Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera

endriuf 04 Jun 2020 21:54 5862 51
  • #1
    endriuf
    Printers specialist
    Witam.
    Może ktoś polecić źródło sprawdzonej folii do HP Color LaserJet Pro M477.
    Ew. kupię używany, w dobrym stanie fuser do wersji z dupleksem.
  • #2
    abcpawel
    Level 19  
    tam są 2 folie a pewnie poleciał wałek dociskowy :)
    są do kupienia wszystkie elementy
  • #3
    endriuf
    Printers specialist
    Docisku nie znalazłem. Chyba, że Chiny.
  • #4
    n3m3c
    Level 11  
    drukparts ma całość. i tylko oni maja dociski.
  • #5
    endriuf
    Printers specialist
    To że jest na stronie nie znaczy, że mają. Jak ostatnio pytałem do dostałem odpowiedź, że nie ma i nie wiadomo czy będą.
  • #6
    serwis.urz.biurowych
    Level 13  
    To ciężka grzałka do zrobienia, zakup części nie gwarantuje ci sukcesu. Szukaj całego fuser, ew w wersji Canon, łatwo w miarę przerobić go na hp z przekładaniem części typu przewody między fuser ami, może być dużo tanszy
  • #7
    llukas17
    Level 12  
    Zestaw z drukparts nie działa (nie dogrzewa).
    Oczywiście drukparts twierdzi, że ich zestaw (folie+docisk) jest super itp.
    Ogólnie kontakt z Nimi jest bardzo ciężki i utrudniony. Proszę spróbować się dodzonić na nr podany na stronie.
  • #8
    hessuss
    Level 13  
    serwis.urz.biurowych wrote:
    To ciężka grzałka do zrobienia, zakup części nie gwarantuje ci sukcesu. Szukaj całego fuser, ew w wersji Canon, łatwo w miarę przerobić go na hp z przekładaniem części typu przewody między fuser ami, może być dużo tanszy


    Czołem, podpowiesz którą wersję canona? Próbuję dodzwonić się do drukparts.pl od 2 dni, chat na stronie też nie odpowiada. (fragment zdania usunięto, roszczenie od firmy drukparts.pl #176765 //gulson).
  • #9
    hessuss
    Level 13  
    Niestety ww firma zastraszyła nam administrację ( mnie im się nie udało ) i usunięto moją subiektywną opinię na temat tego jak wygląda taka firma do której nie idzie się dodzwonić ani skontaktować w inny sposób więc opiszę informacyjnie kilka faktów z tej niedoszłej transakcji. Czasem ktoś ma ostatnie złotówki albo napięty termin i trafiając na firmę mającą olewatorski stosunek do klienta można sobie sporo nerwów napsuć. Na koniec opis jak sobie poradziłem z tym piecem.

    Kontakt telefoniczny: przez 2 dni i kilkanaście prób - zerowy, nikt nie odbiera, równie dobrze mogą ze strony skasować numery telefonów.
    Chat na stronie: wiszące okienko aktywne kilkadziesiąt minut, brak odpowiedzi, na cholerę wam chat jak nikt go nie obsługuje?
    Stan magazynowy: niezgodny ze stanem faktycznym, sprzedają coś czego nie mają, jak nazwać takie zachowanie?
    Przezornie zamówiłem u nich paczkę za pobraniem, zamiast przelewem z góry, po 2 dniach o ile dobrze pamiętam, dostałem maila z 4 literami. tak, czterema: B, R, A, K. Żadnego :"przepraszam, mamy młyn, sezon urlopowy, covid itp, rozjechały nam się stany magazynowe". Nic tylko "brak" po czym na elektrodzie prywatna wiadomość z agresywnym straszeniem prawnikami bo napisałem, że "wygląda to jak firma k***k".
    Dziś zaglądamy na ich stronę? wałek nadal dostępny. No to jak to, brak czy dostępny? tydzień temu nie wiedzieli, że czekają na dostawę?

