Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lublin II - Szybko uciekający prąd.

17 Mar 2019 22:33 159 3
  • Poziom 2  
    Jest to mój pierwszy post, witam wszystkich użytkowników :)
    Do sedna, mam staruszka - Lublin II z 96r 2.4D. w sierpniu regenerowany alternator, w listopadzie kupiony nowy akumulator Warta 125Ah, nowe świece żarowe. Samochód posiada manualne grzanie świec(przyciskiem), jest używany sezonowo, tzn wiosna - lato. Po zakupie akumulatora auto przejechało około 20km(nie 20 tys - 20km). Akumulator wyjęty trzymany całą zimę w garażu. Sytuacja wygląda następująco: akumulator naładowany na full, przyciskam guzik, grzeje świece, wszystko jest ok. Przekręcam kluczyk i napięcie spada do zera w ciągu dosłownie jednej sekundy. Odłączam klemy, aku praktycznie bez prądu, podłączam prostownik, ładuje i znowu staram się uruchomić auto - sytuacja powtarza się. Czy ktoś wie o co tu może chodzić? Albo praktycznie nowy akumulator jest z wadą, bo czy jest coś w stanie odebrać taką ilość enrgii w sekundę? Może uszkodzony rozrusznik, regulator napięcia na alternatorze... Sam już nie wiem co i od czego zacząć...
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    Prawdopodobnie został uszkodzony akumulator, na skutek nadmiernego rozładowania.
    Akumulatory ulegają samorozładowaniu (ołowiowe dosyć szybko), i jedno naładowanie na kilka miesięcy może się tak skończyć. Jak akumulator ołowiowy jest wyjęty, i ne jest używany, to powinno się go systematycznie doładowywać np: przynajmniej raz na miesiąc.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    W sumie tak, ale przez okres grudzień-luty ładowałem go 2x raz ok 7-8h i raz ok 10h. Pytałem teraz ojca i mówił mi że w listopadzie auto też zrobiło taki sam numer na nowym aku. Naładowany aku na full i w 1s do zera. Od tego czasu auto stało nieużywane.
  • Pomocny post
    Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny.
    Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie.
    Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych, oraz podczas próby rozruchu).
    Na podstawie tych pomiarów, będzie można stwierdzić, czy problem jest w samochodzie, czy jednak akumulator na złom.
    Pozdrawiam.