Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lublin 3 2,9D -ładowanie akumulatora

01 Paź 2007 09:21 4566 7
  • Poziom 20  
    Witam

    Mam problem z ładowaniem w takim samochodzie. Ładuje ale jakoś słabo, akumulator jest nowy a napięcie po odpaleniu silnika po dwóch minutach jest równe 13V (zwiększenie obrotów silnika niczego nie zmienia).
    Jak dla mnie ten alternator jest jest trochę dziwny gdyż wychodzą z niego do instalacji 3 kable. Jeden do akumulatora, drugi do kontrolki a trzeci nie mam zielonego pojęcia. Regulator napięcia jest w alternatorze razem ze szczotkami. Regulator był wymieniany.

    Czy ktoś się orientuje po co ten trzeci kabel przy alternatorze???
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ten trzeci przewód może byś sygnałem dla obrotomierza. To częste rozwiązanie w silnikach diesla.
    Czyli masz nowy regulator i nowy akumulator? Czy usterka pojawia się po minucie dwóch, czy dopiero po rozgrzaniu silnika i jego komory?
  • Poziom 20  
    Po dwóch minutach pojawia się 13V na akumulatorze.
    Ale wcześnie jest mniej.
    Czyli po odpaleniu jakieś 11,5V i powoli rośnie.

    Po co ten kabel do obrotomierza. (daje sygnał czy dostaje?)
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika.
    Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi prąd. nie masz problemów z rozruchem?
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Jeżeli chodzi o ładowanie to masz słabe a częsta przyczyną w tych samochodach jest pasek. Natomiast chyba zapomniałeś że w dieslu świece żarowe jeszcze dogrzewają przez około 2 minuty dlatego jest taki spadek napięcia.P
  • Poziom 20  
    Też mi się tak wydaje że ten spadek jest spowodowany świecami gdyż:
    Samochód stoi całą noc napięcie an aku "Centra 100Ah" jest 12,5V, przekręcam kluczyk włączam świece spada do jakiś 11V kręcę rozrusznikiem zapalam bez problemu.
    Po tym napięcie powoli rośnie.
    Upływu nie ma gdyż sprawdzałem amperomierzem.
  • Poziom 27  
    Witam

    Jesli mogę coś zasugerować, to sprawdź kabel masowy i dodatni i miejsca ich połączeń. Szczególnie kabel masowy i jego połączenie z karoserią. Często to miejsce koroduje lub zachodzi np. zabezpieczeniem antykorozyjnym.

    Pozdrawiam

    Krystian Tokarski
  • Poziom 20  
    Wielkie dzięki za pomoc
    Przyczyną tych warjacji była prowizoryczna PASEK.
    Był naciągnięty ale strasznie spalony i cienki
    Pewnie jakiś czas chodził z nie naciągniętym paskiem potem ktoś go naciągną ale to już nie pomogło
    Wymiana paska i naciągnięcie rozwiązało problem