Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem

06 Nov 2020 20:09 10836 135
  • Level 9  
    Panowie. Mam od dłuższego czasu taki problem z moim samochodem. Mianowicie auto długo odpala rano lub pod kilku dniach. Chodzi tylko i wyłącznie o pierwsze odpalenie. kręci z 5 lub 6 sekund i dopiero zapali lub nie odpala wcale i trzeba drugi raz przekręcić kluczyk i zapala normalnie. Póżniej przez cały dzień pali od strzała. Czasami ale to czasami kilkukrotne przekręcenie kluczykiem daje efekt że zapali od razu. Myślałem że to sterownik świec żarowych ale podmieniłem na innny z innego samochodu i to samo...bez zmian. Sprawdziłem przewody świec żarowych i bez zmian. Byłem pewny że to świece żarowe. Wczoraj je wymieniłem i 3 były niesprawne to zakładałem, że to była przyczyna. Niestety dzisiaj rano znowu to samo....kręci kręci i dopiero odpali. Póżniej pali idealnie. Może ktoś wie co innego może powodować takie zachowanie. Wkurza mnie to niemiłosiernie.
    Mechanik Serwisu Mercedesa ( nieautoryzowany zakład mechaniczny) nie wie co może być przyczyną. Rozważa jeszcze taki myk bym zostawił auto na noc u niego i rano przy pierwszym odpaleniu podłaczyć go pod komputer. Może cisnienie paliwa? ...ale wtedy błąd się raczej powinien zapisać a jest czysto.

    Dodam tylko, że wtryski w aucie są nowe.Zmienione 4 miesiące temu. Akumulator nowy. Akumulatorek mały nowy. Odma nowa. Filtry powietrza i paliwa nowe. Filtr paliwa założony zgodnie ze sztuką. Silnik nie wywala żadnych błędów.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • MetalworkMetalwork
  • Level 41  
    Filtr paliwa jakiej produkcji? Pompa paliwa elektryczna ciśnienie paliwa jakie podaje?
  • Mercedes specialist
    zdunvw wrote:
    Byłem pewny że to świece żarowe.

    Na to nie licz. To nie jest stary diesel tylko CDI. Jak jest w dobrym stanie, to żadne świece żarowe przy obecnych temperaturach potrzebne mu nie są. Przy takich objawach najczęstszą przyczyną są nieszczelności układu paliwowego: powietrze w rurkach, cofające się paliwo. Nie pamietam jak jest w W164, ale często niektóre z rurek w układzie są przezroczyste i można sobie zauważyć powietrze przemieszczające się w czasie pracy silnika.
    zdunvw wrote:
    wtryski w aucie są nowe
    Nowe czy po regeneracji? Wielu użytkowników traktuje wtryski po regeneracji jako nowe. A często podstawowym narzędziem do takiej regeneracji jest stołowa szlifierka ze szczotką drucianą.
    decybel91 wrote:
    Może cisnienie paliwa? .

    To jest dobry pomysł i powinno być zrobione już dawno. Jeżeli silnik nie osiągnie minimalnej wartości ciśnienia paliwa - to po prostu nie odpali. Najpierw to trzeba stwierdzić, a potem zastanowić sie dlaczego.
    decybel91 wrote:
    ale wtedy błąd się raczej powinien zapisać a jest czysto.

    Nie masz racji. Niskie ciśnienie w czasie rozruchu nie jest traktowane jako błąd.
  • MetalworkMetalwork
  • Level 9  
    ok. Stawiam raczej na ciśnienie paliwa w szynie CR. Pytanie mam takie. Czy250 bar ma być po odpaleniu silnika czy na wyłączonym też. Bo wychodzi mi na takim podstawowym testerze ( torque pro) że na włączonym silniku jest 250-270 bar natomiast na wyłączonym to ok 50 bar

    Przewody paliwowe nie są przezroczyste. