Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?

01 Sie 2019 12:15 333 15
  • Poziom 12  
    Witam jak w Astrze G kombi wyjąć gniazdko wiązki w drzwiach bo potrzebuje dorobić kabel do przycisku otwierania szyb i jakie są tam zastosowane konektorki ktoś wie? Proszę o pomoc.

    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Co do wtyczki to wiem jak ją rozebrać ale nie wiem jak dobrać się do gniazdka bo muszę dorobić 6 szt. konektorków czyli dołożyć 6 kabli około. Na blokadę okien na otwieranie i zamykanie oraz na domykanie z kluczyka a także plus i minus dla silnika podnośnika AMT.
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
  • Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czemu nie kupiłęś oryginalnych podnośników tylko to badziewie?

    Nie ma na allegro ani w sieci a obdzwoniłem złomy w okolicy i tez nie maja tylnych podnośników a oprocz tego zębatkowe sa bardziej trwałe niż te z linką. Był już o tym temat na innym forum dlaczego takie podnośniki (trzeba poszukać w google to sie go znajdzie).
    A poza tym czemu mowisz że badziewie?
    Wystarczy przymocowac do karoserii pod tapicerke ale problem mam z kablami bo ich nie ma a musze je zrobić stąd ten temat. Dlatego proszę o pomoc.
    Ps. Wiem które piny sa do czego ale nie znam typu pinów meskich i żeńskich dlatego pytam.
  • Poziom 17  
    deser1 napisał:
    ... ale problem mam z kablami bo ich nie ma a musze je zrobić stąd ten temat. Dlatego proszę o pomoc.

    Ja bym to zrobił inaczej, poszukałbym na złomie czy na aukcjach gniazda z wtykiem z pełnym okablowaniem i nie bawiłbym się w żadne „pinowanie”.
    I wcale nie musi to być od autka które uzbrajasz, ważne żeby średnica była podobna i pasowała do karoserii.
    Tutaj przykładowa fotka pokazująca, że takie rzeczy są dostępne za grosze.
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
  • Poziom 42  
    N
    deser1 napisał:
    Nie ma na allegro ani w sieci a obdzwoniłem złomy w okolicy i tez nie maja tylnych podnośników a oprocz tego zębatkowe sa bardziej trwałe niż te z linką. Był już o tym temat na innym forum dlaczego takie podnośniki (trzeba poszukać w google to sie go znajdzie).


    Wydaje mi się że teraz jest pare sztuk conajmniej na tył.

    To badziewia pewnie wytrzyma ale jakbym to miał montować to faktycznie na tył bo tam dużo mniejsze obciążenie silnika jest i linka napewno jest ponad norme, takie cudo na przód to może by z z tydzień podziałało.

    Ja w Astrze F HB mam z astry 2 montowane z tyłu - kwestia zblokowania opuszczania bo jest inna szyba i zamocowania do obudowy. Ale jest spokój a nie jakiś badziewie uniwersalne. Fakt jak pisałem tylne szyby (a dwójka G ma jeszcze mniejsze szyby niż eFka) nie mają za dużo obciążenia.

    Z tymi przelotkami co wyżej podał to nawet nie wiedziałem że są. Ja puściłem przewody bo żadnych luźnych pinów moje wtyczki nie posiadały więć jednynie trzeba by kupić używany zestaw i wymontować sobie te piny albo jak wyżej jakiegoś gotowca kupić ale to dochodzi lutowanie obecnych kabli.
  • Poziom 30  
    A w ogóle to po co aż 6 przewodów w drzwi do takiego mechanizmu. 3 wystarczą. 2 z przedniego przełącznika i trzeci plus stały (odłączany dla dzieci) żeby tylny przełącznik działał. Resztę funkcji można robić poza drzwiami.
  • Poziom 12  
    abart64 napisał:
    A w ogóle to po co aż 6 przewodów w drzwi do takiego mechanizmu. 3 wystarczą. 2 z przedniego przełącznika i trzeci plus stały (odłączany dla dzieci) żeby tylny przełącznik działał. Resztę funkcji można robić poza drzwiami.

