Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 1.6 AHL 101km 99r - przepływomierz nie działa

Natanek556 04 Jul 2019 11:37 3039 27
  • #1
    Natanek556
    Level 5  
    Mój stary przepływomierz ma numer 8ET 009 142-26 i nigdzie nie mogę go znaleźć. Kupiłem 2 przepływomierz z AFH, kostka na 4 piny, założyłem ją i nic to nie pomogło. Wiem tyle, że było coś lutowane w kablach u mnie i nie wiem co dalej robić, bo jak szukam przepływomierza do AHL, to są, ale na 3 piny a ja mam na 4. Moje pytanie; czy da się coś zrobić z tym przepływomierzem AFH, żeby działał z moim silnikiem AHL?
  • #2
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Natanek556 wrote:
    Wiem tyle, że było coś lutowane w kablach u mnie i nie wiem co dalej robić
    Na początek sprawdź co było lutowane, lub przerabiane.
    Natanek556 wrote:
    stary przepływomierz ma numer 8ET 009 142-26
    I z takim numer miał gniazdo 4pin?

    Katalogi podają, że możesz tam zastosować przepływomierz o numerze: 06A906461BX
  • #3
    Natanek556
    Level 5  
    Lutowane były Kable do prz epływomierza jakby ktos je przecial i zarobil na nowo . sprawdzałem miernikiem napiecie i tak na 4 pinie jest 12-14v na 3 pinie jest 5v na 2 pinie jest 0.00 na 1 pinie jest -0.07 to ma tak byc czy Ktos kable przemienił ? bo dzis wpiąłem inna przepływke tez z 1.6 i Dalej nic a u mnie w miejcie dobiora mi przepływke ale w sklepie Ceny od 400zł w Góre a zamiennika nie chca mi sprzedac .
    Tak z tymi numerami było wejscie 4 pinowe
  • #6
    Natanek556
    Level 5  
    Numer VIN WVWZZZ3BZYE022159
  • #8
    Natanek556
    Level 5  
    AFH60-10C własnie posiadam i nie działa 2 przepływka tez byla AFH60-10C takze nic nie pomogło Wywaliłem immobilaizer to ma jakies znaczenie ? i jak odpale silnik z przepływka lub bez to 10 sec mniej wiecej sie napedza do 1.100 obrotów tak jakby odpalal na 2/3 gary cewka przewody sprawna . po chwili spada na 800 . Ciezko odpala trzeba kilka razy probowac odpalic i strasznie dymi na czarno ( smród niemilosierny) ...
    Oleju nie pije
  • #10
    Natanek556
    Level 5  
    Sytacja wygląda tak ze mam Spory problem Komputer diagnostyczny nie widzi w ogóle sterownika ( jest usunięty immobiliazer ) zadzwoniłem do znajomego Elektryka i powiedział mi zebym znalazł w wiązce w Licznikach przewód CAN przeciął go i podłaczył pezposrednio pod złącze diagnostyczne i pod sterownik elektryk ktory usuwał immo powiedział ze Sterownik działa tylko ze w zegarach jest takze immo i nie widzi sterownika dlatego nie moge sie połączyc z sterownikiem komputerem Moje pytanie brzmi Który to kabel przy licznikach to jest ten CAN i gdzie podłączyc go pod Sterownik . Sterownik mam 16 bitowy Rok passata 99r. potrzebuje Schematu a najlepiej jakby ktos mi napisal Czarno na białym gdyż nigdy tego nie robiłem i nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania. z Góry dziekuje za pomoc.
  • #11
    Natanek556
    Level 5  
    Pomoze ktos ? Ktory Pin w ECU to Linia Can ?
  • #13
    Natanek556
    Level 5  
    sprawdzałem Miernikiem napiecie Linii K w OBD2 jest to kabel zielony bez zaplony ma 3.60v na zaplonie ma około 10-11v w Kości liczników znalazłem owy kabel z tym sobie poradziłem . ale Nie moge go znaleść przy ECU ,, idą tam kable zielone z roznymi paskami sprawdziłem wszystkie ale zaden nie ma takiego napiecia 3.6v lub 10-11v .. Wacha sie pomiedzy 0.01-0.04v na 1 kablu zielonym z brązowym paskiem a na innych nic nawet na zapłonie Czy ma ktos jakies pomysły jak go znaleść ? lub jakis Schemat po PL ?
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    pin 3 plus po zapłonie piny 1 i 2 idą do ecu. przepływka ma 4 piny ale masz przewody we wtyku. Schemat element B30, Ale były 2 wersje widzę też 4 przewody z czujnikiem powietrza w przepływce. B30-B25 . https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3304515.html plus i tak na pin 3.
  • #15
    Natanek556
    Level 5  
    Ktory przewód przy ECU to Linia K pomoze ktos ? albo chociaz w ktorej Kośći go szukac mam 2
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Komunikacja idzie przez licznik do X1 czyli obd.
  • #17
    Natanek556
    Level 5  
    czyli jak podłącze OBD pod licznik to zczytam Błedy z ECU ?
  • #18
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Kolego dobra rada. Wypnij emulator na czas diagnostyki. Dorób sobie jakiś wyłącznik czy coś.
  • #19
    Natanek556
    Level 5  
    Jesli mozesz opisz mi krok po kroku bo jesli sam nie zrobie tego to Pojdzie na złom Elektyk mi powiedział 700zł bo jak to twierdzi ( za duzo roboty ) a w stare wiadro nie warto
  • #20
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Z opisu wnioskuje, że w liczniku masz go wmontowany, ale tylko monter emulatora wie gdzie on dokładnie jest. Spróbuj zatem wyjąć bezpiecznik zegarow na próbe, a diagnoza powinna wrócić w takim układzie. Jak nie, to zapytaj wykonawce jak zabrac mu zasilanie, bo pomysł w ucinanie CAN i rzeźba jaką on Tobie zlecił wymaga sie pukniecia w łeb.

