Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

corsa c 1,2 benzyna - Szarpanie / drganie silnika corsa c 1,2 Z12XEP

Maksym101 02 Apr 2020 19:40 1671 12
Bosch
  • #1
    Maksym101
    Level 4  
    Szarpanie/drganie silnika corsa c 1,2 Z12XEP

    Witam wszystkich.

    Posiadam piękny samochód opel corsa c 1,2TWINPORT(Z12XEP) 2005r. bez LPG.
    Od dłuższego czasu mam problem z praca silnika.
    Problem występuję tylko przy niskich temperaturach- poniżej 20 stopni.
    Przy ruszaniu samochodu z miejsca(obrazu po odpaleniu po dłuższym postoju) mocno szarpie silnikiem i całym samochodu jako skutek. Problem nie występuje przy rozgrzanym silniku, a nawet jeżeli samochód stoi w lecie na słońcu problem tez już nie występuje. Zauważyłem ze po długich trasach 200-300 km problem ustępuje na jakiś czas i potem znowu wraca.
    Wiem ze podobne tematy były obgadywane na internecie. Ale już zrobilem sporo rzeczy z tego co zalecają i nic z tego.

    Nie świeci się żadna kontrolka.
    Dwóch mechaników stwierdziło ze nie jest to sprzęgło. Byli ze mną w samochodzie pod czas jazdy.
    Filtr powietrza wymieniany; przepustnica, przepływomierz wyczyszczane; kontakty sprawdzone wyczyszczane, świece w dobrym stanie cewki tez(tak twierdził jeden z mechaników); padła mi pompa paliwa- wymieniona plus sprawdzili blok sterujący.
    Obroty falują ale bardzo delikatnie w granicach 100-200 obrotów.
    Podpinałem pod opcom- 0 błędów.

    Co jeszcze może być? Co jeszcze może powodować?
    P.S. Jeżdżę z takimi objawami już około 10000 KM.
    P.P.S. dołączam tabele odczytów parametrów z opcom
  • Bosch
  • #2
    procsa
    Level 31  
    Obroty falują "100-200" jak jest dobrze czy wtedy jak tak "szarpie" silnikiem/autem ? Tak samo odczyt parametrów jak "szarpie" ?
  • #3
    Maksym101
    Level 4  
    procsa wrote:
    Obroty falują "100-200" jak jest dobrze czy wtedy jak tak "szarpie" silnikiem/autem ? Tak samo odczyt parametrów jak "szarpie" ?


    Obroty falują w ten sposób po odpaleniu samochodu, przy rozgrzewaniu silnika (ma około 1000 ob/min). Niestety nie mam odczytu kiedy szarpie bo jak miałem podpięty opcom nie występowało szarpanie.
  • Bosch
  • #4
    procsa
    Level 31  
    A ile autko ma przejechane km ? Ciężka sprawa, jak ma dużo nalatane, a młode już nie jest to może być coś z sondą lambda, albo czujnikiem położenia wału korbowego, w sensie takim, że sonda/czujnik się już "zmęczyły" i nie zawsze ale sporadycznie w określonych warunkach przekłamują, czyli są częściowo niesprawne, błędu żadnego nie pokaże, ewentualnie właśnie trzeba patrzeć w parametry w chwili usterki, lub podmieniać/wymieniać na "ślepo". Zresztą to samo tyczy się cewki, czy nawet kabli i samych świec, przebicia mogą występować tylko w określonych warunkach.

    Moderated By CameR:

    Kolego, widziałeś cewkę i kable WN w tym silniku ?
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #5
    Maksym101
    Level 4  
    procsa wrote:
    A ile autko ma przejechane km ? Ciężka sprawa, jak ma dużo nalatane, a młode już nie jest to może być coś z sondą lambda, albo czujnikiem położenia wału korbowego, w sensie takim, że sonda/czujnik się już "zmęczyły" i nie zawsze ale sporadycznie w określonych warunkach przekłamują, czyli są częściowo niesprawne, błędu żadnego nie pokaże, ewentualnie właśnie trzeba patrzeć w parametry w chwili usterki, lub podmieniać/wymieniać na "ślepo". Zresztą to samo tyczy się cewki, czy nawet kabli i samych świec, przebicia mogą występować tylko w określonych warunkach.


