Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy mk1 1.9TDI 1996r nie odpala

07 Kwi 2019 09:41 228 20
  • Poziom 3  
    Witam, przez około 2 tygodnie miałem problem z odpalaniem auta tzn. palił za 2-3 razem, teraz nie odpala w ogóle. Wymieniłem filtr paliwa, założyłem zawór zwrotny, pomogło na 3 dni. Przez kolejne 2 odpalałem na plaka. Po diagnostyce wyszło że uszkodzony jest sterownik pompy i dziurawy wąż od turbiny. Wymieniłem i pomogło na 1 dzień. Teraz auto stoi 4 dzień i w żaden sposób nie można go odpalić. Pompa została sprawdzona działa, wtryski sprawne, świece w porządku. Pomysły zaczynają się kończyć, dodam tylko że auto paliło od tzw strzała.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Grzezal77 napisał:
    Pompa została sprawdzona działa
    Tzn. w jaki sposób została sprawdzona - wyjęta i poddana badaniu na stole probierczym?
    Grzezal77 napisał:
    wtryski sprawne, świece w porządku
    Jak wyżej?
    Grzezal77 napisał:
    Po diagnostyce wyszło że uszkodzony jest sterownik pompy

    No i co w związku z tym? Został naprawiony?
    W parametrach widać w ogóle obroty silnika jak nie chce zapalić?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 3  
    Kod silnika 1Z.
    Pompa sprawdzona bez wyciągania, po prostu ciągnie paliwo i podaje dalej. Sterownik został wymieniony na nowy, a wtryski też podają paliwo.
    Komputer podłączył mechanik który przyjechał do mnie i znalazł uszkodzony sterownik A reszta stwierdził że jest ok.
  • Poziom 29  
    Jak sprawdzone że wtryski podają paliwo? Masz kody błędów z diagnozy tego mechanika. To jest pancerny silnik. Na plaka próbowałeś palić go? Dało by to obraz czy wina leży po stronie paliwowej czy po stronie mechanicznej.
  • Poziom 3  
    Przy mechaniki odpalil na plaka, wymienił sterownik który wg niego był uszkodzony i 1 dzień auto paliło i jeździło. Teraz nie odpala w ogóle, plak nie pomaga
  • Poziom 3  
    Wg niego nie było żadnych
  • Moderator Samochody
    Przekaźnik systemowy, słynne "109". W dodatku wyłumacz mi coś - jakim cudem wtryski mogą podawać paliwo, a silnik nie odpala???
  • Poziom 3  
    Nie wiem, nie jestem mechanikiem, znam się dość słabo na naprawach i mówię tylko to co widzę albo zostało mi przekazane przez osoby które rzekomo się na tym znają.
  • Moderator Samochody
    Przypadkiem jak nie chce zapalić nie świeci się żółta kontrolka świec żarowych? Do tego tam był chyba fabryczny alarm, odcinający "zapłon".
  • Poziom 29  
    Czy możesz się dowiedzieć od tego mechanika co miał na myśli uszkodzenie sterownika? To jest tak proste auto do napraw pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu. Zacznij od podania napięcia 12v z plusa akumulatora na cewkę od zaworu odcinającego paliwo na pompie i spróbuj odpalić.
  • Poziom 3  
    wacek.wacek napisał:
    Czy możesz się dowiedzieć od tego mechanika co miał na myśli uszkodzenie sterownika? To jest tak proste auto do napraw pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu. Zacznij od podania napięcia 12v z plusa akumulatora na cewkę od zaworu odcinającego paliwo na pompie i spróbuj odpalić.

    Robiliśmy to i nie ma reakcji

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kontrolka świec żarowych pali się ok 2 sekund i znika.
    Jeśli chodzi o alarm to w aucie go nie ma, chyba że gdzieś jest wyłącznik zapłonu
  • Poziom 3  
    Problem w tym że już z plaka też nie pali.
  • Poziom 3  
    Auto wczoraj na lawecie pojechało do mechanika (ponoć najlepszego fachowca od diesla w województwie) zobaczymy.
  • Poziom 3  
    Diagnoza: zerwany klin na kole rozrządu.
  • Poziom 3  
    Mechanik mówił że klin, nie widziałem tego . Auto stoi u mechanika i ma go zrobić.
  • Poziom 3  
    Auto odebrane, odpala od strzała i wygląda że wszystko jest ok. Dzięki wielkie za pomoc.