Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f BJ 2000r - Drgania przy wyższej prędkości ROZWIĄZANY

28 Maj 2019 08:29 201 3
  • Poziom 3  
    Witam, mam taki problem z moją Mazdą.
    Otóż ostatnio podczas jazdy gdy rozpędziłem auto do 120km/h dostało dziwnich drgań. Z początku myślałem że to może być krzywa tarcza hamulcowa bo drgania są dość porównywalne do hamowania na skrzywionej tarczy.
    Mianowicie, kierownica oraz drążek zmiany biegów latają na boki, a auto trzęsie się jakby jeździło na kwadratowych felgach.
    Problem pojawia się tak jak wcześniej pisałem po rozpędzeniu auta do ok 120km/h, ale nie ustaje po zwolnieniu, tylko jest trochę mniej odczuwalne. Całkowicie drgania ustają gdy się stanie, zgasi auto i od czeka chwilę. Po tym auto jeździ normalnie i problem znów się pojawia przy wyższych prędkościach. Dodam tylko że jest to 2.0 diesel.
    Ktoś wie co to może być? Może poducha silnika? Ktoś miał podobny problem?
    Pozdrawiam
  • Admin grupy komputery
    Powodów może być wiele.
    1 - to o czym pisałeś,
    2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą.
    3 - uszkodzone łożyska kół,
    4 - uszkodzone półosie, przeguby,
    5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy,
    6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie),
    7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,
    8 - uszkodzony mechanizm różnicowy w skrzyni biegów,
    9 - luźne, niedokręcone elementy (śruby) w układzie napędowym,
    10 - inne, wyjątkowo rzadkie przyczyny nieopisane wyżej. :)

    Na początek zmień koła na inne lub zamień (tył na przód) i przy okazji dokładnie wyczyść powierzchnię styku felg z tarczami (bębnem) hamulcowymi.
    Sprawdź poziom płynu wspomagania kierownicy.
    Kolejno wykluczaj opisane wyżej usterki.
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:
    Powodów może być wiele.
    1 - to o czym pisałeś,
    2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą.
    3 - uszkodzone łożyska kół,
    4 - uszkodzone półosie, przeguby,
    5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy,
    6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie),
    7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,
    8 - uszkodzony mechanizm różnicowy w skrzyni biegów,
    9 - luźne, niedokręcone elementy (śruby) w układzie napędowym,
    10 - inne, wyjątkowo rzadkie przyczyny nieopisane wyżej. :)

    Na początek zmień koła na inne lub zamień (tył na przód) i przy okazji dokładnie wyczyść powierzchnię styku felg z tarczami (bębnem) hamulcowymi.
    Sprawdź poziom płynu wspomagania kierownicy.
    Kolejno wykluczaj opisane wyżej usterki.


    Dzięki wielkie, jak rozwiąże problem to napisze co było przyczyną ;)
  • Poziom 3  
    Przyczyną był tłoczek w zacisku hamulcowym. Wyciągnięcie, przepolerowanie tłoczka i jego gniazda w zacisku drobnym papierem ściernym, a następnie nasmarowanie póki co zliwkidowało problem.
    Jesli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem, zwróćcie uwagę czy nadmiernie nie grzeje się tarcza hamulcowa lub tak jak u mnie nawet felga.
    Pozdrawiam :)