    Ma przejechane 120 tys. Podobno prawdziwy przebieg, tak tez powiedział gość na przeglądzie. Sonda lambda tak, ale wszyscy mówią ze wtedy pali się kontrolka. Ale zgodnie z odczytem z opcom pisze ze "Podgrzewanie sondy lambda" jest aktywne potem nie, możne w tym problem? Koledzy mówili ze komputer odczytuje błędy za jakiś okres pracy wiec kiedy jest ok a potem nie ok może nie pokazywać. Czy tak może być? Przebicia tez sprawdzałem na ile się da na bezpiecznikach miernikiem. Od czego polecasz zacząć? Elektryka? Sonda lambda? Czy możne czujnik temperatury?
  • #6
    procsa
    Level 31  
    Jeszcze raz te obroty mnie interesują 100-200 są zawsze na zimnym tak ? Do czasu rozgrzania silnika, wtedy są niższe, jakie ?

    A jakie występują obroty jak szarpie i są drgania ?

    Czy zauważyłeś jakąkolwiek wilgoć w silniku a szczególnie w module SAM czy BSI, sterowniku silnika ?

    Teoretycznie każdy błąd powinien zostać w pamięci, nie wiem jak jest w tym sterowniku, ktoś kto miał styczność musiałby się wypowiedzieć, bo też jest tak że błąd się skasuje kiedy wszystko jest ok po ponownym uruchomieniu silnika. Nie wszystkie błędy objawiają się kontrolką silnika na zegarach. Jeżeli jakiś czujnik przekłamuje wartości to nie musi się pojawić błąd, co innego jak jest kompletnie zepsuty.

    Czy masz dostęp w domu do komputera ? Nawet taki DS150E ułatwia znacząco sprawę. Bez kompa przy sobie/naprawie to jak szukanie igły w stogu siana...

    Moderated By CameR:

    Autor podpinał dedykowany dla Opla Op-Com
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Maksym101 wrote:
    Problem występuję tylko przy niskich temperaturach- poniżej 20 stopni.

    Jaką temperaturę silnika widzi diagnoskop po podłączeniu rano - na wystudzonym silniku po nocnym postoju a jaką na rozgrzanym ?
  • #8
    Maksym101
    Level 4  
    [quote="procsa"]Jeszcze raz te obroty mnie interesują 100-200 są zawsze na zimnym tak ? Do czasu rozgrzania silnika, wtedy są niższe, jakie ?

    A jakie występują obroty jak szarpie i są drgania ?

    Czy zauważyłeś jakąkolwiek wilgoć w silniku a szczególnie w module SAM czy BSI, sterowniku silnika ?

    Teoretycznie każdy błąd powinien zostać w pamięci, nie wiem jak jest w tym sterowniku, ktoś kto miał styczność musiałby się wypowiedzieć, bo też jest tak że błąd się skasuje kiedy wszystko jest ok po ponownym uruchomieniu silnika. Nie wszystkie błędy objawiają się kontrolką silnika na zegarach. Jeżeli jakiś czujnik przekłamuje wartości to nie musi się pojawić błąd, co innego jak jest kompletnie zepsuty.

    Czy masz dostęp w domu do komputera ? Nawet taki DS150E ułatwia znacząco sprawę. Bez kompa przy sobie/naprawie to jak szukanie igły w stogu siana...

    Obroty falujące zawsze kiedy jest zimny i kiedy spojrzę. Po odpaleniu ma 1000 obrotów i lekko faluje jak już pisałem. Poobserwuje jeszcze co się dzieje kiedy rozgrzewa się. Jak są drgania strzałka obrotomierza nie skacze, zachowuje się normalnie.
    Był problem z wilgocią w samochodzie, to był znany problem uszczelka skrzynki przekaźników. Zeszłą wiosną uszczelniłem sylikonem, pomogło, już nie dostaje się woda przez tą skrzynkę.
    Do tego urządzenia opcom, nie mam dostępu na stale, brałem od kolegi i tak, to jest dedykowane dla opla urządzenia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    CameR wrote:
    Maksym101 wrote:
    Problem występuję tylko przy niskich temperaturach- poniżej 20 stopni.

    Jaką temperaturę silnika widzi diagnoskop po podłączeniu rano - na wystudzonym silniku po nocnym postoju a jaką na rozgrzanym ?


