Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - Po zgaszeniu już nie odpalił.

06 Sie 2019 22:08 450 22
  • Poziom 18  
    Witam,
    Mam problem z Fiatem 126p z elektronicznym zapłonem. Otóż Normalnie bez żadnych problemow zrobiłem około 10 km w tym, że 3 razy zgasiłem silnik i auto normalnie odpalało, za 4 razem jak zgasiłem (samochód postał chwilę, ale nadal był gorący wydech) nie mogłem już go odpalić,
    Rozrusznik normalnie kręci, na ssanu bez ssania nie odpala. Zauważyłem, że świece są suche wiec sprawdziłem pompkę paliwa (działa i tłoczy paliwo) i od razu sprawdziłem iskrę na świecach (też jest) więc wyciągnąłem gaźnik. W komorze pływakowej była benzyna, przechyliłem (przed rozebraniem) gaźnik aby sprawdzić czy wycieka paliwo (wyciekło, ale dopiero po jakimś czasie). Więc rozebrałem gaźnik, wykręciłem wszystkie dysze, śrubę regulacyjną mieszanki, filtr, śrubę tam gdzie jest elektrozawór (mam wkręcona dyszę starego typu bo elektrozawory mnie denerwowały) wszystko umyłem i przedmuchałem kompresorem.
    Wyczyściłem podstawkę wstawiłem nowe uszczelki pod podstawkę,pod gaźnik i w gaźniku tez nowe uszczelki i nadal nie odpala, nawet nie strzeli w tłumik ani w gaźnik bo paliwo nie dochodzi.
    Dziwi mnie też to, że jak wstrzyknę mu bezpośrednio paliwo do cylindra normalnie kręci, ale jest brak reakcji. Ciągnąłem go (po umyciu gaźnika) około 400m i nic cisza i wydech zimny.
    Jak miałem zdjętą osłonę popychaczy kręciłem wałem i zawory jak i klawiatura normalnie pracują, jak wkręciłem świece i kręciłem wałem było słyszalne sprężanie i opory w kręceniu (jak sprężał)
    Jakieś pomysły ? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 37  
    Po tym czyszczeniu paliwo jest w gaźniku ? Można spróbować podać podczas kręcenia samostart albo plak do kolektora ssącego. Jeśli zapali to problem będzie z dopływem paliwa do gaźnika albo z samym gaźnikiem. Obstawiałbym raczej pompę i dopływ paliwa. To że podaje paliwo bez dławienia ( na odłączonym przewodzie ) nie oznacza że poda kiedy będzie potrzebne nawet niewielkie ciśnienie. To trzeba byłoby sprawdzić.
  • Poziom 18  
    Właśnie zapomniałem napisać, że po czyszczeniu paliwo pojawiło się w komorze pływakowej.
    ps i zawór iglicowy w pływaku działa bo sprawdzałem ręcznie zatykając powrót i ręka naciskałem pływak i był opór, a jak puściłem powrót to dało radę dmuchać.
    Właśnie dlatego napisałem bo sam już nie wiem.
  • Poziom 37  
    To teraz spróbuj samostartu ( czy plaku ) Jak odpali to będzie wiadomo że problem leży w gaźniku, jeśli nie to trzeba będzie sprawdzić także układ zapłonowy - czy daje dobrą iskrę i w odpowiednim momencie. Czasem jednokrotne przemycie i przedmuchanie nie usprawni do końca gaźnika. Przed dalszymi "operacjami" jednak warto zrobić próbę z samostartem - da odpowiedź czy potrzebne będzie ponowne rozbieranie gaźnika.
  • Poziom 18  
    Sprawdzę to, ale jak wcześniej napisałem wstrzyknąłem kilka ml benzyny do cylindrów wkręciłem świece i próbowałem uruchomić silnik i cisza tak samo ręcznie otwierałem przepustnicę i wstrzykiwałęm przez gaźnik bezpośrednio do cylindrów. Jak po zgaszeniu i próbie uruchomienia i wstępnej diagnozie sam trysnąłem mu plaka w kolanko co wchodzi w gaźnik, ale sam to robiłem wiec może już się "rozszedł w atmosferze"
    ps. dziwi mnie to, że jest iskra dam bezposrednio do cylindrów strzykawką paliwo i cisza.
  • Poziom 43  
    Czy jest iskra na świecach?
  • Poziom 18  
    Tak, jak wcześniej pisałem iskra jest na świecach.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Podobny przypadek miałem w FSO1500 - przeskoczył rozrząd (łańcuch). Sprawdź czy iskra jest w okolicach GMP tłoka.
  • Poziom 18  
    Dobrze, ale w jaki sposób ? Ponieważ ja mogę jedynie sprawdzić czy tłok jest w górze i czy pokrywa się ze znakiem z obudowy rozrządu i kołem pasowym(ale to będzie mało dokładne) bo z iskrą będę miał raczej problem bo to jest elektroniczny zapłon z nanoplex'em i czujnikiem położenia wału.
  • Poziom 31  
    Wykręć świece, podłącz do masy i kręć ręcznie wałem. Jak iskra przeskoczy, przestań kręcić i sprawdź jak mają się znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu.
  • Poziom 18  
    Okey sprawdzę to ;)
  • Moderator Samochody
    Jak ściągniesz dekielek (pokrywę zaworów) to w GMP na jednej parze powinna być mijanka, na drugiej luzy
  • Poziom 18  
    Czy ten silnik jest kolizyjny?Bo okazało sie, że poleciał rozrząd i jak zdjąłem pokrywę rozrządu o kręciłem kołem pasowym to w pewnym momencie łańcuch nie przekazywał napędu na wałek rozrządu bo na trybie nie było zębów.