    A z tym przepływomierzem usterka pewna czy tylko domysły ?
  • #21
    Natanek556
    Level 5  
    Pojechałem dzisiaj do Elektryka zawiozłem go do Passata podłączył jakis komputer i stwierdził ze Sterownik silnika sie spalil czy to jest mozliwe ze jak sterownik padne to Nadal bede mogł odpalic silnik i im jechac ? Odpala bardzo ciezko . Liczniki całkiem odłączyłem i dalej nie moglem sie polączyc Łączy sie tylko z Modułem komfortu Airbag itp z Silnikiem caly czas nic przypomne ze Padł mi immobilaizer i ten Elektryk co mi go usuwał powiedział ze sterownik działa a ten co dzisiaj był mowi ze nie działa ... bardziej jemu wierze ze nie działa bo dlaczego padło mi Immo ? moze dlatego i ta przepływka nie działa bo Sterownik zdechł Ogolnie jak tylko załozyłem ten sterownik bez Immo juz to było gorzej .. strasznie szarpie i telepie silnikiem Dymi na czarno jak Diesiel albo i gorzej Ale zawziecie twierdzi ze Sterownik działa Tylko musze zrobic OBEJŚĆIE pytanie jak ... ja chce tylko zczytac błędy zebym mogł wymienic co tam sie zepsulo pod maska bo ja juz Nie wiem Samochód pali 1 Litr benzyny na 1 km . na postoju i jak dam Gazu paliwo wali z wydechu , Tryb Awaryjny ?
    po Kolei jak to było Padła mi przepływka byłem pewien bo palił duzo paliwa po odpaleniu Gasł czasami Odłączyłem przeplywke ( znacząca poprawa Kopcenie na czarno zostało ale nie szarpał ani nie gasł ) i tak jezdziłem 2-3 tygodnie Kupiłem uzywana przepływke od tego modelu numery sie zgadzały itp załozyłem przejechałem 10 km zgasiłem samochod wyszedłem . wrociłem po 20 minutach ja do Odpalenia i tylko Kluczyk miga na zegarach Padło immo Dzwonie do elektryka mowie ze padło immo nie moge odpalic Kazał mi wykrecić sterownik i go przywieść ok 300zł ... załozyłem fakt samochod odpalil kontroka zgasła ( powinna sie swiećić a jednak zgasła przeciez usuną Immo :) ) . i od Dnia kiedy usuną Immo ja nie moge sie połączyc z sterownikiem w Dniu awarii nie probowałem dlatego nie mam pewnośći czy jemu cos poszlo nie tak czy faktycznie sie spalil a mi nie powiedział i tylko usuną mi immo z spalonego ECU zeby zarobic ale jestem 100% Pewny ze Mogłem zdiagnozowac Ecu gdyż jeszcze wczesniej wymieniłem czujnik Halla bo powiedział mi tak komputer ze nie działa jest Błąd , na dzien dzisiejszy nie wiem co mam z tym dalej zrobic Nie łączy sie.
  • #22
    Hektar Zahler
    Level 34  
    W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy w sterowniku nie ma czegoś takiego Link

    Czytaj dokładnie opis i zrób coś z tym.

    Narazie bajki na bok.
  • #23
    Natanek556
    Level 5  
    Ide sprawdzac ECU mozliwe ze mi tez Odcią Komunikacje skoro wywalil Immo za 30 minut dam znac jakie rezultaty .

    Dodano po 23 [minuty]:

    w ECU nic podejrzanego nie widze ale moze sami zobaczcie . odłaczałem radio , bezpieczniki sprawdzone w dalszym ciagu nie moge sie połączyc Passat b5 1.6 AHL 101km 99r - przepływomierz nie działa Passat b5 1.6 AHL 101km 99r - przepływomierz nie działa Passat b5 1.6 AHL 101km 99r - przepływomierz nie działa
  • #24
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Podaj błedy z licznika. Wypnij kostke od radia.
  • #25
    Natanek556
    Level 5  
    Licznik nie ma zadnych Błędów jedynie to po Podlączeniu go spowrotem jest błąd poduszek powietrznych ale go usune i nie pojawia sie spowrotem .
  • #27
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Są sposoby sprawdzenia tej komunikacji bez użycia jakiś oscyloskopów i konieczności podmiany sterownika. Bedzie to linia immo p 19 ECU <> p 5 zegary, po której idzie również diagnoza z silnikiem. Bardzo możliwa wilgoć we wiązce, korozja złączy, nie wyłączając zimnych lutów jak i w dalszym ciągu "ukrytego" emulatora. Samemu możesz co najwyżej na miernik ciągłość przewodów i możesz też miernikiem sprawdzić tzw. zwarcie żyły do masy. Dalej już tylko naprawde dobry elektronik, a nie jakiś przygłup co na podstawie nie wiem czego twierdzi, że spalony ECU. Na ul. zemborzyckiej obok Elkabla masz spoko zakład Best-Car chyba sie nazywa. Kidyś mi pomógł z czymś bardzo podobnym. Zanieś mu sterownik niech obejrzy.
  • #28
    Natanek556
    Level 5  
    samochód naprawiony Elektryk skasował 600zł . uszkodzony był sterownik silnika powiedział ze sie spalił