Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA 420 hpi kopci na biało.

rogol666 20 May 2019 22:02 5220 30
  • #1
    rogol666
    Level 10  
    Witam samochód u nas dwa lata bez problemów. Do czasu a mianowicie samochód zaczął okropnie kopcić na biało z początku niewinnie a od miesiąca walka trwa a mianowicie:
    Na początek "zrobione" wtryskiwacze, nowe filtry zawór na listwie i filtrze paliwa oryginał Scania oczywiście regulacja zaworów i wtryskiwaczy. Nic nie dało samochód kopci. Kolejna diagnoza zawory, cewki samochód pojechał do serwisu scania nie ma cewek w zamienniku a zakup z wymiana wypada korzystniej. Wymieniono wszystkie cztery-swoje zrobiły i trzeba wymienić. Samochód zrobił 40 km i po podpaleniu na drugi dzień kopci jam stara kur.... Samochód wrócił na serwis i się zaczęło . Wymieniono na nowe Original Scania :
    - kolejny raz wtryskiwacze
    - kolejny raz wszystkie cewki
    - zawór do gaszenia komplety że środkiem
    - wszystkie czujniki wszystkie na raz (dwa położenia wału, ciśnienia paliwa, ciśnienia doładowania, przepływomierz, ciśnienia oleju)
    - Pompa paliwa
    - Bank paliwa ten do którego są przykręcone cewki od kata i dawki (używka)
    - Listwa paliwowa (używka)
    - Sterownik silnika (używka)
    Samochód dalej kopci brak pomysłów. kompresja ok, wykresy korekt ok, turbo ok, ,dolne turbo ok, odma sucha. Samochód odpalamy z bańki aby wykluczyć smok, przewody paliwowe. Samochód przy wolnym dodawaniu gazu między 1100-1500 obrotów zaczyna trarakować czyli nie równo pracować i okropnie kopcić to jest niespalone paliwo aż je czuć. W momencie butowania, czyli pedał gazu do oporu i puszczamy zero dymu. na wolnych zero dymu. Miał ktoś podobny problem ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    alfred47
    Level 14  
    Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
  • #3
    rogol666
    Level 10  
    Rok 2007 euro 4, płynu nie ubywa, nie wyrzuca, temperatura w normie, płyn czysty raczej wykluczam przedmuchu do układu chłodzenia, nic się z min nie dzieje.
  • #4
    HADŻI
    Level 22  
    Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.?
  • #5
    rogol666
    Level 10  
    HADŻI wrote:
    Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.?

    Samochód na serwisie scanii w Krakowie ciśnienie ok, dziś będzie jeszcze podmiana koordynatora.
  • #7
    darfur5
    Level 33  
    pawelwoj90 wrote:
    Zrzucaliscie kolektor wydechowy? Kopci ze wszystkich, z trzech czy z jednego?
    I to był by już jakiś trop.Do tego dodaj błędy z EMS (oczywiście przed zdjęciem kolektora) to może będzie coś poradzić.
  • #8
    rogol666
    Level 10  
    pawelwoj90 wrote:
    Zrzucaliscie kolektor wydechowy? Kopci ze wszystkich, z trzech czy z jednego?

    wydech zdjęty kopci z każdego po kolei. Błędów w EMS Brak
  • #9
    kamcio_20
    Level 16  
    Ja osobiście bym szukał gdzieś w okolicach cewka od kata wtrysku jak są zatkane czy za mało przepuszczają paliwa to jest efekt białego dymu ale z tego co czytam to wszystko nowe tam już jest i serwis nie daje rady ...... sprawdźcie ciśnienie paliwa tylko manometrem ma obudowie filtra nie sdp3 bo może być tak że jak poszły nowe elektrozawory to stara pompa nie ma takiej wydajności żeby zasila ten układ bo na starych zaworach to wszystko bokiem szło i jako tako to chodziło.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przypadek bardzo dziwny albo jakiś fejk tym bardziej że ta inwestycja pewnie już przekroczyła wartość scani...
  • #10
    darfur5
    Level 33  
    kamcio_20 wrote:
    Przypadek bardzo dziwny albo jakiś fejk tym bardziej że ta inwestycja pewnie już przekroczyła wartość scani...
    Przychylam się do opinii kolegi Tomcia.Serwis kosi na częściach ,wszystko jest OK a auto nadal niesprawne. Pewnie zamontowanie manometru w układ jest czymś nie na czasie w ich mniemaniu. Podłączenie komputera to nie wszystko, jeszcze trzeba rozumieć co on pokazuje. Może zmienić warsztat lub zawołać mechanika niech spojrzy na to. Inne oko inny pomysł, za nie duże pieniądze.
  • #12
    rogol666
    Level 10  
    kamcio_20 wrote:
    Ja osobiście bym szukał gdzieś w okolicach cewka od kata wtrysku jak są zatkane czy za mało przepuszczaja paliwa to jest efekt białego dymu ale z tego co czytam to wszystko nowe tam już jest i serwis nie daje rady ...... sprawdźcie ciśnienie paliwa tylko manometrem ma obudowie filtra nie sdp3 bo może być tak że jak poszły nowe elektrozawory to stara pompa nie ma takiej wydajności żeby zasilla ten uklad bo na starych zaworach to wszystko bokiem szło i jako tako to chodzilo

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przypadek bardzo dziwny albo jakiś fejk tym bardziej że ta inwestycja pewnie już przekroczyła wartość scani...


