Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja nie załącza sie...

12 Sie 2019 18:19 537 43
  • Poziom 7  
    Witam, problem polega na niedziałającej klimatyzacji. Problem ten pojawił się po wymianie akumulatora (może przypadek). Po załączeniu klimatyzacji z przycisku klima w ogóle się nie załącza, reaguje nawiew w kabinie, podświetla się przycisk. Krótko mówiąc sprężarka się nie załącza (sprzęgło nie załącza się - elektromagnes). Fakt, po wymianie akumulatora z 2 czy 3 razy załączyła się, a później znowu d... Ciśnienie gazu sprawdzone, jest OK. Wykluczam raczej jakiś bezpiecznik, który mógłby się spalić przy podmianie akumulatora, bo by się nie załączyła te pare razy po wymianie akumulatora. Może jakiś przekaźnik się skleił i trzyma... (tylko nie wiem gdzie on jest od razu zaznaczę). Podłączałem pod kompa program zakupiony w necie i żadnego błędu nie ma.
    Peugeot 508 (sedan) 
    r. prod. - 2013  
    1.6THP - benzyna
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Krótko mówiąc sprężarka się nie załącza (sprzeglo nie załacza sie - elektromagnes)

    Wypnij wtyczkę zasilającą elektromagnes w sprężarce, włącz klimatyzację i sprawdź miernikiem czy dochodzi tam napięcie. Sprawdzimy czy to wina elektryki, czy na przykład sprzęgło się wytarło/rozregulowało.
  • Poziom 28  
    Kraniec_Internetów napisał:
    Wypnij wtyczkę zasilającą elektromagnes w sprężarce, włącz klimatyzację i sprawdź miernikiem czy dochodzi tam napięcie. Sprawdzimy czy to wina elektryki, czy na przykład sprzęgło się wytarło/rozregulowało.


    A brałeś pod uwagę ze tam jest regulator ciśnienia??
  • Poziom 42  
    Jarzabek666 napisał:
    A brałeś pod uwagę ze tam jest regulator ciśnienia??

    jack63 napisał:
    Co to za regulator i jaki ma wpływ na pracę sprężarki sprężarki?

    W niektórych układach jest czujnik ciśnienia czynnika za sprężarką i/lub czujnik temperatury parownika. Nie musiałem brać ich pod uwagę, bo zakładając że są sprawne przy niepracującej instalacji oba powinny przewodzić. Jeżeli przewodzą, na cewce jest napięcie a więc coś jest nie tak z cewką/sprzęgłem. Jeżeli nie przewodzą znaczy że jest problem w instalacji i trzeba znaleźć co padło.
  • Poziom 28  
    Kraniec_Internetów napisał:
    W niektórych układach jest czujnik ciśnienia czynnika za sprężarką i/lub czujnik temperatury parownika.


    Ale ja mówię o zaworze regulacyjnym ciśnienia np. sprężarka Sanden sd6c12 nie dość że ma elektromechaniczne sprzęgło to ma zawór zrzucający ciśnienie. Tym bardziej ze pisał

    Kris1975kris napisał:
    Fakt, po wymianie akumulatora z 2 czy 3 razy załączyła się, a później znowu d..
  • Poziom 7  
    Klimatyzacja dzialala do konca tzn przed wymianą akumulatora. Nie sprawdzalem jej odrazu po wymianie bo nie przypuszczalem ze cos moze byc nie tak z 2, 3 razy sie zalaczyla i dobrze chlodzila jakby nigdy nic. Cisnienie gazu sprawdzone jest OK.
    Sprawdzilem napięcie na wtyczce na dwa sposoby:
    1. Oba przewody od miernika podlaczylem do wtyczki - brak napiecia
    2. Jeden przewod od miernika podlaczylem do wtyczki a drugi do minusa do akumulatora i tak samo zrobilem z drugim pinem we wtyczce - brak napiecia.
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Sprawdzilem napięcie na wtyczce na dwa sposoby:

