy- z fabryki". Wykorzystałem to i zaprogramowałem go od nowa wg procedury serwisowej - jak ręką odjał. Temat juz nie powrócił . :D
    Prawdopodbnie błąd w programie spowodowany złym działaniem pamięci FLASH . Złe zadziałanie pamięci wprowadziło błąd w programie. Jak robiłeś klona to sklonowałeś błąd :cry:


    sterownik wysłałem niby do specjalistów specjalistów którzy powiedzieli ze soft wgrali nowy + przysposobili pod imo takie jakie było wiec tylko podłączyć i musi być cacy(taki niby super sprzęt oraz dostęp do flash, chyba takie tam pitu pitu twierdzili ze nie mógł odpalić tak jak było ) . Ale jest jak było dziś walczę z upc sprawdzam linie i połączenie oraz wyniki,

    Dodano po 6 [minuty]:

    eadamus221 napisał:
    Witam wtyczka to linia can średnia a więc hamulec ręczny i upc licznik działają na tej szynie tak więc jeśli upc i silnik idą po szynie wysokiej a upc ma zwarcie na szynie średniej to to przywarcie szyny średniej wpływa na szynę wysoką sprawdż tą kostkę miałem taki przypadek włączały mi się też wycieraczki


    włączających wycieraczek nie zauważalnym, tam zaglądałem ale dobrze (w -) było możliwe że przegapiłem zobaczę dziś to jeszcze raz siedzenie trzyma się na 1 śrubce , ale kable wyglądały całkiem jak nowe ani nic sie nie łamało nic spuchnięte brak śniedzi ( sucho i czyściutko)
  • Poziom 31  
    eadamus221 napisał:
    Witam wtyczka to linia can średnia a więc hamulec ręczny i upc licznik działają na tej szynie tak więc jeśli upc i silnik idą po szynie wysokiej a upc ma zwarcie na szynie średniej to to przywarcie szyny średniej wpływa na szynę wysoką

    Witam. Kto ci takich pierdół naopowiadał :?:
    Co to jest CAN srednia i CAN wysoka :?: Chodzi ci o prędkość przesyłu czy o wysokośc umiesczenia w samochodzie bo nie kumam :?:
    Renault w tym roczniku posiada CAN główny do którego sa podłączone wszystkie moduły współdziające w sieci ( oprócz multimediów bo one posiadają oddzielną sięć - radio , wyświetlacz i nawigacja jak jest).
    Widać to na jednym ze zdjęć z postu pierwszego - integralność sieci .
    Złącze pod siedzeniem o którym opiszesz jest na tym zdjęciu oznaczone jako R2 . Gdzie ono , a gdzie sterownik wtrysku 120 . Pozatym wszystkie połączenia w sieci są na zielono czyli nie zgłaszałąją problemu .
    Sorry że tak na ciebe najechałem ale czasami nie wytrzymuje jak ktoś pisze takie rzeczy .
    Faktem jest że połączenie CAN do sterownika wtrysku 120 przechodzi fizycznie przez moduł UPC 1337 ale raczej wygląda na sprawne .
    dzabeloki - próbowałeś podmieniać moduł UPC - w nim siedzą przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie sterownika wtrtysku :?:
    Z tym wpisaniem nowego programu to takie trochę gróbymi nićmi szyte - ciekawe skąd go wzieli . Wg. mnie zrobili klona z starego i tyle.
  • Poziom 8  
    genek1000 napisał:
    eadamus221 napisał:
    Witam wtyczka to linia can średnia a więc hamulec ręczny i upc licznik działają na tej szynie tak więc jeśli upc i silnik idą po szynie wysokiej a upc ma zwarcie na szynie średniej to to przywarcie szyny średniej wpływa na szynę wysoką

    Witam. Kto ci takich pierdół naopowiadał :?:
    Co to jest CAN srednia i CAN wysoka :?: Chodzi ci o prędkość przesyłu czy o wysokośc umiesczenia w samochodzie bo nie kumam :?:
    Renault w tym roczniku posiada CAN główny do którego sa podłączone wszystkie moduły współdziające w sieci ( oprócz multimediów bo one posiadają oddzielną sięć - radio , wyświetlacz i nawigacja jak jest).
    Widać to na jednym ze zdjęć z postu pierwszego - integralność sieci .
    Złącze pod siedzeniem o którym opiszesz jest na tym zdjęciu oznaczone jako R2 . Gdzie ono , a gdzie sterownik wtrysku 120 . Pozatym wszystkie połączenia w sieci są na zielono czyli nie zgłaszałąją problemu .
    Sorry że tak na ciebe najechałem ale czasami nie wytrzymuje jak ktoś pisze takie rzeczy .
    Faktem jest że połączenie CAN do sterownika wtrysku 120 przechodzi fizycznie przez moduł UPC 1337 ale raczej wygląda na sprawne .
    dzabeloki - próbowałeś podmieniać moduł UPC - w nim siedzą przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie sterownika wtrtysku :?:
    Z tym wpisaniem nowego programu to takie trochę gróbymi nićmi szyte - ciekawe skąd go wzieli . Wg. mnie zrobili klona z starego i tyle.