    W konsekwencji kupiłem na eBayu komplet wałek+obie folie ( i tak paczka szła z chin, ale przy płatnej przesyłce było u mnie w 8 dni więc podejrzewam, że żadna różnica czy ebay czy aliexpress ) ale niestety wałek jest trochę twardszy niż oryginał a folie trochę grubsze. Smaru dali odpowiednią ilość. Po złożeniu pierwsza kartka nie była porządnie utrwalona, dało się zmazać toner palcami. Podłożenie kawałka karteczki między grzałką a termistorami rozwiązało problem. Nie wiem czy grzałka była w pełni sprawna, miała 43 ohm, ciut mało chyba, w hp2015 i hp 2055, które miałem pod ręką grzałki mają po 50-60 ohm. Inny kolega z którym o tym piecu rozmawiałem podłożył fragmenty starej folii i też zadziałało, ładnie utrwala od pierwszej kartki.
    Pozdrawiam i życzę wszystkim samych profesjonalnych sprzedawców podchodzących z należytym szacunkiem do klienta.
  • #10
    FRP
    Level 6  
    Witajcie ... czytam i czytam od długiego czasu wiele tematów z forum, aż w końcu musiałem się zarejestrować.
    Mam problem jak w temacie.
    Niestety wszystkie z rad poza wymianą na nowy oryginalny fuser zostały przetestowane.
    Nie montowałem też zakupu w Chinach.
    Powiedzcie mi proszę ... czy podłożenie kawałka starej folii grzewczej, czy też kawałka papieru na termistorach odnosi pozytywny skutek?

    Robiłem tak w dwóch fuserach do HP M477 na kompatybilnym docisku i folii i nie udało się.
    Może nie podkładałem tego w odpowiednim miejscu.

    Pod grzałką są trzy kostki które dociska grzałka ceramiczna.
    Czy chodzi o zwiększenie separacji między tymi trzema punktami, a grzałką?
    Czy w innym miejscu należy to zrobić?

    Proszę o wskazówkę bo od sprzedających części do naprawy fusera nie udało mi się nic dowiedzieć (niestety)
  • #11
    hessuss
    Level 13  
    Siemanko.
    Dokładnie o to chodzi, te trzy elementy to są termistory. Jeżeli dasz między nie a ceramiczną grzałkę jakiś izolator to będą "czuły" minimalnie niższą temperaturę i o to chodzi. Mocniej podgrzany toner lepiej złapie kartki. Ja w tym modelu ułożyłem pasek z zwykłej kartki A4, offsetowy papier 80gram. Najzwyklejszy papier do drukarki. Jak jedna warstwa mało to daj dwie :) wiem , wkurza to ciągłe rozbieranie i składanie :D durny ten piec niemiłosiernie.

    Śmiało polecam ten chiński komplet z ebajaja :) u mnie działa,

    Jest na to jeszcze jedna sztuczka ale ja to stosuję ją tylko do kontroli czy podbicie temperatury zda egzamin. Ustaw chwilowo w panelu administracyjnym drukarki, że drukujesz na bardzo grubym papierze. Druk pójdzie o wiele wolniej. Jeżeli toner nie będzie się mazał po kartce to podbicie temperatury izolacją na termistorach rozwiąże twój problem. Nie żałuj smaru na grzałkę, strzykawka + najgrubsza igła ( 0,7mm czy 0,8mm już nie pamiętam) z apteki i jeden długi pasek po całej grzałce. No i oczywiście dedykowany smar do grzałek. Ja używam od 2 lat G500 na różnych modelach HP i nie mam problemu. Są oczywiście lepsze ( droższe ) smary.

    I jeszcze jedna ważna rzecz, zmierz rezystancję grzałki, może jest za mała i nie wytwarza tyle ciepła ile powinna. Gdzieś wyżej pisałem jaka była u mnie rezystancja.

    Powodzenia.
  • #12
    FRP
    Level 6  
    Witaj, dzięki za podpowiedź.
    Testowałem ustuwienia grubego (200) papieru jeszcze przed podłożeniem kartki na termistor.
    Wtedy zamiast 6 kartek nie utrwalonych były tylko 2.

    Przetestuję jeszcze 2 warstwy papieru na termistorach.