    Fiat 126p - Po zgaszeniu już nie odpalił. Fiat 126p - Po zgaszeniu już nie odpalił. Fiat 126p - Po zgaszeniu już nie odpalił.
  • Poziom 43  
    Silnik kolizyjny ale przeważnie tylko laski popychaczy idą. Sprawdz , wyjmij klawiaturę i wyjmij laski.
  • Poziom 18  
    Dobrze sprawdzę to, dziwi mnie jednak, że jak ręką/kluczem dzwigienki na klawiaturze normalnie pracowały i nie było czuć tego luzu przeskoku jak przy zdjętej obudowie rozrządu. Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek i może ona go jeszcze trzymała, że rozrząd nie przeskakiwał.

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Laski są idealne być może obudowa trzymała łańcuch i jak było złożone to nie przeskakiwsl.

    Fiat 126p - Po zgaszeniu już nie odpalił.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    artur04c napisał:
    Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek

    Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
  • Poziom 18  
    Nie jest rozcięty do końca. Jak kręciłem rozrusznikiem to kontrolka gasła więc przez rozrusznik ciśnienie powstawało. Klej dwu składnikowi czy zmiana obudowy ?


    Fiat 126p - Po zgaszeniu już nie odpalił.
  • Poziom 18  
    Dobrze obudowę ogarnę jak teraz sprawdzić czy była kolizja bez zdejmowania głowicy ?
  • Poziom 18  
    szwagros napisał:
    Wykręć świece, podłącz do masy i kręć ręcznie wałem. Jak iskra przeskoczy, przestań kręcić i sprawdź jak mają się znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu.

    Próbowałem tak zrobić, ale tylko raz widziałem iskrę a potem przekręciłem walem i było za późno wiec rozebrałem silnik jak widać.

    Jędrek59 zmienię rozorzą ustawie zawory i zobaczę co będzie jak nie odpali to silnik śmietnik ale czuje, że mam szczęście w nieszczęściu.
  • Poziom 18  
    Zmieniłem rozrząd i obudowę. Silnik odpalił ale nie ma smarowania. Obudowa cala. Obudowy nie da rady założyć inaczej ? Chodzi mi o te "wypusty" co wchodzą w wałek rozrządu od obudowy rozrządu.

    szwagros miał rację co do rozrządu, a przed rozebraniem jak kręciłem nawet rozrusznikiem to silnik już miał ciśnienie oleju, a teraz zmieniłem pokrywę rozrządu więc w niej musi tkwić problem, może w niej pompa nie domaga bo innego rozwiązania nie widzę.
  • Poziom 18  
    Nie wiem co było dokładnie przyczyną braku smarowania silnika (bo przed rozebraniem nie odpalał, ale miał ciśnienie jak uruchamiałem go na zaciąg) , ale już silnik działa tak jak powinien. Zmieniłem pompę olejową i uszczelniacz przy smoku olejowym. Sprawdziłem od razu panewki (stan idealny, brak rys i przebarwień, tak samo czopy wału) teraz pozostało ustawić gaźnik, ale to już inna kwestia.

    Dziękuję Wszystkim za pomocne rady ! ;)