    z edc zapewne tylko clon :( a UPC 2 i bez zmian , blokada kierownicy 2 czysta, meczy mnie tylko wspomaganie bo działa cały czas a chyba powinno działać po odpaleniu silnika dopiero ??. ( oczywiście na zapłonie) ale auto nie odpala sterownik jakby zablokowany a właśnie blokada niby sie nie komunikuje, wiec coś tu musi być . ten samochód to jakiś star trek :) Ale jak ktoś coś wie niech potwierdzi szukanie usterki to tak jak by szukanie w ciemności bez latarki .
  • Poziom 11  
    Witam can wysoki to silnik can l i can h linia can sredni 2 niezależna linia też can l i can h kumasz genek100 jak samochód już zapali to linia srednia może być zwarta i samochód ci nie zgaśnie
  • Poziom 8  
    spoko tylko silnik nie kręci czasem się uda zakręci i pali , wspomaganie cały czas działa na zapłonie !!( silnik jest w stanie stop) blokada sie odblokowuje , edc jak na zdjęciach jakoś sie komunikuje . na foto widać na samym początku posta i raz kiedyś rusza . Jest błąd ladowania przez upc i info po can brak sygnału wtrysku jest 2 i tak samo . Blokada ma linie ok zasilanie sprawdzę jutro na pinie 2 (ale działa ) wiec raczej ok . Aku jest naładowane . na zapłonie pali sie kontrolka imo stałym światłem a ecu po canie łączy sie z UPC kabel jak w sklepie na półce . Wrażenie jest jak by silnik pracował.

    śmiało każda rada przydatna ! bo to jakiś meksyk nie mogę znaleźć prawidłowego schematu sterownika wspomagania . a wyglada ze idą tam 2 cany (2x2przewody) i 1 żółty kabel we wtyczce powkładane po kolej( 5 żył) na schematach pokazuje ze jest kabel na pinie 12 a go wcale niema połączenie z wtryskiem A pin a2
    ani w ecu ani we wspomaganiu a na schemacie nie pokazuje canu
    sterownik 120 wspomaganie 1546
  • Poziom 11  
    Witam sprawdzaleś tą kostkę pod siedzeniem pasażera pod szufladą

    Dodano po 10 [minuty]:

    can 30 z licznika do 6 w wspomaganiu 29 z licznika do 4 w wspomaganiu drugie połączenie 5 wspomaganie do 18 body i 7 wspomaganie do 8 body na tej lini masz tą nieszczęsną kostkę do hamulca kostka c27 pin 2 i 3 wypnij tą kostkę c27 i próba
  • Poziom 31  
    dzabeloki napisał:
    wspomaganie 1546

    Mój drogi - 1546 to włączniki przy kierownicy . Wspaomaganie ma numer1232 - masz to opisane na twoich zdjęciach z testów CLIP - integralność sieci multipleksowej.
    Działanie wspomagania na zapłonie bez odpalonego silnika jest działanie prawidłowym wspomagania- tak działa w każdym Megane II i Scenic II .
    Masz poniżej schemat wspomagania - ale nie masz tam co szukać .
    eadamus221 napisał:
    Witam can wysoki to silnik can l i can h linia can sredni 2 niezależna linia też can l i can h kumasz genek100 jak samochód już zapali to linia srednia może być zwarta i samochód ci nie zgaśnie

    W scenicu istnieje jedna sieć CAN i jak silnik zapali to możesz zrobić z siecią co chcesz i wktórym miejscu chcesz - silnik nie zgaśnie - i nie dasz rady go normlnie zgasic bo nie będzie wymiany informacji z silnikiem .