    Proszę to opis kabli w wiązce:
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?


    Jak widać z moich zdjęć brakuje mi kilku pinów oraz wtyczki do przycisku sterowania szybą dlatego trzeba to dorobić a kupne przelotki mają zestaw kabelków z pinami ale to wiąże się z ucinaniem starych i lutowaniem a ja tego chce uniknąć by było bez inwazyjnie i zgodnie ze sztuką poza tym wiązki kupne nie wyglądają tak jak orginał chociażby widać to na podanym zdjęciu przez użytkownika w tym temacie.

    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?
    Astra G 99r X16XEL kombi - Jak rozebrać i wyjąć gniazdko wiązki drzwi tylnych?


    Zaznaczyłem gdzie brakuje pinów
  • Poziom 30  
    Podajesz opis wtyczki z fabrycznym okablowaniem a przecież masz goły silniczek i nie masz modułuów przy silniczkach to powiedz jak podłączysz np. przewód "domykanie"?
  • Poziom 12  
    abart64 napisał:
    Podajesz opis wtyczki z fabrycznym okablowaniem a przecież masz goły silniczek i nie masz modułów przy silniczkach to powiedz jak podłączysz np. przewód "domykanie"?

    O ile doczytałem na innym forum trzeba połączyć kabel domykania z modułem komfortu a że w module komfortu mam już domykanie na przednie szyby z kluczyka to myślę że tam trzeba szukać by połączyć przycisk z modułem komfortu chyba tak to powinno być? Ale po to jestem tu na forum by się tego dowiedzieć i ustalić jak to zrobić. Ucze się nie jestem fachowcem.
    Od silniczka mechanizmu odchodzą dwa kable zakładam że plus i masa (-) tylko jak podać do silniczka mechanizmu sygnał napięcia domykania, otwarcia i zamykania okien?
  • Poziom 30  
    Kup fabryczne silniczki z modułami i dołóż wiązkę wg opisu jaki podałeś. Z tymi silniczkami które masz to masa problemów. Np. nie będą chodziły na fabrycznych klawiszach, trzeba dodawać przekaźniki. Przewody i cienkie konektory nie nadadzą się do sterowania bezpośrednio silniczkiem tylko do sygnałów które obrabia moduł którego nie ma. Domykanie też nierealne bez modułów. Fabrycznie jest tak że wchodzi w drzwi stały gruby plus i minus a wszystkim zarządza moduł silniczka sterowany sygnałami przez te cienkie przewody.
    Na trzech przewodach jak pisałem można zrobić te silniczki które masz ale muszą być inne klawisze przystosowane do dużych prądów i trzeba 3 grube przewody wciągnąc do drzwi. Nie będzie żadnej automatyki i domykania. Moim zdaniem tylko fabryczne silniczki i wiązki żeby to sensownie zrobić.
  • Poziom 12  
    abart64 napisał:
    Kup fabryczne silniczki z modułami i dołóż wiązkę wg opisu jaki podałeś. Z tymi silniczkami które masz to masa problemów. Np. nie będą chodziły na fabrycznych klawiszach, trzeba dodawać przekaźniki. Przewody i cienkie konektory nie nadadzą się do sterowania bezpośrednio silniczkiem tylko do sygnałów które obrabia moduł którego nie ma. Domykanie też nierealne bez modułów. Fabrycznie jest tak że wchodzi w drzwi stały gruby plus i minus a wszystkim zarządza moduł silniczka sterowany sygnałami przez te cienkie przewody.
    Na trzech przewodach jak pisałem można zrobić te silniczki które masz ale muszą być inne klawisze przystosowane do dużych prądów i trzeba 3 grube przewody wciągnąc do drzwi. Nie będzie żadnej automatyki i domykania. Moim zdaniem tylko fabryczne silniczki i wiązki żeby to sensownie zrobić.