    Dam znać o efektach.

    Dzięki i pozdrawiam
  • #13
    hessuss
    Level 13  
    Dwie pierwsze?
    Kiepsko to wróży, jeżeli przy ustawieniu na gruby papier nie utrwala. Podkładki z papieru mogą nic nie dać.
    Zmierz rezystancję grzałki.
  • #14
    neoprint24
    Level 2  
    Witam,
    trochę odkopę, ale może któryś z kolegów znalazł źródło gdzie można kupić działające wałki dociskowe, bez alpejskich kombinacji z podkładaniem papieru czy starej folii pod termistory. Sprawdziłem wałki z 4 różnych źródeł i wałki niby premium z aliexpress, wszystkie nie dogrzewały kilku pierwszych arkuszy, z wyjątkiem tych, które kupiłem właśnie w obgadanej wyżej firmie, bo te natomiast wałki, nie utrwalały w ogóle ;) Żal patrzeć jak tykle tego sprzętu idzie na złom, nowe piece kosztują w granicach 1500zł, używki po 800, raz miałem fart i wyczaiłem za 500... ale klienci nie bardzo chcą inwestować 1000 czy 1500 zł w sprzęt który kupili za 2000... tak czy inaczej, jeżeli komuś udało się w końcu trafić na porządny wałek dociskowy do tych modeli to będę wdzięczny za info.
    Pozdrawiam
    KB
  • #15
    FRP
    Level 6  
    No niestety ... nie mam dalej pozytywnego efektu.
    Wydaje się, że rezystancja grzałki jest w normie, czy li około 43 Ohm,
    Mam 3 grzałki i wszystkie mieszczą się w zakresie 42,9 - 43,5.

    Przetestowałem już dwie warstwy papieru nad termistorami.
    Na początku wydawało się że będzie lepiej, ale odniosłem wrażenie że to zadziałało inaczej.
    Pierwsze strony ... na początku testów dogrzewało lepiej i szybciej (na ustawieniach domyślnych papieru)./
    Jednak w miarę drukowania zaczęło być gorzej.
    Przy puszczeniu 20 stron w duplexie było już słabo.
    Im dalej tym mniej dogrzane.

    Zastanawiam się jaki wpływ ma czujnik w drugiej folii pod dociskiem ???
    Czy czasem on nie mierzy temperatury docisku i wpływa na sterowanie mocy grzania???

    Widać że producent przewidział dla tego elementu jaka rolę.
    Jest tam czujnik który odbiera temperaturę z płytki aluminiowej (działającej jak radiator), która odbiera dane z wałka dociskowego.
    HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera
    HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera

    HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera

    HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera


    Teraz hipoteza - podkładając papier pod płytkę aluminiową czujnika znajdującego się pod wałkiem dociskowym uzyskamy zmnijszenie wrażliwości na temperaturę.
    Przez to uzyskamy efekt którego szukaliśmy zasłaniając termistory.

    Idąc dalej ... może działa to w tandemie i zasłonić trzeba termistory i czujnik????

    No to mam wyzwanie bo jak widać Kolega (z ostatniego posta w temacie) przetestował już "Aliexpresowe i Ebayowe" dociski i nie trafił na dobry.

    Dam znać jak wyszło w różnych kombinacjach ... jak znajdę czas na testy.

    Pozdrawiam
  • #16
    hessuss
    Level 13  
    Pierwsze co mi przychodzi do głowy to termistor pod tą aluminiową blaszką mierzy temperaturę wałka. Na bank działają w tandemie bo po co by była dodatkowa kontrola temperatury wałka.
  • #17
    FRP
    Level 6  
    Witam ponownie,
    mam więcej wniosków ze "studiowania" tematu "fuser HP M477".

    Wniosek pierwszy:
    1. Nowa zamienna folia grzałki
    2. Nowy zamienny wałek dociskowy
    3. Dwie warstwy papieru na termistorach pod grzałką
    - nie dało oczekiwanego efektu.
    Przeciwnie, doszło nawet do przegrzania wałka dociskowego. Wytopiło dwie bruzdy wzdłuż styku grzałki z wałkiem.
    Dodam że zapach palonego papieru też był wyczuwalny do czasu aż smar wlał się pod grzałkę i wsiąkł w papier.

