Witam. Mam taki problem z hulajnogą, że nie ma mocy. Wykluczyłem wszystkie przyczyny i wyszło mi, że prawdopodobnie winna jest bateria. Bateria ma tyle ile powinna mieć tj 42 V ale przypuszczam, że nie ma odpowiedniego amperażu. Ogniwa są nowe przypuszczam, że coś nie tak z bms. I tu mam pytanie, czy to możliwe aby bms jakoś kradł ampery. Hulajnoga nie wykazuje żadnych błędów, bms miga na niebiesko, kontroler sprawny. Hulajnoga jedzie ale nie ma mocy.
Tak ma, ale ja mówię o trybie normalnym. Zapomniałem napisać, że silnik pracuje nierówno szarpie go i nie ma mocy. Oczywiście silnik jest dobry.
Gdyby silnik szarpał w każdym z trybów mogłoby to oznaczać, że układ zabezpieczający baterię wyłącza ją okresowo z powodu ograniczenia prądowego, które być może jakoś "przestawiło się w dół".
Może być również uszkodzony sterownik silnika.
Gdy silnik włączę na male prędkości to chodzi równo ale gdy przepustnica na full to szarpie go.
Dodano po 5 [minuty]:
Podejrzewam, że to sterownik baterii zwany bms on dba o ładowanie poszczególnych ogniw. Ale jak jest coś z nim nie tak pali się czerwona dioda no i nie wiem czy ma takie uprawnienia aby blokować napięcie lub natężenie produktu wychodzącego z baterii. Tak to wygląda
Już chyba znalazłem przyczynę, ktoś zrobił zwarcie i elementy na zdjęciu zostały spalone a w ich miejsce są wstawione luty z cyny. Zdjęcia pochodzą z dobrego elementu. Poproszę o opis tych elementów i gdzie je mogę dostać. Dokładnie mówiąc element F2 to bezpiecznik i on nie jest zastąpiony cyna tylko jest okopcony. [img-1]
Jeśli jest cokolwiek nie tak, hulajnoga piszczy i miga tylne światło. Bms na baterii powinien się świecić pulsacyjnie na niebiesko, kontroler dioda czerwona.
Witam ja wysłałem swój sterownik do gościa z okolic Krakowa i mi go od nowa zaprogramować musiał z wyświetlaczem i wszystko śmiga do dzisiaj bez zarzutu, chcesz to namiary na gościa ci podeślę na priva co robi hulajnogi
Dołączam się do tematu. Nagła (z dnia na dzień) utrata mocy, rozpędza się wolno, do max. 19km/h (było 24). Bez obciążenia (koło w powietrzu) 21. Przebieg 1100km, myślałem że bateria ale ma >41V (wg. apki) a przy jeździe (pobór 330W / 8.4A) spada do 39.3V więc też bez tragedii.
Stąd pomyślałem że manetka nie działa (efekt jak bym nie wysterował do końca). Przyszła nowa, podmieniłem i dalej to samo.
I teraz nie mam za bardzo pomysłu. Pomierzyłem silnik - wszystkie 3 fazy bardzo niska rezystancja (ok. 0.1R), po zakręceniu kołem ręką na każdej fazie indukuje się do ok. 6V, po zwarciu dowolnych dwóch faz koło hamuje identycznie. Silnik wygląda zatem OK, co to jeszcze może być? Kontroler (ten z układami mocy w obudowie z pleksy)? Aha, temp. baterii 31* (tyle co otocznenia, jeździłem już przy 44 na zewnątrz i było OK).
Od strony zasilania patrząc, możesz w aplikacji sprawdzic równomierność naladowania kazdej z 10 seklcji baterii. Albo pomierzyc voltomierzem.
Max. dopuszczalna roznica to 0,2-0,3V, powyżej tej wartości warto rozpiąć cala sekcje i sprawdzic stan kazdego z ogniw.
