Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III 1.8 LPG 90km - Falowanie obrotów

30 Lis 2019 22:55 174 11
  • Poziom 10  
    Witam,

    Od jakiegoś czasu w golfie falują mi obroty silnika na biegu jałowym, problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Posiadam Instalacje gazową II generacji na sterowniku BINGO M. Na zagrzanym silniku te falowania są mniejsze, gorzej jest zaraz po pierwszym odpaleniu po nocnej przerwie.. przez pierwsze 30 sekund waha sie 1100-1300 obr/min. Wymieniłem TPS ustawiłem na zamkniętej przepustnicy na 0.25V (zgodnie z zaleceniami z innych tematów) oraz Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej, mimo tego problem dalej występuje, załączam film który przedstawia nierówności w pracy silnika na ciepłym silniku. Bardzo bym prosił o pomoc, ewentualne wskazówki, co sprawdzić, wymienić aby to wyeliminować :)
    Z góry dziękuje

  • Poziom 30  
    Wyczyść a jak nie pomoże to wymień silniczek krokowy.

    Moderowany przez ociz:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 10  
    Pół roku temu był wymieniany.
  • Poziom 30  
    zumik998 napisał:
    Pół roku temu był wymieniany.


    Co nie oznacza, że nie mógł się zepsuć ponownie ;)
  • Moderator Samochody
    Nie czytaj głupot o silniczku krokowym, bo czegoś takiego tam nie ma, a usterki nastawnika przepustnicy objawiają się inaczej. Na początek zdejmij na chwilę klemę i zewrzyj przewód sygnałowy sondy lambda z masą (na stałe), bądź odepnij od niej wtyczkę w ogóle - instalacje 1 i 2 generacji potrafiły być kłopotliwe z wiekiem. Jeśli to nie pomoże, będziemy myśleć dalej.
  • Poziom 10  
    Odpiąłem sondę, problem zniknął , obroty są równiutkie, tylko jeszcze taka rzecz, gdy przyspieszając puszę pedał gazu i wcisnę pedał sprzęgła w krótkim odstępie czasowym to obroty ok 1,5 sekundy wiszą w jednej pozycji i dopiero spadają na ok 900, czego to może być przyczyną?
  • Poziom 10  
    Nie,nie odpialem klemy. Odepne i dam znać. A dlaczego odpiecie tej sondy pomaga? Chodzi tutaj o jej zużycie?
  • Moderator Samochody
    zumik998 napisał:
    Chodzi tutaj o jej zużycie
    Nie o zużycie sondy tutaj chodzi, tylko o jej wskazania i niemrawość regulacji układów II-gen. LPG.
  • Poziom 10  
    Odpiąłem na około godzinę klemę. Do zagrzania ( 90C) Wszystko ładnie, jak już się silnik zagrzał to mankament z tym chwilowym zawieszaniem obrotów wrócił.
  • Poziom 10  
    Wiesz co, nie wydaje mi się, ustawiłem Cut off który cofa attuator po opuszczeniu gazu, tylko jak puszczę pedal gazu to czuć że on nie wraca od razu, nawet jechałem z laptopem i wartosc TPS przez około sekundę się trzymała, wygląda to tak jakby nastawnik przepustnicy po opuszczeniu gazu jeszcze ok 1 sekundę trzymał ją w tym samym położeniu