    Na dzień dzisiejszy zapłaciłem tylko za cewki i regulacje, samochód trafił do nich na "reklamacje" - zapłaciłem chyba 12.000 brutto za cewki i robotę a afektu nie ma, sami wszytko podmieniają, samochodu nie odbieram do momentu aż będzie sprawny sprawa ciągnie się miesiąc w tej chwili serwis zgłosił usterkę do fabryki i dalej czekam, podjąłem temat bo sprawa się ciągnie. Wszytko co możliwe podmienione. Stara pompa na wolnych 15 bar na manometrze, w tej chwili pompa też podmieniona na nową.
  • #13
    kamcio_20
    Level 16  
    pawelwoj90 wrote:
    Witam ponownie, zaczne od poczatku co robilem dzis ze scania co miala wszystkie cewki nowe no i po ich wymianie mniej klekotala ale dalej klekotala. Zalozylem stare cewki i krecilem timingiem i praca sie poprawila na prawie taka jak na nowych cewkach. Zalozylem te co byly nowe jeszcze raz i zaryzykowalem i pokrecilem nimi wg Twojej instrukcji. Wg mnie klekot ustal calkowicie, jest tylko to cwierkanie zdrowego hpi. Czyzby fabrycznie nowa cewka byla zle skrecona? Zdaje sobie sprawe ze wyregulowana stara cewka moze byc juz wypracowana i mimo regulacji juz nie bedziw jak nowa ale po nowej bym sie tego nie spodziewal. Takze sukces albo motor rozgrzal sie na tyle ze juz wyrownal prace hehe. Teraz trasa i zmierzyc spalanie jakiw wyszlo i miejmy nadzieje ze bedzie dobrze. Dzieki za pomoc jeszcze raz!
    cytuję tutaj kolegę z którym prywatnie rozmawialiśmy tez mial nowe cewki które nie chodziły jak należy i regulować nowe serwis raczej ich nie reguluje
  • #14
    pawelwoj90
    Level 13  
    Potwierdzam ze tak bylo. Wyglada na to ze mialem felerna jedna cewke od kąta wtrysku i po jej podrasowaniu problem ustal. Samochod chodzi do dzis i pracuje tak jak zdrowe hpi i nie klekocze po odpaleniu na zimnym ani przy rozpedzaniu pod obciazeniem co mial miejsce. Roznica jest to ze moj samochod na bialo nie kopcil a tutaj u Ciebie leje ropa z kazdego cylindra. Przy zatartym jednym tloku jest mokro na wydechu ale w jednym i tez kopci jak z parowozu i czuc rope (jak ktos raz byl przy zatarciu tloka w tulei w scani to nie pomyli tego zapachu i dymu z innym). Pytanie czy oni na pewno kolekor zrzucali czy tak na odczepnego wymieniaja caly osprzet i kasuja.
  • #15
    rogol666
    Level 10  
    Proszę o telefon lub SMS. będzie prościej. 509615432
  • #16
    kamcio_20
    Level 16  
    Zgadzam się z tym co tu jest pisane tylko jak metoda prób i błędów regulowane swoje cewki w hpi e3 czy e5 to jak zamkniesz dopływ paliwa do regulacji kąta wtrysku to dymi na biało i nie ma znaczenia na jakich obrotach chodził dlatego pisałem kiedyś żeby cofnąć jeden obrót po dokreceniu na Max

    Dodano po 6 [minuty]:

