Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Meriva 1.6 Easytronic - Zablokowany sterownik na 4-tym biegu

Iwo-90 21 Mar 2020 16:46 2019 2
Optex
  • #1
    Iwo-90
    Level 6  
    Witam. Oddałem samochód do elektronika na wymianę szczotek w silniczku sprzęgła. Okazało się że do wymiany kwalifikowały się też szczotki w silniczkach wybieraka. Wymienione, zrobione i... Pojawił się problem. Podczas przyuczania parametrów skrzyni zblokowało ją na 4 biegu. Pan stwierdził problem z wybierakiem i zamontował inny. Nic to nie pomogło i oddał mi auto na lawecie rozkładając przy tym ręce. Drugi wybierak został w środku. Po podłączeniu op-coma wyświetla się błąd p1735 czyli konieczność przyuczenia parametrów skrzyni. Problem polega na tym, że w podglądzie parametrów widnieje bieg zadany 4 i bieg aktualny 4. Powinno być N. Wartość pozycji wybieraka wynosi -9.30mm. Gdy ręcznie poruszymy dźwigienką, wartość zmienia się w zależności od kierunku ruchu. Ustawiamy wartość 0mm. Bieg zadany 4, bieg aktualny N. Gdy tylko wyłączymy zapłon i połączymy się ponownie bez ruszania dźwigienką (sama też nie zmienia położenia) Ponownie wyświetla zadany bieg 4 i aktualny 4 i pozycja -9.30mm. Sterownik nie przyjmuje procedury adaptacji. Nie rusza też żanym z silników. Silniki podłączone na krótko pracują prawidłowo. Do tego w podglądzie parametrów czujnik hamulca nożnego zmienia stan z nieaktywnego na aktywny, natomiast hamulec postojowy cały czas widzi jako aktywny. Oczywiście kontrolka na desce rozdzielczej zapala się i gaśnie, tylko sterownik tej zmiany stanu nie widzi. Nie mam już koncepcji co robić. Może ktoś dysponuje chociaż jakimś schematem. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Dodam tylko że elektronik używał Techa i też nie przebrną przez adaptację, więc to nie wina op-coma.
  • Optex
  • #2
    Iwo-90
    Level 6  
    Sterownik skrzyni został wysłany do serwisu. Stwierdzono że uszkodzeniu uległy elementy elektroniczne. Po regeneracji odesłano mi część z powrotem. Sterownik reaguje prawidłowo. Procedura nauki biegów przebiegła pomyślnie, natomiast cały czas nie mogę pozbyć się błędu p1734 czyli adaptacja punktu styku sprzęgła. Niby wszystko przebiega pomyślnie, ale po wyjściu z programu i ponownym połączeniu błąd wraca. Auto rusza prawidłowo do przodu i do tyłu, jednak nie zmienia na wyższe biegi i nie pozwala na przekroczenie 2500rpm. W poniedziałek będę kontaktował się z serwisem który naprawiał sterownik, ale wstępnie czytałem że to może być problem z op-comem. Jak już w pełni rozwiążę problem, to napiszę co było nie tak. Będę chciał spróbować jeszcze adaptacji tech2.
  • #3
    Iwo-90
    Level 6  
    Czas na podsumowanie. W samochodzie konieczna była wymiana szczotek silniczków sterujących skrzynią i sprzęgłem. Podczas tej operacji uszkodzony został sterownik. Czy to była wina elektronika czy zbieg okoliczności tego nie udało się rozwiązać. Część została wysłana do regeneracji do firmy "eltronic24". Naprawa przebiegła szybko i skutecznie. Po zamontowaniu sterownika w samochodzie udało się zaprogramować parametry skrzyni za pomocą op-coma. Problem był z zaprogramowaniem sprzęgła (błąd p1734 nie dał się skasować mimo teoretycznie prawidłowo zakończonej adaptacji). Po przeprowadzeniu procedury Tech2 wszystko działa jak należy i wreszcie można cieszyć się autem. Temat uważam za zamknięty.