Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny rok temu, to samo alternator, był wymieniany na nowy oryginalny rok temu, to samo działo się na starym alternatorze. Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak? Najgorsze obciążenie jest przy lampach roboczych, aż przygasa radio, po włączeniu lamp na niskich obrotach.
Wymieniłem dziś dwa nowe akumulatory i pomierzyłem napięcia w spoczynku i podczas pracy ładowanie. Tak to wygląda:
Napięcie akumulatorów w spoczynku:
Lewy: 13,06V
Prawy: 12,86V
Wspólnie: 25,9V
Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min)
Lewy: 13,5V>14,2V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 13,05V
Wspólnie: 27,3V
Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min)
Lewy: 14,36V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 14,06V
Wspólnie: 28,3V
Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,5V
Prawy: 12,2V
Wspólnie: 25,8V
Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,8V
Prawy: 12,4V
Wspólnie: 26,6V
Pomiary na alternatorze bez obciążenia:
Wolne obroty: 12,8V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania:
Wolne obroty: 12,6V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania, lampami roboczymi przód i tył, oraz wentylatorem na 2 biegu:
Wolne obroty: 11,6V
Wysokie obroty: 12,7V
Jeśli mam coś inaczej pomierzyć dajcie znać.
Zdjęcia alternatora:
https://imgur.com/WAeEShw
https://imgur.com/drDgOc5
Wymieniłem dziś dwa nowe akumulatory i pomierzyłem napięcia w spoczynku i podczas pracy ładowanie. Tak to wygląda:
Napięcie akumulatorów w spoczynku:
Lewy: 13,06V
Prawy: 12,86V
Wspólnie: 25,9V
Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min)
Lewy: 13,5V>14,2V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 13,05V
Wspólnie: 27,3V
Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min)
Lewy: 14,36V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 14,06V
Wspólnie: 28,3V
Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,5V
Prawy: 12,2V
Wspólnie: 25,8V
Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,8V
Prawy: 12,4V
Wspólnie: 26,6V
Pomiary na alternatorze bez obciążenia:
Wolne obroty: 12,8V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania:
Wolne obroty: 12,6V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania, lampami roboczymi przód i tył, oraz wentylatorem na 2 biegu:
Wolne obroty: 11,6V
Wysokie obroty: 12,7V
Jeśli mam coś inaczej pomierzyć dajcie znać.
Zdjęcia alternatora:
https://imgur.com/WAeEShw
https://imgur.com/drDgOc5