Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania Irizar 380 APS zbyt duże zużycie powietrza

10 Sie 2019 22:24 531 11
  • Poziom 4  
    Witam. Mam problem w scani irizar z układem powierza,wymieniony APS i Sprężarka przy prędkości 80-90 spada ciśnienie na 950 kPa wchodzi w tryb awaryjny i komunikat zbyt duże zużycie powietrza, natomiast jak na odcięciu tzn 99 kmh lub po mieście czy podczas hamowania jazdy po górach jest wszystko ok dodam że serwis scanii rozkłada ręce ostatni stwierdził ze problem może być w sterowniku silnika. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Witam, też jestem ciekaw rozwiązania. W moim przypadku zostało wymieniony APS wraz z podstawą osuszacza. Po wymianie bez zmian. Na serwisie zaktulizowali oprogramowanie i także bez zmian.
    Ubytków powietrza nie widac, informacja o zbyt dużym ubytku powietrza następuje w chwili prawdopodobnie "regeneracji" osuszacza? Gdy spuszcza powietrze i sprężarka jest załączona. Miałem podejrzenia jeszcze na sprężarka ale jak napisałeś i to u Ciebie nie dało zmian.
    Sam APS jeat sterowany CANem więc mało prawdopodobne żeby instalacja była uszkodzona w przypadku braku błędów.
    Doszły mnie słuchy, że w serwisach też mają z tym problem i zdarzają się wadliwe moduły aps, po wymianie któryś raz z rzędu blad ustępuje, jednak nie jestem przekonany do tej teorii:)
  • Poziom 4  
    Dowiedzialem sie w serwisie ze to komputer sterujacy silnikiem nie do konca chcę w to wierzyć ale przetestuje mam drgi komp jak go wgram i sprawdzę dam znać
  • Poziom 4  
    Witam wgralem drugi komputer sterujący silnikiem i bez zmian nadal jest to samo teraz już nie wiem gdzie szukać problemu.
  • Poziom 28  
    Panowie nad czym się tu zastanawiać. Po prostu poszukać wycieków powietrza a jeśli faktycznie ich nie ma sprawdzić przewody doprowadzające powietrze do butli (pod względem drożności, często zapychają się spirale chłodzące ) jeśli problemu nie znaleziono wymienić kompresor. Błąd ten świadczy o zbyt długiej pracy sprężarki lub zbyt częstym załączaniu w określonym czasie . Jeśli system zapisze duże zużycie powietrza w krótkim czasie to ten błąd będzie się pojawiał i ograniczał ciśnienie. Warto również przyglądnąć się poduchom czy nie mają wycieków powietrza.
  • Poziom 26  
    na siłowniki hamulcowe też trzeba zwrócić uwagę
  • Poziom 31  
    Rzadko scanie naprawiam ale kilka razy pojawił sie taki komunikat:
    Zwiazany był z Aps - do 2 minut uchodzilo z niego/osuszacza powietrze po zatrzymaniu silnika,
    Padnieta sprężarka,
    W okolicach egra caly czas uchodzilo powietrze,
    I oczywiście uszkodzenia poduszki czy przewodów - ale to na serwisie by znalezli.
  • Poziom 4  
    Tak tylko dlaczego przy pewnej predkosci jest wszystko ok wręcz idealnie sprężarka nowa aps nowy i dalej źle przy 80-90 h
  • Poziom 28  
    System APM zbiera wszystkie informacje z sieci o użyciu hamulca czyli zużyciu powietrza itd. Więc jeśli jedziesz ze stałą prędkością system przechodzi w stan czuwania (spoczynku) i jeśli w systemie nie ma informacji o użyciu funkcji która będzie zużywać powietrze a mimo to ciśnienie spada i kompresor musi je ciągle uzupełniać to powstaje bł.
  • Poziom 4  
    No tak tylko jak jadę stałą prędkością 80kmh jest źle a jak jadę 99kmh jest ok i ot zagwozdka
  • Poziom 28  
    Aby problem zauważyć musisz monitorować pojazd komputerem podczas jazdy co się dzieje w systemie APM. Może wtedy rozwiążesz problem.
  • Poziom 2  
    Witam. Napisz czy rozwiązałeś problem, przydaje się to innym.
    Również jeżdżę Irizarem i już kilka razy miałem taki komunikat, za każdym razem problem był gdzie indziej.
    U mnie po pierwsze aps wchodził w tryb awaryjny i "wywalał" ciśnienie z zaworu bezpieczeństwa, w opisie serwisowym tego problemu jest konieczność wymiany na nowy, bo po pewnym czasie sprężyna w nim zmienia swoje właściwości i zaczyna się otwierać wcześniej niż zawór odcinający sprężarkę i kiedy ona działa zbyt długo generuje błąd. Włącznie sprężarki sterowane jest elektronicznie przez aps i zależy m.in. od obciążenia silnika, może to jest powód że błąd występuje przy określonej prędkości. Bardziej przyjrzał bym się obrotom silnika niż prędkości, bo to od nich zależy jej wydajność. Jeśli wymieniałeś APS a np. zamontowali stary zawór bezp. to błąd który łatwo zdiagnozować kiedy podczas pompowania sprawdzisz gdzie "wywala" po napełnieniu układu.
    Drugi problem dotyczył zaworu abs, są u mnie na nich tłumiki powietrza i nie usłyszysz ubytków, trzeba było je zdejmować i wtedy łatwo było stwierdzić gdzie uchodziło powietrze, w innym autobusie również scanii był spory ubytek z zaworu hamulca i szukałem chyba z pół roku - spore ubytki na zegarach nawet po 2 godzinach postoju i dopiero po zdjęciu tłumika można było to stwierdzić.
    Trzeci problem miałem z zaworkami w samym APS, pojawiał się kiedy temperatura spadała po rozkręceniu " puszki" są dwa zawory i tam wystarczyła wymiana oringów za kilkanaście zł(stare twarde), a nie wymiana całości.
    Z doświadczenia polecam raczej dobry warsztat pneumatyczny a nie serwis, tam tylko wymieniają i kasują - fajnie jak się uda a jak nie to klient płaci dalej. Płać za efekt - czyli naprawę, a nie za roboczogodziny.