Uszkodzona sekcja potrafi tez dawać efekt "malej mocy", bo BMS stwierdza zbyt duży spadek napiecia i automatycznie obniża pobor mocy (w ostateczności hulajnoga przelacza się w tryb ECO).
HULAJ! - Serwis hulajnóg i rowerów elektrycznych w Pabianicach To się da zrobić! ^_^ - kwestia czasu, wiedzy i pieniędzy
Dostałem nowy kontroler, niestety nie jest identyczny. Złącza małej mocy (te 3 w rzędzie) są nieco inne - wtyczki pasują "na siłe" ale nie zatrzaskują się. Skuter można włączyć przyciskiem ale już nie da się wyłączyć ani jechać. Tylne światło miga 1x co ok. 2 sekundy. Płytka kontrolera jest minimalnie inna (jakby rewizja) ale ogólnie wygląda OK. Zanim odeśle sprzedawcy, może macie jakieś pomysły? Może firmware jest od innego modelu? W sieci nic nie moge znaleźć na to miganie. Apka ("m365 Tools") łączy się, ale nie pokazuje żadnych danych.
PS. Pomierzyłem mosfety - brak zwarć, z resztą silnik nie pracowałby równo gdyby na którymś coś było nie tak.
Zamówiłem kolejny kontroler, tym razem używka i problem rozwiązany. Musiałem wcześniej dostać uwalony. Uważajcie na te 3 białe konektory małej mocy, z tego co widzę większość ofert ma już nieco inne. Da się to przełożyć, ale dodatkowa robota. Mnie udało się kupić jeszcze te oryginalne.
Dołączam się do tematu. Nagła (z dnia na dzień) utrata mocy, rozpędza się wolno, do max. 19km/h (było 24). Bez obciążenia (koło w powietrzu) 21. Przebieg 1100km, myślałem że bateria ale ma >41V (wg. apki) a przy jeździe (pobór 330W / 8.4A) spada do 39.3V więc też bez tragedii.
Stąd pomyślałem że manetka nie działa (efekt jak bym nie wysterował do końca). Przyszła nowa, podmieniłem i dalej to samo.
I teraz nie mam za bardzo pomysłu. Pomierzyłem silnik - wszystkie 3 fazy bardzo niska rezystancja (ok. 0.1R), po zakręceniu kołem ręką na każdej fazie indukuje się do ok. 6V, po zwarciu dowolnych dwóch faz koło hamuje identycznie. Silnik wygląda zatem OK, co to jeszcze może być? Kontroler (ten z układami mocy w obudowie z pleksy)? Aha, temp. baterii 31* (tyle co otocznenia, jeździłem już przy 44 na zewnątrz i było OK).
Koledzy, zanim zaczniecie rozbierać sprzęt, proponuję sprawdzic wersję oprogramowania DRV.
Wyjaśnienie: nowo wprowadzone przepisy KRD zobowiązują producentów hulajnóg do programowania sterowników do pracy z maksymalną prędkością 20km/h.
Bezkrytyczne potwierdzenie pytania o aktualizację software przez aplikację Xiaomi kończy się wgraniem oprogramowania sterującego właśnie z tym ograniczeniem.
Rozwiązanie: wgrać starszy soft, np. DRV 143 (m365, PRO) lub 233 (pro2, es1, itp.)
Dodano po 6 [minuty]:
kangyooni wrote:
Dostałem nowy kontroler, niestety nie jest identyczny. Złącza małej mocy (te 3 w rzędzie) są nieco inne - wtyczki pasują "na siłe" ale nie zatrzaskują się.
Kolego, myślę że kupiłeś sterownik "XiaoPodobny".. W oryginalnym kolor PCB jest zawsze deep navy blue, a na przezroczystej przykrywce jest biała nalepka z numerem seryjnym. Zasada ta działa w każdej wersji sterownika, 1-3.
