logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wentylator w łazience - napięcie na kablu neutralnym

franz87 01 Paź 2020 17:30 1095 5
REKLAMA
  • #1 18953600
    franz87
    Poziom 16  
    Ocena: 82
    Wtam,

Mam w łazience 2 włączniki krzyżowe światła.
    Podłączyłem wentylator łazienkowy z timerem (przewody: Neutralny, Fazowy, Timer).

Co mnie martwi, to, że na przewodzie neutralnym po zmierzeniu multimetrem występuje napięcie ok.130-140V
    Czy jest to w tym przypadku normalne ?

Nie jestem elektrykiem, na fizyce się nie znam, ale myślałem, że to zadanie mnie nie przerośnie :(

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 18953609
    mariann
    Poziom 39  
    Ocena: 646
    Witam
    franz87 napisał:
    Podłączyłem wentylator łazienkowy z timerem

A do czego go podłączyłeś, czyli do których przewodów i w którym miejscu instalacji?
    franz87 napisał:
    na przewodzie neutralnym po zmierzeniu multimetrem występuje napięcie ok.130-140V

Jak wentylator jest włączony?
    Podaj trochę więcej informacji.
    PozdrawiaM.
  • REKLAMA
  • #3 18953676
    franz87
    Poziom 16  
    mariann napisał:
    Witam
    franz87 napisał:
    Podłączyłem wentylator łazienkowy z timerem

A do czego go podłączyłeś, czyli do których przewodów i w którym miejscu instalacji?

Podłączam wentylator w taki sposób:
    - przewód Timera - wpinam go (we włączniku światła, który z tych dwóch krzyżowych jest tym "skrajnym" w sensie to nie do niego jest podłączone zasilanie lampy) w pin łączący go z przewodem lampy.

- przewód Fazowy - tu był problem, bo wentylator do pracy wymaga kabla fazowego, który wyzwala działanie (w/w przewód lampy) oraz osobnego przewodu fazowego do zasilania wentylatora. I tutaj w przyszłości będzie pociągnięty kabel fazowy z gniazdka sąsiedniej ściany.