    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i
    Gdzie na tym zrzucie z CLIP jest według ciebie CAN wysoki a gdzie CAN średni ???
    Pomiędzy którymi modułamni ? I co daje odpięcie złącza R2 - oprócz tego że eliminujesz połączenia do hamulca ręcznego 1217.
    Przeanalizuj dokładnie schemat z załącznika - jakiekolwiek uszkodzenie/zwarcie na sieci CAN w obrębie sieci hamulca powoduje że wszystko leży - dlatego że jest JEDNA sieć CAN .
    W opisywanym pojeźdzei wszystko działa prawidłowo- oprócz sterownika wtrysku
    247 - licznik
    1232- wspomaganie
    645 - UCH
    225 - gniazdo OBD
    120 - sterownik wtrysku
    1337 - moduł UPC
    1217 - hamulec postojowy
    R2 - złacze pod siedzeniem .
    dziabeloki - a połączenie 3AA pomiędzy sterownikiem wtrysku a modułem UPC jest sprawne ?
  • Poziom 11  
    Witam Genek1000 a pisałeś w poście co ma wspólnego kostka pod siedzeniem z silnikiem więc co miałeś na myśli
  • Poziom 31  
    Ano właśnie to że dzabeloki opisuje że w samochodzie wszystko działa tylko jest problem że silnik nie zapala . Clip komunikuje się ze wszystkimi modułami oprócz wtrysku, więc po co zaglądać do czegoś co nie ma nic wspólnego z usterką ? Równie dobrze mogłeś mu kazać odpiąć panel klimatronika - ma tyle samo wspólnego z silnikiem co kostaka pod siedzeniem - czyli w tym przypadku NIC :!:
    Nadal nie wiem które na schemacie lub na zdjęciu jest CAn " wysokie" a które CAN " srednie" :crazyeyes: :?:
  • Poziom 8  
    genek1000 napisał:
    dzabeloki napisał:
    wspomaganie 1546

    Mój drogi - 1546 to włączniki przy kierownicy . Wspaomaganie ma numer1232 - masz to opisane na twoich zdjęciach z testów CLIP - integralność sieci multipleksowej.
    Działanie wspomagania na zapłonie bez odpalonego silnika jest działanie prawidłowym wspomagania- tak działa w każdym Megane II i Scenic II .
    Masz poniżej schemat wspomagania - ale nie masz tam co szukać .
    eadamus221 napisał:
    Witam can wysoki to silnik can l i can h linia can sredni 2 niezależna linia też can l i can h kumasz genek100 jak samochód już zapali to linia srednia może być zwarta i samochód ci nie zgaśnie

    W scenicu istnieje jedna sieć CAN i jak silnik zapali to możesz zrobić z siecią co chcesz i wktórym miejscu chcesz - silnik nie zgaśnie - i nie dasz rady go normlnie zgasic bo nie będzie wymiany informacji z silnikiem .

    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i
    Gdzie na tym zrzucie z CLIP jest według ciebie CAN wysoki a gdzie CAN średni ???
    Pomiędzy którymi modułamni ? I co daje odpięcie złącza R2 - oprócz tego że eliminujesz połączenia do hamulca ręcznego 1217.
    Przeanalizuj dokładnie schemat z załącznika - jakiekolwiek uszkodzenie/zwarcie na sieci CAN w obrębie sieci hamulca powoduje że wszystko leży - dlatego że jest JEDNA sieć CAN .
    W opisywanym pojeźdzei wszystko działa prawidłowo- oprócz sterownika wtrysku
    247 - licznik
    1232- wspomaganie
    645 - UCH
    225 - gniazdo OBD
    120 - sterownik wtrysku
    1337 - moduł UPC
    1217 - hamulec postojowy
    R2 - złacze pod siedzeniem .
    dziabeloki - a połączenie 3AA pomiędzy sterownikiem wtrysku a modułem UPC jest sprawne ?


    Dziękuje za wsparcie i informacje wiec najpierw R2 kostka była lekko pokryta śniedzią (cięcie i lutowanie tych zaśniedziałych) , naprawa nic nie zmieniła .Dołączenie kostki odłączenie hamulca postojowego nic nie zmieniła po za jednym błędem o braku inf wtrysku ale jak go niema to nie miał co wymyślać :)
    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i


    Kwestia 3AA sieć can mierzyłem 120 ohm we wtyczce ECU (120) a UPC złącze A3 oraz A4 brak zwarcia na masę czy + ( nawet fizycznie oddzielona od wiązki widzę ją jak spoglądam na aku oraz sterownik zawija za filtrem powietrza :) )

    Ale złącze oznaczone 3AA w UPC złączę MN Białe ścieżka 5 ( Sterowanie -cewki przekaźnika zezwolenia na wtrysk) ma +12v po zaplonie niestety brak gdy odłączę kostkę B ECU(120) napięcie się pojawia wygląda ze coś zwiera na jakimś urządzeniu czujniku czy wtrysku
    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i
    Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i Renault Scenic II Grand 2006r - silnik 1.9Dci 131KM 96kw nie odpala nie kręci i

    zasilanie jest bez zapłonu a na zapłonie go brak jest bez wtyczki b ECU
  • Poziom 31  
    dzabeloki napisał:
    ( Sterowanie -cewki przekaźnika zezwolenia na wtrysk) ma +12v po zaplonie niestety brak gdy odłączę kostkę B ECU(120) napięcie się pojawia
    dzabeloki napisał:
    zasilanie jest bez zapłonu a na zapłonie go brak jest bez wtyczki b ECU

