Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2 1.6 mpi gaśnie podczas jazdy

09 Mar 2019 17:03 963 5
  • Poziom 2  
    Witam. Mam problem ze skodą octavią II 1.6 mpi z gazem. Kłopoty zaczęły się koło grudnia kiedy to auto po zgaszeniu i odczekaniu kilkudziesięciu minut nie chciało odpalić. Pomogło wtedy wyciągnięcie przekaźnika od zapłonu. Sytuacja ta zdarzyła się kilkukrotnie z tym że później już wyciąganie i wsadzanie przekaźnika nie działało. Trzeba było odczekać dodatkowe 20 min. Dodam że auto na zimnym silniku pali jak złoto. Później było już tylko gorzej. Silnik stawał podczas jazdy i nie dało się odpalić od razu lecz dopiero po ok godzinie. Żadnego szarpania podczas jazdy, ani innych dziwnych objawów, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Później tylko wyskoczył błąd katalizatora. Ok 2 tyg temu zakręcony został dopływ gazu. Auto chodziło tylko na benzynie i wydawało się, że to instalacja gazowa jest problemem do wczoraj kiedy to stanąłem na drodze i nie mogłem odpalic(rozrusznik kręci). Dodam że niecały miesiąc temu wymieniłem świece, kable zapłonowe, filtry, czujnik położenia wału korbowego (oryginał). Mechanicy nie mają pomysłu na to auto albo poprostu nie chcą się w to bawić. A na dodatek mieszkam w Katowicach od 5 miesięcy i nie znam dobrego mechanika. Czy ktoś miał podobną sytuację albo ma jakoś pomysł?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 33  
    Jak nie będzie chciał odpalić to kręć dłużej tak z 3-5 sek i zobacz czy wskazówka od obrotomierza się podnosi choć trochę. Wygląda to na klasycznie padnięty czujnik położenia wału.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Czujnik położenia wału został wymieniony w ciemno gdyż po podpięciu do komputera nie wyszedł żaden błąd.
  • Poziom 1  
    Mam w tej chwili dokładnie taki sam problem. Trzy warsztaty już sobie odpuściły. Przeczyścili przepustnicę silnika, teraz chcą zmienić cewkę zapłonu silnika, a co dalej to się zobaczy.
    Mój telefon 537436015. Prośba o kontakt i chwilę rozmowy.

    Pzdr
    Przemek
  • Poziom 42  
    W takiej sytuacji, trzeba skorzystać z urządzenia OBD2 Data Logger.
  • Poziom 2  
    Na nic się zdały podłączania do komputerów itp itd. Zapomniałem ogólnie o tym temacie na tej stronie. Problem rozwiązany. Cewka zapłonowa wymieniona. Ok 2000 km zrobione i zero problemów. Jak się okazało po wyjęciu starej cewki była delikatnie pęknieta w kilku miejscach. Nowa to magneti marelli. Pozdrawiam

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że wymiana cewki była sugestią w rozmowie TEL. ze znajomym mechanikiem a potwierdziła się gdy samochód stanął 3 raz na drodze. Wykręcilem jedną świecę a kolega sprawdzał czy jest iskra. Okazało się że nie ma i to przesądzilo o jej wymianie.