    Wniosek drugi:
    1. Używana w bardzo dobrym stanie oryginalna folia grzałki
    2. Nowy zamienny wałek dociskowy
    3. Bez podkładania papieru na termistorach pod grzałką
    - pierwsze strony nie utrwalone
    - test powtórzony po wdrukowaniu kilkudziesięciu stron i przerwie - nie utrwala pierwszych kilku stron

    Wniosek trzeci:
    1. Nowa zamienna folia grzałki
    2. Używany oryginalny wałek dociskowy
    3. Bez podkładania papieru na termistorach pod grzałką
    - pierwsze strony nie utrwalone
    - test powtórzony po wdrukowaniu kilkudziesięciu stron i przerwie - nie utrwala pierwszych kilku stron

    Dodam, że testy są robione na dwóch fuserach i urządzeniach (M452 oraz M477).

    Znalazłem grafikę na stronie firmy wcześniej wspomnianej, na której widać którędy prowadzony jest papier przez fuser.
    Nie mam pewności czy tak jest do końca, czy jest tak jak na rysunku plus z drugiej strony (od strony grzałki)???
    Jeżeli tak jest to grzałka nie jest bezpośrednio z folią nad kartkę, a utrwala styk rozgrzanego wałka dociskowego.
    Czy tak jest????
    HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera


    Czy jednak termistor czujnika spod wałka dociskowego, a nie spod grzałki jest tym newralgicznym.

    Mam wrażenie że wywarzam otwarte drzwi.

    Jeżeli ktoś ma pomysły nowe, stare i sprawdzone to proszę o sugestie.

    Pozdrawiam
  • #18
    hessuss
    Level 13  
    Dziwne to podejście jeżeli grafika jest prawdziwa ale wiele by tłumaczyło. Jak masz jeszcze tą drukarkę na warsztacie to wyłącz prąd drukarce podczas drukowania jak tylko kartka pojawi się na wyrzutniku tak żeby cała była w fuserze. Rozbierzesz piec to bedzie dokładnie widać którędy ta kartka idzie. Koniecznie napisz jak to wygląda.
  • #19
    FRP
    Level 6  
    Tak zrobię.
    Oczywiście dam znać :)

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jest odpowiedź!
    Grafika jest prawdziwa.
    Pozostaje teraz pracować nad drugą stroną.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    HP Color LaserJet Pro M477 - Jaka (skąd) folia do naprawy fusera
  • #20
    hessuss
    Level 13  
    Hej, czyli z tego co widać grzałka przez pierwszą folię przekazuje temperaturę na wałek a utrwalanie następuje między wałkiem a drugą folią?
    Czyli jeśli wałek słabo trzyma temperaturę, za wolno ją absorbuje lub za szybko stygnie to mamy problemy z utrwalaniem.
    Jak rozwiązałeś swój problem z piecem?
    Do mnie właśnie wróciła drukarka z uszkodzoną folią, widocznie chiński zamiennik był marnej jakości. Kartka papieru między grzałką termistorami prawie czarna, (zwęglona).
    Zastanawiam się jak w inny sposób podbić delikatnie temperaturę ale tak żeby nie zniszczyć wałka.
  • #21
    FRP
    Level 6  
    Hej, niestety nie mam dobrych wieści.
    Mam na warsztacie już cztery urządzenia i poszukuję rozwiązania.

    Wałek dociskowy jest tym czego szukamy.

    Z całą pewnością wolno absorbuje temperaturę i próby podniesienia temperatury na grzałce nie pomogą.

    Ja miałem zwęglone papierki z termistorów i stopiona powierzchnia kompatybilnego wałka.

    Podkładałem też papier pod tą drugą stronę za wałkiem, pod aluminiową płytkę na termistorze ... jak to termistor :)
    I nic nowego.
    Pierwsze 2-3 strony ... przy ustawieniu na zwykły papier są nieutrwalone.
    Przy papierze 105g tylko 1 strona.