Dodam tez przy okazji, ze najwyższe osiągi po tuningu softu miały sterowniki na mosfetach STP Zdarzają się też takie podróbki kontrolerów, które nie dają się nawet softwareowo updateować.
HULAJ! - Serwis hulajnóg i rowerów elektrycznych w Pabianicach To się da zrobić! ^_^ - kwestia czasu, wiedzy i pieniędzy
Minęły dwa lata odkąd wymieniłem płytę kontrolera z tranzystorami MOSFET i znowu problem. Mała moc, lampka po włączeniu nierównomiernie migocze i wówczas (z wyłączoną lampką tego nie ma) silnik również chodzi nierównomiernie, "strzela" troche jak dwusów na biegu jałowym. Lampka wymieniona - bez zmian. Obstawiałbym również kontroler ale dziwna sprawa, chciałem się upewnić. Dodatkowo, coraz trudniej to kupić lokalnie, brał ktoś z Aliexpressu? Warto? Laminat ciemno-niebieski, ale co faktycznie wyślą to nigdy nie wiadomo.
Do sprawdzenia czy linia 5V nigdzie nie przywiera. Jeśli nie to sprawdź bezpiecznik polimerowy w DRV - F2.
Aktualnie zajmuje się:
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC BMW
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi, naprawą BMS
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach
Kolego, objaw jest dość charakterystyczny - wymontuj kontroler, zdejmij przezroczysta osłonę, w lewym dolnym rogu płytki znajdź zielony element podpisany F2.
Należało by go wymienić (z czasem traci swoje właściwości), ale jeśli wlutujesz tam zworkę z drutu 0.1mm, też będzie działać i raczej niczego nie uszkodzi
HULAJ! - Serwis hulajnóg i rowerów elektrycznych w Pabianicach To się da zrobić! ^_^ - kwestia czasu, wiedzy i pieniędzy
Kolego, objaw jest dość charakterystyczny - wymontuj kontroler, zdejmij przezroczysta osłonę, w lewym dolnym rogu płytki znajdź zielony element podpisany F2.
Należało by go wymienić (z czasem traci swoje właściwości), ale jeśli wlutujesz tam zworkę z drutu 0.1mm, też będzie działać i raczej niczego nie uszkodzi
Na czym opierasz uwagę, że F2 traci swoje właściwości z czasem? Pytam z ciekawości, bo mam podobne objawy, ten bezpiecznik jest hm..trudny raczej do zdobycia. No i dziwią mnie propozycje wymiany go na drut. Raczej podejrzewałbym, że jak płynie zbyt duży prąd to ten bezpiecznik "robi rezystancję". Po spadku prądu znów ma niewielką rezystancję. Dzięki temu nie trzeba rozbierać nieustannie podestu.
Na czym opierasz uwagę, że F2 traci swoje właściwości z czasem? Pytam z ciekawości, bo mam podobne objawy, ten bezpiecznik jest hm..trudny raczej do zdobycia. No i dziwią mnie propozycje wymiany go na drut. Raczej podejrzewałbym, że jak płynie zbyt duży prąd to ten bezpiecznik "robi rezystancję". Po spadku prądu znów ma niewielką rezystancję. Dzięki temu nie trzeba rozbierać nieustannie podestu.
Bardzo dobrze że zwróciłeś na to uwagę. Ja wrzucam zwykły bezpiecznik smd 500mA.
Faktycznie oryginalny bezpiecznik polimerowy traci swoje właściwości. Jego maksymalny prąd przewodzenia spada.
To zjawisko niestety występuje w wielu urządzeniach wyposażonych w takie bezpieczniki. Kiedyś naprawiałem przyrząd diagnostyczny autoboss v30. Identyczna sytuacja.
Aktualnie zajmuje się:
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC BMW
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi, naprawą BMS
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach
Kolego, objaw jest dość charakterystyczny - wymontuj kontroler, zdejmij przezroczysta osłonę, w lewym dolnym rogu płytki znajdź zielony element podpisany F2.