    Sprawdziłeś to przy włączonej klimatyzacji (przełącznik) oraz odpalonym silniku?
  • Poziom 7  
    Tak odpalilem zaplon a potem zalaczylem klime i zero napiecia...
  • Poziom 42  
    Nie masz włączać zapłonu tylko odpalić silnik. Po cholerę ktokolwiek miałby marnować prąd na zasilanie cewki sprężarki jak silnik nie pracuje.
  • Poziom 7  
    Sorry zle sie wyrazilem wlaczylem silnik wlaczylem klime i zero napiecia
  • Poziom 42  
    Poniżej kawałek schematu elektrycznego samochodu.
    Klimatyzacja nie załącza sie...
    S167 to czujnik ciśnienia czynnika. Sprawdź czy działa poprawnie.
    Sprawdź też czy nie padł przekaźnik wentylatora chłodnicy - możliwe że nie działa poprawnie, całość się nagrzewa, rośnie ciśnienie w układzie klimatyzacji a czujnik odłącza sprężarkę.
  • Poziom 7  
    Zaznacze ze wentylator chlodnicy zalącza sie przy wysokiej temp czyli dziala chyba poprawnie mozna wywnioskowac

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak sprawdzic czujnik cisnienia czynnika i gdzie on sie znajude oraz gdzie znajde przekaznik wentylatora?
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Zaznacze ze wentylator chlodnicy zalącza sie przy wysokiej temp czyli dziala chyba poprawnie mozna wywnioskowac

    Powiedzmy że jeżeli czasem nie działa a czasem działa, to przyjmijmy że wentylator i przekaźnik nim sterujący jest ok.
    Silnik się nie przegrzewa? Nie skacze mu dziwnie temperatura? Cokolwiek co wskazywałoby na uszkodzenie termostatu?
    Sprawdź ten czujnik.
    Ewentualnie leć na logikę, sprawdź który przewód we wtyczce zasilającej elektromagnes jest masą, wtedy leć po tym drugim i szukaj gdzie znika Ci napięcie (a dokładniej - w którym momencie napięcie jeszcze jest).
  • Poziom 7  
    Temperatura nie skacze i silnik sie nie przegrzewa. Osiaga powiedzmy temp 90 stopni i zalacza sie wentylator
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Jak sprawdzic czujnik cisnienia czynnika i gdzie on sie znajude oraz gdzie znajde przekaznik wentylatora?

    Jak znajdziesz sprężarkę to idą od niej 2 węże. Jeden do skraplacza, drugi do parownika (chłodnicy z przodu auta i radiatora wewnątrz kabiny). Znalazłeś? To o nich zapomnij, jest trzecia rurka łącząca skraplacz z parownikiem bezpośrednio. Gdzieś na niej masz czujnik. Wystają z niego 3 przewody.
  • Poziom 7  
    Ok jak sprawdzic ten czujnik?
  • Poziom 42  
    Ma on 3 przewody. Jeden to zasilnie, drugi masa, trzeci sygnałowy. Sprawdź na nich napięcia względem masy (karoserii).
    Czy sprawdzałeś już bezpieczniki? Proponowałbym powyjmować je po kolei i sprawdzić czy któryś nie jest spalony. Widać to gołym okiem.
  • Poziom 7  
    Ok jutro sprawdze ten czujnik. Co do bezpiecznikow to do tych co mialem dojscie to sprawdzilem czyli np te pod maską. Bo do tych co są w srodku po lewej stronie kierownicy i te w schowku to nie bo dojscie jest tak h... ze pol samochodu trzeba chyba rozebrac.
    A tak na marginesie to chyba raczej nie moze byc bezpiecznik bo bezpiecznik jak sie przepali to cos nie dziala i koniec a mi klima pare razy jeszcze zadzialala a teraz juz w ogole nie chce wejsc w prace.
    Z obserwacji jeszcze zauwazylem ze jak zalacze klime z przycisku klawisz sie podswietla (klima oczywiscie nie chlodzi) ale nawiew w samochodzie zmienia sie tzn raz jest wiekszy a raz mniejszy tak jakby chcial regulowac temp wewnatrz samochodu.
  • Poziom 43  
    Przecież wszystko widać w parametrach sterownika,ciśnienie, stany itd
  • Poziom 7  
    [quote="Kraniec_Internetów"]Ma on 3 przewody. Jeden to zasilnie, drugi masa, trzeci sygnałowy. Sprawdź na nich napięcia względem masy (karoserii).