    Weszło mi nowe M477 i zaczynam na nowo się za to brać.

    Jeszcze nie wiem co ... ale muszę wykombinować.

    Rozwiązanie istnieje, ale nie wiem czy jest dla nas wykonalne.
    ... wydłużyć czas do wydruku pierwszej strony o 2 sekundy ... i na ustawieniu zwykłego papieru będzie już okay.
    Tylko jak to zrobić?
    Nie jest aż tak istotne żeby ruszała "z kopyta" ... ale utrwalała.
    Może jakaś fizyczna regulacja tego istnieje ... może firmware do podmiany ... może coś gdzieś wlutować ??
    Właśnie to chciałbym wiedzieć :)

    Daj znać jak coś przetestujesz.

    Pozdrawiam
  • #22
    hessuss
    Level 13  
    Dobra, działa ale co? to nie mam pojęcia :D
    Napiszę wszystko co zrobiłem:
    Na początku od chińcyka kupiłem komplet, obie folie i wałek. Wymieniłem wszystko, podłożyłem papierek pod termistory ale po miesiącu ta cieńsza folia poszła w drzazgi. Na szczęście oryginalne folie zachowałem.
    Aktualnie założyłem obie oryginalne folie.
    Różnice w foliach:
    Chińskie : gruba była brązowa cała, a cienka była szara z zewnątrz i brązowa od wewnętrznej strony.
    Oryginalne są całe czarne z każdej strony. Na bank inny materiał bo cechują się inną sprężystością podobnie jak wałek.

    Piec:
    W elemencie, na którym jest gruba folia, pod blaszką nie ma nic, ale we wnętrzu korpusu jest wyłącznik termiczny http://www.hosho.com.hk/en/product/elmwood/d-series ( d226 125v 15a 228 stopni ) , podłożyłem pod niego jedną kartkę. Delikatnie demontować obracając metalowe pierścienie zaciskowe, można urwać trzpień.
    Między blaszkę a korpus też dałem jedną kartkę. Ilość smaru jak niżej.
    Teoria robocza: wyłącznik zadziała przy temperaturze 228. Może przy tych chińskich wałkach to za niska temperatura i wystarczyło by kupić kilka takich wyłączników co kilka stopni i wymieniać aż trafimy właściwy dzięki czemu wyeliminujemy zabawy z podkładaniem papierków. Należało by zamontować jakąś kontrolkę sygnalizującą zadziałanie tego bezpiecznika by potwierdzić teorię. Następnym razem.

    W elemencie, w którym jest grzałka, dałem między grzałkę a termistory jedną kartkę.
    Ilość smaru, taka jak na filmie w 11:33
    https://www.youtube.com/watch?v=zd-myF3SpLU&ab_channel=Erepairer

    Złożyłem wszystko do kupy i nie wiem jakie to ma znaczenie ale zauważyłem, że wyciągając piec mimośrody luzujące wałki są zawsze tak ustawione, że sprężyny są rozciągnięte, piec w trybie "luźny". Zakładając piec obróciłem zębatki tak by naciągnęły sprężyny.
    Teoria robocza: zakładając piec z ustawieniem "zaciśnięty" drukarka dokonuje obrotu zębatek o 180 stopni i w normalnym trybie pracy uzyskujemy piec "luźny" przez co toner nie jest dociskany z odpowiednią siłą i nie utrwala tak jak powinien. Do przetestowania następnym razem.

    Na koniec wykonałem to co na filmie od 30:57, Teoria robocza: może to jest kalibracja temperaturowa? Do przetestowania następnym razem.

    Aktualnie drukarka po ostygnięciu utrwala prawidłowo, ustawienie papieru "zwykły" dla obu podajników oraz w sekcji "domyślny".
    Zobaczymy ile tym razem folie wytrzymają.

    Piszesz, że masz aktualnie taką drukarkę, która nie utrwala pierwszych kartek. Spróbuj zacząć od opcji z rzekomą kalibracją. Daj znać jakie efekty.