    Chętnie odkupie te stare wtryski i cewki za rozsądną kwote

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kiedy za duzo paliwa podają cewki kąta to klekocze kiedy za mało dymi na biało....5 gr ode mnie
  • #17
    rogol666
    Level 10  
    Po pierwsze kolektory były zdjęty był czas że byłem tam co dwa dni i widziałem wyraźnie że kopci z kazdego (zostały tylko kawałek kolektora z turbina). Macie rację jest problem z kątem wtrysku lub z dawka paliwa. Jest to mój pierwszy HPI w mojej historii robiłem PE i CR, dlatego nie mam dużego doświadczenia. Mam stare cewki bardzo proszę o instruckce jak dla "Debila" Jak poprawnie je uregulować. Rozkręca cewke bodajże dwie śrubki na imbus i jest iglica i na niej jest regulacja budowa jest dość prosta bo jest to zwykły elektrozawor ale nie chce popełnić prostego błędu. (Nie rozumie słowa timingiem u kolegi w poście wyżej) Wrzucę wszytko z jedej cewki do myjki ultradźwiękowe umyje dokładnie i chce przygotować 4 gotowe sztuki. Podjadę na serwis i sam sobie podmienie. Mam jeszcze jedną myśl bo wszystkie 4 cewki są takie same co w przypadku zamiany wtyczki z cewki od dawki na cewke od konta i tak na pierwszym rzędzie cylindrów czyli 1-3 i drugim rzędzie 4-6 ? co się będzie działo. Może ktoś zamienił ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    kamcio_20 wrote:
    Zgadzam się z tym co tu jest pisane tylko jak metoda prób i błędów regulowane swoje cewki w hpi e3 czy e5 to jak zamkniesz dopływ paliwa do regulacji kąta wtrysku to dymi na biało i nie ma znaczenia na jakich obrotach chodził dlatego pisałem kiedyś żeby cofnąć jeden obrót po dokreceniu na Max

    Dodano po 6 [minuty]:

    Chętnie odkupie te stare wtryski i cewki za rozsądną kwote

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kiedy za duzo paliwa podają cewki kąta to klekocze kiedy za mało dymi na biało....5 gr ode mnie


    Zaplacile tylko za cewki , wymianę i regulacje zaworów i wtryskiwaczy i dalszą wizyta to reklamacja usługi samochodu nie odebrałem z serwisu bo usterka nie usunięta serwis sam zakładał nowe wtryski, pompę paliwa , obudowę filtra, zawory przelewowe itp .... jak bedzie zrobione to zobaczymy co będzie do zapłaty.
  • #18
    darfur5
    Level 33  
    rogol666 wrote:
    Podjadę na serwis i sam sobie podmienie. Mam jeszcze jedną myśl bo wszystkie 4 cewki są takie same co w przypadku zamiany wtyczki z cewki od dawki na cewke od konta i tak na pierwszym rzędzie cylindrów czyli 1-3 i drugim rzędzie 4-6 ? co się będzie działo. Może ktoś zamienił ?
    Nie są takie same jeśli chodzi o wtyczki to nie wepniesz inaczej i nie próbuj na siłę (czarna i brązowa kolor od czoła wtyczki).O ile dobrze pamiętam to ; czarna, brązowa , brązowa, czarna.Jeśli coś nie tak to proszę o sprostowanie.
  • #19
    pawelwoj90
    Level 13  
    Zagadaj do kolegi Kamcio o instrukcje, on ma te cewki opanowane do perfekcji. Cewka od timingu tzn od regulacji kata wtrysku. Nie wiem czy to dobry pomysl zamieniac wtyczki od zespolu 1-3 do 4-6 bo komputer da impuls na cewke nie w tym momencie wg mnie. Jezeli kopci ze wszystkich to albo masz rownoczesnie uwalone cewki od cylindrow 1-3 i 4-6, uwalone wszystkie wtryskiwacze rownoczesnie, zle sterowanie na cewki (komputer) a moze cos z walkiem rozrzadu bo to on uruchamia wtryskiwacze za pomoca dzwigienki. Te "rownoczesnie" przy wtryskiwaczach podwaza ta teorie ale moze zatankowales jakies lipne paliwo?
  • #20
    rogol666
    Level 10  
    darfur5 wrote:
    rogol666 wrote:
    Podjadę na serwis i sam sobie podmienie. Mam jeszcze jedną myśl bo wszystkie 4 cewki są takie same co w przypadku zamiany wtyczki z cewki od dawki na cewke od konta i tak na pierwszym rzędzie cylindrów czyli 1-3 i drugim rzędzie 4-6 ? co się będzie działo. Może ktoś zamienił ?
    Nie są takie same jeśli chodzi o wtyczki to nie wepniesz inaczej i nie próbuj na siłę (czarna i brązowa kolor od czoła wtyczki).O ile dobrze pamiętam to ; czarna, brązowa , brązowa, czarna.Jeśli coś nie tak to proszę o sprostowanie.


    być może tak ale jak zmienisz brązowa z brązowa ? czyli cewka odpowiedzialna za 1-3 jest sterowana z kabla 4-6 a cewka 4-6 jest sterowana z kabla 1-3 ? zrobi się burdel przy większej prędkości obrotowej ? na wolnych i przy niższych obrotach może sobie poradzi z kątem wtrysku a co przy większych obrotach ?
  • #22
    rogol666
    Level 10  
    pawelwoj90 wrote:
    Wg mnie to pompowtrysk nie bedzie mial w odpowiednim momencie paliwa do wstrzykniecia do cylindra biorac pod uwage wieloetapowy wtrysk hpi ale moze niech sie bardziej doswiadczeni wypowiedza bo ja nigdy nie probowalem podlaczac odwrotnie.