Dzięki, od razu pomogło. Wlutowałem zworę z cienkiego druciku.
Niestety nadal nie ma już tego kopa co kiedyś, ale ma już 4 lata i z 1500km przejechane. Natomiast pracuje równomiernie i nadaje się do wyskoczenia do sklepu. Dzięki!
Niestety nadal nie ma już tego kopa co kiedyś, ale ma już 4 lata i z 1500km przejechane. Natomiast pracuje równomiernie i nadaje się do wyskoczenia do sklepu. Dzięki!
Na przebieg 1500km to za wcześnie aby coś się działo z baterią czy czymkolwiek innym.
Na początek sprawdź spadki napięcia przy przyspieszaniu.
Pisałeś że wymieniałeś sterownik, w nim właśnie jest przebieg. Ile km miałeś na starym sterowniku?
Czy wszystkie łożyska masz w dobrym stanie? Miałem jedną taką sztukę w której na silniku łożysk praktycznie nie było. Kręcił się ciężko i mega głośno.
Gościu dopiero przyjechał na serwis jak spaliło mu ścieżki w kontrolerze i tranzystory ...
Aktualnie zajmuje się:
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC BMW
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi, naprawą BMS
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach
Kolego, objaw jest dość charakterystyczny - wymontuj kontroler, zdejmij przezroczysta osłonę, w lewym dolnym rogu płytki znajdź zielony element podpisany F2.
Dzięki, od razu pomogło. Wlutowałem zworę z cienkiego druciku.
Niestety nadal nie ma już tego kopa co kiedyś, ale ma już 4 lata i z 1500km przejechane. Natomiast pracuje równomiernie i nadaje się do wyskoczenia do sklepu. Dzięki!
Czyżbym też się musiał nim zainteresować? Tym F2.. Moja też ma podobne objawy, też męczyłem tu o nie. Skończyło się na tym, że jeżdżę z dodatkową lampką.
Prędkość jaką uzyskałem na hulajnodze. I tu zonk.. Prędkość była po ... podskoczeniu kiedy koło oderwało sie od podłoża.
Trzymając przednie koło w górze przez kilka minut licznik wskazał przejechany dystans o kilkaset metrów większy. I kolejna ciekawostka- prędkość max jaką później wskazywał była około 27 km/h. Kiedy hulajka stała, a koło było podniesione.
Czyżbym też się musiał nim zainteresować? Tym F2.. Moja też ma podobne objawy, też męczyłem tu o nie. Skończyło się na tym, że jeżdżę z dodatkową lampką.
Wymień bezpiecznik F2 i po problemie. Po wstawieniu zwory przy najmniejszym przeciążeniu przetwornicy 5V ona staje się martwa.
Co do prędkości silnika jest ona niestabilna jeśli silnik nie ma obciążenia ( tylko przy większych obrotach silnika ).
Regulator PID często nie radzi sobie z utrzymaniem zadanej prędkości i w aplikacji możesz zobaczyć ją niewłaściwą lub niestabilną.
Jeśli F2 masz uszkodzony ma to też wpływ na napięcie jakim są zasilane czujniki halla w silniku. Jeśli jest niestabilne lub sporo niższe od zalecanego to prędkość max będzie mniejsza.
Aktualnie zajmuje się:
- programowaniem / kodowaniem / parametryzacją online / naprawą elektroniki grupy VAG
- programowaniem / kodowaniem / naprawą elektroniki BMW
- naprawą samochodowych sterowników silnika
- naprawą nawigacji CCC BMW
- naprawą systemów car audio
- odblokowaniem / naprawą sterowników Airbag po wypadku
- budową oraz regeneracją baterii hulajnóg Xiaomi, naprawą BMS
- odblokowywaniem, programowaniem oraz naprawą najnowszych hulajnóg Xiaomi oraz Ninebot Max po najnowszych aktualizacjach