Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW gofl III przekazniki do lamp...jakie i ile

arkop 20 Sep 2005 23:39 1471 10
  • #1
    arkop
    Level 10  
    po przeczytaniu kilka forum doszlem do wnoisku ze musze chyba zalorzyc przekazniki zeby lepiej chodzily swiatla(podobno na zarowce jest tylko 11,5 V) czy to prawda ?? jakie kupic i jak je podlonczyc...
    wiem moze ktos
  • #2
    saper3791
    Level 19  
    Witam , pozdrawiam .
    Na wstepie ... swiatla nie "chodza" ... swiatla dzialaja lub emituja energie ( fotony ) ;-) .

    Dla bezpieczenstwa :
    - kupujesz przekazniki 12V/30A - dwie sztuki ( zalanczajacy , zwieracz ) .
    Jesli chcesz to zrobic metoda domowa i znasz sie odrobine na elektryce - postepujesz tak :
    - jedna koncowke uzwojenia przekaznikow podlanczasz razem do masy , do przekaznika nr. 1 - ( uzwojenie ) podlanczasz wczesniej odciety przewod "+" , ktory zasila swiatla mijania .
    Do uzwojenia przekaznika nr. 2 - ( uzwojenie ) podlanczasz przewod "+" , ktory podawal napiecie przy swiatlach "dlugich" , ktory odcieles od zarowki .
    Do ruchomych stykow przekaznikow podlanczasz "+" z akumulatora . Do kontaktu stalego przekaznika nr. 1 podlanczasz kable , ktore wczesniej bezposrednio zasilaly zarnik swiatel mijania ( oba swiatla ) . Do stalego kontaktu przekaznika nr. 2 podlanczasz kable zasilajace wczesniej zarniki swiatel "dlugich" . W ten sposob "wyreczasz" przelacznik przy kierownicy - przedluzajac jego zywotnosc i gwarantujesz prawie pelne napiecie panujace na klemach akumulatora rowniez na zarowkach .

    Pozdrawiam - Piotr
  • #3
    Slawek J
    Level 30  
    Moga byc te od malucha ( caly komplet ).
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    Slawek J wrote:
    Moga byc te od malucha ( caly komplet ).


    Witam
    Oczywiście że mogą.
    Podłącz wg wskazówek Kolegi Saper3791.
    Pozdrawiam
  • #5
    tqmeh
    Level 19  
    Cze
    jak juz chcesz miec swiatla na 102 mozesz zrobic tak:
    1. zalozyc 4 przekazniki po 1 na kazde włukno w zarówce
    2. umiescic je w poblizu lamp (choc nie koniecznie)
    3. z akumulatora pociagnac nowe przewody zasilajace min 4 kw
    4 wszystko to oczywiscie przez bezpieczniki
    5 załozyc zarowki H4 wystarczą 100/90W chociarz mam teraz 140/100W
    6. jak masz mozliwosc to załozyc dodatkowe lampy drogowe w VWII były takie orginalne niewiem jak w III
    Pozdrawiam :D
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    saper3791
    Level 19  
    Witam , pozdrawiam .
    Popieram kol. Elektrit w zupelnosci . Te H4 z moca 90/80 , 100/90 ... to :
    - Zarowki pobieraja moc dwa razy wieksza niz "normalne".
    - Emituja mase ciepla .
    - Sa sporo drozsze .
    - Nadpalaja styki .
    - Czesto sie przepalaja .
    - Nie sa dopuszczone do ruchu na drogach publicznych . I jesli dojdzie do jakiejkolwiek stluczki na drodze i niedajboze kolesie w niebieskich mundurkach cos zauwaza to nie jestem ciekaw co powie na to Twoja ubezpieczalnia . Bo z takim oswietleniem niestety lamie sie umowe ubezpieczeniowa . Nie pisze tego bo nie mam co robic ale pisze to z doswiadczenia i dla przestrogi .

    Pozdrawiam
  • #8
    arkop
    Level 10  
    zalorzylem juz panowie i powiem ze znac roznice tylko te przkazniki kupilem od poloneza i cos kiepskie mam zamiar kupic od lady podobno sa bardzo dobre!!
  • Helpful post
    #9
    mkos1
    Level 29  
    arkop wrote:
    zalorzylem juz panowie i powiem ze znac roznice tylko te przkazniki kupilem od poloneza i cos kiepskie mam zamiar kupic od lady podobno sa bardzo dobre!!


    Praktycznie w tym układznie to jest nieistotne z jakiego autka zastosujesz przekaźnik - aby tylko on spełniał swoją funkcję.
    Najważniejszą rzeczą jest tutaj ... jakość montażu.
    Warto też całość jakoś zabezpieczyć przed wilgocią lub nawet ... czasem warto zrobić nowe wiązki przewodów do lamp.
    Sprawdź jeszcze dokładnie "masę" lamp.
  • #10
    arkop
    Level 10  
    tzn. wpiolem sie pod kable idace do lampy lewj patrzac od kierowcy i tam przylutowałem przedody ktore poprowadze do przekaznika zalorzylem koszulke termokurczyliwa(tak sieto chyba nazywa) i tam wody nie bedzie masa jest przymocowana tam gdzie mam wszytskie podpiete w aucie długosc kabli od akumulatora do samej lamy w prawej nie przekracza 0,5 m a do drugie 2m (teraz tylko mysle nad tym jak to zabezpieczyc przed wilgocia (chodz mi tu o przekazniki) sa w miejscu (zaraz kolo akumulatora) wiec podejrzewam ze zabiezpiecze to jakas folia ewentulanie gumą
  • #11
    saper3791
    Level 19  
    Witam , pozdrawiam .
    Jesli chcesz te przekazniki zabezpieczyc przed wilgocia to nie stosuj folii . Pod folie wczesniej czy pozniej wilgoc sie dostanie a nie odparuje tak szybko !! Jesli juz za wszelka cene chcesz je zabezpieczac to wsadz je do jakiegos pudekla plastykowego i otworek , ktorym "wchodza" kable do pudelka zalej jakims klejem , ktory jednak nie moze uszkodzic izolacji ( w ostatecznosci woskiem ) . Wtedy moze byc "akwarium" na zewnatrz a do przekaznikow wilgoc sie nie dostanie .

    Pozdrawiam