    zgadzam się z Tobą. A co jest odpowiedzialne za odpowiedni moment wtrysku i dawkę paliwa nie biorąc pod uwagę czujniki i jednostek którą była podmieniona - nie cewki ? które też były ppdmieniane a nikt nie sprawdził podstaw być może są zamienione wtyczki i jak napisałem wyżej wysterowane są te cewki nie od tych cylindrów ?
  • #23
    pawelwoj90
    Level 13  
    Tez mi to przeszlo przez mysl ze moze wtyczki pozamieniane ale pisales ze zaczela kopcic nagle a nie przy okazji robienia czegos przy ukladzie paliwowym no ale warto to sprawdzic bo moze tu jest juz balagan. Wszystkim steruje edc na podstawie danych z czujnikow i edc w odpowiednim momencie otwiera elektrozawory przez ktore paliwo dostaje sie przez listwe i glowice do pompowtrysku ktory jest "wgniatany" przez walek rozrzadu - to tak w skrocie. Ciezki ten przypadek sie trafil, tu na forum jest kilku specjalistow od hpi wiec moze ktos cos jeszcze podpowie
  • #24
    rogol666
    Level 10  
    Wymienony cały układ paliwowy samochód a ASO !!! A pewnie nikt podstaw nie sprawdził. Pierwszy raz robili regulacje a później wymieniali cewki więc było sporo grzebane pytanie na ile to pomogło a na ile zaszkodziło

    Dodano po 3 [minuty]:

    ma ktoś hpi na warsztacie ? jak wykłada podłączenie cewek do ECU ? lub będzie w stanie podmienić wtyczki ? u mnie jest 2007 rok euro 4
  • #25
    kamcio_20
    Level 16  
    SCANIA 420 hpi kopci na biało. to jest śruba do regulacji cewki tak jak pisałem wcześniej za duzo paliwa śruba wykrecona jest klekotanie śruba wkrecona za mało paliwa jest biały dym musisz po próbować z tymi cewkami i wybrać złoty środek cały nowy uklad paliwowy jest zaprojektowany do nowego silnika a u ciebie pewnie z 1.5 banki i trzeba to doregulowac wszystko radził bym jeszcze na zrobienie testu wyłączenia cylindrów bo może tylko jedna część silnika robić ten balagan
  • #26
    rogol666
    Level 10  
    cewki podmiana regulacja zamiana okablowania nic nie dała. Skrzynia ściągnięta rozrząd ok Koło pośrednie które było podejrzane o luz na panewce ok. teraz demontaż glowic i próba szczelności kanałów paliwowych.
  • #27
    kamcio_20
    Level 16  
    Przypadek bardzo dziwny aż jestem ciekaw co się okaże przyczyną tego dymienia.....

    Dodano po 6 [minuty]:

    A ta dolna turbina ktos oglądał może ona puszcza jakiś olej albo blokuje wydech chyba że tulejki na wtryskiwaczy pekly ale chyba ktos to oglądał jak nowe wkladal no i płynu nie ubywa
  • #28
    Filip85dg
    Level 6  
    Czy było może robione sprzęgło w tym czasie ,zrzucany zamach? Miałem podobny przypadek, przestawiono kolo zamachowe o jedną śrubę (wiem zaraz ktoś napisze że się nie da bo jest kołek ustalając y ale rozstaw śrub pasuje i idzie to skrecić) do rzeczy.
    Wyciągasz 1 czy 6 wtrysk ,kręcisz silnikiem i zbliżając się do TDC DOWN wkładasz np. Elektrode spawalnicza ,pręt tak by opierał się o tłok kręcisz dalej i w miejscu TDC DOWN sprawdzisz czy następuje zwrot tłoka w dół ,u mnie dalej szedł do góry wystarczy pół cm i spalanie nie jest w tym miejscu a nie rej błędów.
  • #29
    kamcio_20
    Level 16  
    Autor tematu albo juz polecial w trase i nie chce sie z nami podzielic co bolalo maszyne ....jak wiekszosc .... albo dostal karnet w hotelu serwisowym do grudnia😎
  • #30
    rogol666
    Level 10  
    kamcio_20 wrote:
    Autor tematu albo juz polecial w trase i nie chce sie z nami podzielic co bolalo maszyne ....jak wiekszosc .... albo dostal karnet w hotelu serwisowym do grudnia😎


    Samochód dalej na serwisie dam znać jutro czy złożyli silnik. wałek rozrządu ok Koło zamachowe na miejscu Koło pośrednie też ok