    PS. Mam jeszcze dwie teorie:
    1) ten wyłącznik termiczny na elemencie bez grzałki bierze udział tylko w kalibracji. Grzałka grzeje dotąd, aż tamten wyłącznik zadziała jednocześnie rejestrując parametry własnych termistorów i potem już nie sprawdza tego wyłącznika tylko opiera się na zapisie z termistorów.
    2) ten wyłącznik termiczny na elemencie bez grzałki bierze udział tylko w kalibracji ale odpowiada właśnie za ustawienie zwłoki czasowej po jakim drukarka rozpoczyna wydruk i to jest chyba najlepsza teoria.
  • #23
    Justyniunia
    Level 35  
    Jak chcesz zmienić temperaturę, to włącz w obwod z termistorem rezystor.
    W drukarkach z jakimi mam na codzien do czynienia zimny czujnik ma ok 600k, w miarę grzania rezystancja spada.
  • #24
    hessuss
    Level 13  
    Justyniunia wrote:
    Jak chcesz zmienić temperaturę, to włącz w obwod z termistorem rezystor.
    W drukarkach z jakimi mam na codzien do czynienia zimny czujnik ma ok 600k, w miarę grzania rezystancja spada.


    Rozważałem ale karteczka czy rezystor, jeden czort póki nie zrozumiemy zasady działania. W menu serwisowym drugiego poziomu, nie ma nigdzie kalibracji pieca. Myślę, że kluczem do rozwiązania problemów jest jak wspomniał kolega FRP czas pierwszej kartki. Nawet bez papierków ( wymuszenie podniesienia temperatury ) kolejne kartki wychodzą prawidłowo utrwalone. Więc wg mnie nie w temperaturze problem lecz w czasie gdy piec ją osiąga. Najgorsze, że rozbieranie tego pieca trwa i jak sobie pomyślę, że musiał bym go jeszcze z 10 razy rozbierać żeby przetestować wszystkie teorie to mi się odechciewa :D
  • #25
    FRP
    Level 6  
    Bardzo ciekawe te Twoje teorie robocze.
    Wszystko wygląda bardzo logicznie i technicznie bardzo sensowne.
    Kalibracja pieca to moim zdaniem kluczowa kwestia i właśnie ją musimy rozgryźć.

    Odkrywamy to co inżynierowie Canona i HP wiedzą :)

    Mam sprzętu na warsztacie kilka sztuk więc biorę się do działania.
    Przetestuję układ:
    1. papierek pod wyłącznikiem termicznym
    2. papierek pod blaszką aluminiową
    3. ustawienie pieca przy montażu na "rozwarty" z naciągniętymi sprężynami

    Pozostaje mi tylko zakup wałka dociskowego.
    Czy to co można u nas kupić nadaje się do takich testów?

    Widzę, że w sklepach www które wyżej omawialiśmy to przy walkach z ich oferty dodają informację "nie przyjmujemy zwrotów i reklamacji".
    Hehehehe ... aż chce się kupić.

    Może podrzucisz namiar na Chińczyka którego sprawdziłeś?

    Wnioski z testów przedstawię.
    Na początek zrobię prosty test na ustawienie docisku pieca.
    Mam na stole M452 z nowym zamiennym wałkiem i folią grzałki, oczywiście nieutrwalająca pierwszych 2-3 stron (na papierze zwykłym).

    Dam znać co z tego wyszło.
  • #26
    FRP
    Level 6  
    Mam pierwszy prosty test za sobą.

    Ustawienie rozwarcia docisku folii w piecu nie ma raczej znaczenia.

    Wyjąłem z drukarki piec już "rozwarty" z naciągniętymi sprężynami.
    Po założeniu w odwrotnym ustawieniu to i tak ustawia go do spoczynku na "rozwarte".
    Z pewnością któryś z czujników kontroluje ustawienie fusera.

    Po przestawieniu na rozwarte i ponownym ustawieniu domyślnego rodzaju papieru - brak efektu.
    Dalej nie utrwala.

    Kolejne testy zrobię już z papierem pod wyłącznikiem i blaszką w dolnej folii.
    Teraz jest tylko pod blaszką aluminiową.