    Sprawdzilem czujnik 5V dochodzi
  • Poziom 42  
    To zasilanie. Na przewodzie sygnałowym powinieneś mieć coś w okolicach 1-2V. Sprawdź czy jest ;)
  • Poziom 7  
    Ciekawostka... dzisiaj nagle zalaczyla sie. Raz drugi trzeci wlaczylem wylaczylem i bylo OK. Za ktorymś razem wlaczylem i znowu nie chce sie załączyć 🤔🤔🤔
    Nie wiem czy to przypadek ale załączyla sie zaraz po tym jak zostaly odłaczone zegary pomiarowe ciśnienia czynnika w instalacji.
    Bylem sprawdzic cisnienie czynnika, wyszlo OK.

    Dodano po 2 [minuty]:

    To zasilanie. Na przewodzie sygnałowym powinieneś mieć coś w okolicach 1-2V. Sprawdź czy jest
    Tylko na jednym przewodzie bylo napiecie wspomniane 5V
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Bylem sprawdzic cisnienie czynnika, wyszlo OK.

    Ale ty masz sprawdzić poprawne działanie czujnika a nie poprawne ciśnienie w instalacji.
    Ewentualnie miernik w łapkę i leć po kolei gdzie Ci znika napięcie.
  • Poziom 7  
    Wiec na jednym z przewodów tego czujnika bylo 5V na dwóch pozostałych 0
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Wiec na jednym z przewodów tego czujnika bylo 5V na dwóch pozostałych 0

    Jeżeli układ jest napełniony to powinno na jednym pinie być około 1V, w zasadzie cokolwiek między 0.5-1.5V przyjąłbym za poprawne. Moim zdaniem czujnik jest uszkodzony. Przez internet tyle mogę pomóc, czujnik kosztuje 60pln dlatego myślę że nawet jeżeli diagnoza jest błędna to tka ilość pieniędzy nie będzie wielką stratą.
    Jeżeli jednak masz wątpliwości proponuję odszukać który przekaźnik odpowiada za załączenie sprężarki (niestety w rozpisce tego nie znalazłem, musiałbyś odłączyć akumulator i sprawdzić multimetrem przejście między przewodem zasilającym cewkę a pinami w skrzynce przekaźników) i sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie i czy cewka jest zasilana, ogólnie sprawdzić czy to on nie padł.
  • Poziom 7  
    Ok rozumiem to tak postaram sie zrobic. Tylko nie wiem gdzie szukac tego przekaźnika czy pod maską czy gdzie w srodku jest, nigdzie w necie nie znalazlem takiej informacji (czy np. jest lutowany na jakiejs plytce czy jest wtykany jak bezpiecznik) nie wiem gdzie go szukac 😔
  • Poziom 42  
    W żadnej skrzynce go nie ma, przynajmniej w rozpisce go nie ma, musi być zintegrowany w którymś module. Cóż, żeby go znaleźć sprawdź gdzie prowadzą przewody zasilające sprzęgło :)
    Ale wątpię że to on. Czujnik pokazuje... w zasadzie nie wiadomo co bo nawet przy zerowym ciśnieniu powinno być na wyjściu pewne małe napięcie. Ckoro sprawdzałeś i ciśnienie w instalacji jest to czujnik działa niepoprawnie.
  • Poziom 7  
    Rozumiem zeby wymienić czujnik trzeba zwalać czynnik?
  • Poziom 42  
    Kris1975kris napisał:
    Rozumiem zeby wymienić czujnik trzeba zwalać czynnik?

    Jeżeli szybko wykręcisz czujnik to jest tam mały zaworek który zablokuje wypływ czynnika. Chyba że ten zaworek jest uszkodzony, wtedy szybko wkręć nowy czujnik, chociaż pewnie trochę czynnika ucieknie.