    Teraz patrze na tą tabele parametrów odczytanych z opcom:
    Temperatura cieczy chłodzącej [C]- 51(chyba dziwne) na początku potem po 3-ch minutach 63. Temperatura na zewnątrz 12- 16 C.
    Obstawiasz czujnik temperatury? Jeden z ekspertów z pracy 🙂 mówił tez o tym czujniku.
  • #9
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Maksym101 wrote:
    Teraz patrze na tą tabele parametrów odczytanych z opcom:
    Temperatura cieczy chłodzącej [C]- 51(chyba dziwne) na początku potem po 3-ch minutach 63. Temperatura na zewnątrz 12- 16 C.
    Obstawiasz czujnik temperatury? Jeden z ekspertów z pracy 🙂 mówił tez o tym czujniku.

    Nie ma co się zastanawiać i "obstawiać", skoro wyniki diagnostyki są jednoznaczne.
  • #10
    Maksym101
    Level 4  
    CameR wrote:
    Maksym101 wrote:
    Teraz patrze na tą tabele parametrów odczytanych z opcom:
    Temperatura cieczy chłodzącej [C]- 51(chyba dziwne) na początku potem po 3-ch minutach 63. Temperatura na zewnątrz 12- 16 C.
    Obstawiasz czujnik temperatury? Jeden z ekspertów z pracy 🙂 mówił tez o tym czujniku.

    Nie ma co się zastanawiać i "obstawiać", skoro wyniki diagnostyki są jednoznaczne.


    Dziękuję,
    Spróbuje wymienić.
  • #11
    procsa
    Level 31  
    "Moderowano przez CameR:
    Autor podpinał dedykowany dla Opla Op-Com"


    Podpinać a mieć stały dostęp to dwie różne sprawy !

    I co niby tutaj nie wnosi do sprawy ? Słucham uważnie... ??? Przeczytaj jeszcze raz o czym pisałem ! Porady dla kolegi z forum nic nie wnoszą ? No może faktycznie lepiej niech wymienia wszystko po kolei i na końcu cały silnik... brawo TY.


    Maksym101 wrote:
    Teraz patrze na tą tabele parametrów odczytanych z opcom:
    Temperatura cieczy chłodzącej [C]- 51(chyba dziwne) na początku potem po 3-ch minutach 63. Temperatura na zewnątrz 12- 16 C.
    Obstawiasz czujnik temperatury? Jeden z ekspertów z pracy 🙂 mówił tez o tym czujniku.


    Jeżeli tak pokazuje to jak najbardziej wymieniaj, co nie oznacza wcale koniec problemów, chociaż oby to było to.
  • #12
    Maksym101
    Level 4  
    Wiatm ponownie,

    Wymieniłem ten czujnik temperatury na nowy czujnik HELLA- nic.
    Zacząłem bardziej badać te dane z komputera(znalazłem na internecie dane z komputerów innych szczęśliwych właścicieli CORS i porównywałem z tym co mam ja). Zauważyłem ze czujnik spalania stukowego cały czas pokazuje 0mV, Więc też go wymieniłem(BOSCH). Nic. Problem zostaw.

    Z dziwnych rzeczy, które zobaczyłem porównując moje dane z komputera i z innych samochodów

    B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1) mam prawie cały czas 21% --> inne corsy (-5, -1, 0)
    B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1) mam od -9 do 9 % --> inne corsy (12, 0,-1)

    Najbardziej, chyba dziwne

    Kat wyprzedzenia zaplonu mam od 37 do -24 CA --> inne corsy (10.2, -1,7,1)

    Kat wyprzedzenia zaplonu nagle podskakuje przy dodawaniu gazu, na biegu jałowym na samym początku trzyma 12-18. potem zmienia miejscami z 24 do -10 albo z 37 do -3.

    Czy jest to prawidłowe zachowanie?
    Czy jeszcze może powodować ten problem co mam?

    Dzieki za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu!
  • #13
    Corsa231
    Level 6  
    Witam Podepne się pod temat lecz mój problem jest troszkę inny .
    Wymieniłem ECU w corsie 1.0 w sumie poszedł cały zestaw ECU modul pętla i wszystko .
    Pozostał problem centralnego zamka nawet po przekreceniu kluczyka nie zamyka drzwi ( oprócz tych w których przekrecam kluczyk )
    Gdy podmienić modul komfortu na stary centralny działa lecz auto nie odpala (Nie jest sparowany z ECU)
    Jak rozwiązać ten problem