    Czyli wtopiłem? Proszę też o zdanie innych co myślicie?
    I gdzie dostać fabryczne bo allegro i olx przestudiowane i nie moge znaleść chyba że nie umiem?
    Dodam że moja wiązka w drzwiach nie posiada wyprowadzeń na klawisze sterowania oraz do silniczka podnośnika i teraz pytanie jaka to musi być wiązka bo jak patrze na zdjęcia na allegro to nic z tej plątaniny kabli nie idzie się połapać czy to właściwe. Proszę o konkretne linki i zdjęcia jako wzór.
  • Poziom 43  
    deser1 napisał:
    Czyli wtopiłem?

    Tak wtopiłeś. Kup orginalne.

    deser1 napisał:
    Dodam że moja wiązka w drzwiach nie posiada wyprowadzeń na klawisze sterowania oraz do silniczka podnośnika

    Wystarczą 2 przewody do każdego silnika podnośnika , a przyciski umieść gdzieś na konsoli środkowej co byś nie musiał do drzwi kierowcy wracać. I był dostęp także pasażera.
  • Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    deser1 napisał:
    Czyli wtopiłem?

    Tak wtopiłeś. Kup orginalne.

    deser1 napisał:
    Dodam że moja wiązka w drzwiach nie posiada wyprowadzeń na klawisze sterowania oraz do silniczka podnośnika

    Wystarczą 2 przewody do każdego silnika podnośnika , a przyciski umieść gdzieś na konsoli środkowej co byś nie musiał do drzwi kierowcy wracać. I był dostęp także pasażera.

    Powiem tak:
    1. Przyciski pasażera x2 mam na tył kupione oryginalne
    2. Przycisk kierowcy kupiony oryginalny do astry G na 4x szyba na bodaj 8 czy 12 pinów nie pamiętam dokładnie
    3. Mam problem bo nie mam wiązki w drzwiach pod te elektrykę szyb czyli ani do przycisku ani do silniczka podnośnika a co za tym idzie nie będzie też kabli prowadzonych w progu auta poprzez słupek więc "kupa" roboty a nie wiem czy sobie poradzę sam bo pod blokiem to nie robota z tym :/
    4. Jaka to ma być wiązka i jak wygląda wtyczka do przycisku a jak do samego silniczka? Domniemam że wtyczka przycisku jest podobna do tej od pasażera z przodu po prawej i czy idzie gdzieś kupić same wtyczki do przycisku pasażera i do silniczka?
    5. Jeśli ciągnąć kable z prawych drzwi w progu to potem którędy w desce? Bo po drodze jest moduł komfortu w którym też trzeba się powpinać. I pytanie gdzie dokładnie w module? Wiem ze są dwie wersje modułu komfortu w tych autach proszę o przykład łopatologiczny prosto i przejrzyście. Lewe drzwi to myślę że nie sprawią problemu skoro nauczę się jak ogarnąć temat prawych drzwi od pasażera ponieważ procedura podobna.
    6. Mam problem by wymontować gniazdo wiązki z drzwi, czy ktoś może pokazać jak bo nie ma filmików na ten temat :(
    7. Ktoś tu słusznie zauważył że jak zrobić na tych silniczkach domykanie i blokadę skoro są dwa kable tylko zamiast gniazdka z pinami jak w oryginalnych napędach elektrycznych szyb i pytanie czy w ogóle te podnośniki jakoś to mają czy trzeba na zasadzie odetnij zasilanie to będzie blokada albo podaj zasilanie jak zakluczam to zamknę? Fakt przy ich zakupie nie zwróciłem na to uwagi :/
    8. Co sądzicie o podnośniku na linke zamiast na zębatce jak manualne?
  • Poziom 12  
    Zakupiłem jednak podnośniki używane z silniczkiem ale poszukuje nadal kompletnego okablowania z wiązka i wyprowadzeniami pod silniczek i klawisz szyby. Moze ktoś z Was ma na zbyciu nie uszkodzone? Oczywiście prawa i lewa strona ;)