    Pozdrawiam
  • #27
    hessuss
    Level 13  
    FRP wrote:

    Kalibracja pieca to moim zdaniem kluczowa kwestia i właśnie ją musimy rozgryźć.

    Odkrywamy to co inżynierowie Canona i HP wiedzą :)

    Dokładnie.


    Quote:
    "nie przyjmujemy zwrotów i reklamacji".
    Hehehehe ... aż chce się kupić.

    Odbieram to jako: "Wiemy, że te wałki są gu*no warte ale chcemy na was zarobić".

    Quote:
    Może podrzucisz namiar na Chińczyka którego sprawdziłeś?

    Brałem to: Link ale to szajs jakiś , folia na grzałce poszła w drzazgi po 2 - 3 tygodniach. W akcie desperacji i rozpaczy założyłem na chwilę folię od LJ2015 bo akurat taką miałem na stanie, niestety, toner się do niej lepił ... aleeeee jeżeli ta kalibracja z filmu to kalibracja to kto wie? Wszak to wszystko to kawałek teflonu i parametry termiczne może mieć zbliżone a wymiary są identyczne.

    Zacznij od tego myku z końcówki filmu. Może jak masz ustawiony papier "standard" i jeszcze raz go "tapniesz", to to jest właśnie odpalenie kalibracji? Tak samo jak wchodzisz do menu serwisowego L2, też kilka "tapnieć", z czego jedno w dziwne miejsce. Daj znać czy to zadziała. Dziś odstawiłem drukarkę do klienta na foliach oryginalnych na testy. Zamawiam kolejny zestaw wałek+folie i szykuję się na kolejną walkę. Jak ten myk z końcówki filmu to kalibracja, to wreszcie się koszmar skończy.
    Po tylu dniach walki to już nie jest kwestia zarobić bo czas już dawno zeżarł zysk, to już jest kwestia ambicji albo typowo polskiego "ja kurła nie zrobię?" :D
  • #28
    FRP
    Level 6  
    Zakupiłem już zestaw z Ebaya, który testowałeś.
    Jak dojdzie to zabieram się za testowanie.

    Czy jak założyłeś te brązowe folie to utrwalało poprawnie?
    Pomijam fakt trwałości, ale ciekawy jestem czy wygrzewało dobrze.

    Zastanawiam się czy zakładać te brązowe rurki, czy japońskie szare folie z Allegro.

    Niestety dopiero na 24 listopada planowana jest dostawa, a szkoda bo chętnie już bym się za to zabrał.
  • #29
    hessuss
    Level 13  
    Na brązowych niby utrwalało poprawnie ale przy podbitej temperaturze i ustawieniu papieru w drukarce na gruby albo średni ( nie pamiętam ). Cały czas pokładam nadzieję w tych ostatnich sekundach filmu, że to jest kalibracja. Trzeba założyć nowy komplet wałek + rurki bez papierków ani innych sztucznych podbić temperatury i wtedy zrobić ten myk z kalibracją. Znalazłem na amazonie taki komplet, zamówię od nich. Będą kolejne informacje dla potomnych :)
  • #30
    FRP
    Level 6  
    Ja zamówiłem te brązowe i zastanawiam się nad Aliexpress.
    Jest kilku sprzedawców z dobrymi ocenami i dobrymi ocenami produktu.
    Prawdopodobnie kupię, tylko czas dostawy będzie słaby.

    Próbowałem zrobić to co na końcówce filmu po wyjęcie i włożeniu pieca na nowo.
    W fuserze jest wałek zamienny i folia oryginalna.
    Papier pod blaszką aluminiową, bez papierków na termistorach.
    Nie przyniosło u mnie dobrych efektów.

    Może czegoś nie dostrzegam w tym filmie ... a wydaje mi się że wszystko robię tak samo.
    Mi się wydaje że on tak kilkukrotnie dotyka LCD bo w rękawiczkach słabo reaguje :)
    Fajnie byłoby jak nie miał bym racji.

    Zrobiłem taką próbę i niestety pierwsze strony nieutrwalone.