    Nie rozumiem tych zdań :crazyeyes:
    Czy połączenie pomiędzy 3AA pomiędzy 120a 1337 jest sprawne ?
    To jest "minus" sterowania przekaźnikiem zasilania sterownika wtrysku 120 który wychodzi z sterownika wtrysku do przekaźnika w UPC 1337 - po zdjęciach miernika domiemam że jest.
    Wróćmy do CLIP i odczytu numerów oprogramowania z sterownika wtrysku 120 - nadal są 000000000000000000 :?:
  • Poziom 11  
    Witam sprawdż czy komp silnika nie jest zalany
  • Poziom 8  
    genek1000 napisał:
    dzabeloki napisał:
    ( Sterowanie -cewki przekaźnika zezwolenia na wtrysk) ma +12v po zaplonie niestety brak gdy odłączę kostkę B ECU(120) napięcie się pojawia
    dzabeloki napisał:
    zasilanie jest bez zapłonu a na zapłonie go brak jest bez wtyczki b ECU

    Nie rozumiem tych zdań :crazyeyes:
    Czy połączenie pomiędzy 3AA pomiędzy 120a 1337 jest sprawne ? tak sprawne
    To jest "minus" sterowania przekaźnikiem zasilania sterownika wtrysku 120 który wychodzi z sterownika wtrysku do przekaźnika w UPC 1337 - po zdjęciach miernika domiemam że jest. to jest + gdy włączymy zapłon to znika a pojawia sie dopiero po odłączeniu wtyczki b Środkowej sterownika wtrysku oznaczone wejscie UPC 3AA
    Wróćmy do CLIP i odczytu numerów oprogramowania z sterownika wtrysku 120 - nadal są 000000000000000000 :?:
    tak nadal
  • Poziom 31  
    Jesli w odczycie numerów sterownika nadal sa 000000000 tzn. że program nie żyje i NIE MA CO SZUKAĆ tylko naprawić sterownik wtrysku
    dzabeloki napisał:
    to jest + gdy włączymy zapłon to znika a pojawia sie dopiero po odłączeniu wtyczki b Środkowej sterownika wtrysku oznaczone wejscie UPC 3AA
    czyli jak znika + to pojawia się - ? zmierz napięcie względem + zasilania :D
    co nie zmienia faktu że i tak wina leży po stronie sterownika wtrysku :cry:
  • Poziom 8  
    nie nie zmienia sie na (-) lecz na odwrót połączone są kable od miernika jest tak czy siak +
  • Poziom 31  
    Eeeehhhh. :cry: Ciężko sie rozmawia z Kimś kto coś mierzy ale nie wie co mierzy . ( brak podstaw miernictwa) . :cry:
    Sam napisałeś że mierzysz przewód na którym ma sie pojawić "- cewki przekaźnika zezwoleniana wtrysk " :D
    Po pierwsze : masz zmierzyc napięcie ujemne , czyli jedną końcówkę miernika masz podpiąc do stałego "+12V" - najlepiej akumulator ( ale ten w samochodzie - nie jakiś oddzielny) i w takim przypadku ma ci się pojawić na mierniku "-12V"-jeśli wszystko w porządku. :D
    dzabeloki napisał:
    Ale złącze oznaczone 3AA w UPC złączę MN Białe ścieżka 5 ( Sterowanie -cewki przekaźnika zezwolenia na wtrysk) ma +12v po zaplonie


    Jesli mierzysz tak jak ty - jedna końcówka miernika do masy a druga do opisywanego przewodu "- cewki przekaźnika " - to tam ci się pojawi 0V a po odpięciu wtyczki z komputera wtrysku pojawi sie "+12V" .
    Traktuj moduł UPC jak zwykły przekaźnik - jedna strona cewki jest podpięta pod "+ 12v" a na drugiej pojawia się "-12V" napięcia sterującego .
    Jeśli odepniesz ten " -12V" napięcia sterującego to co będiesz miał na tej nodze przekaźnika :?: - " +12V " ponieważ przewodzi przez cewkę przekaźnika :D
    Ale to już poza tematem.
    W odczycie programu sterownika masz same 000000000000000
    więc problemem jest tutaj sterownika silnika :D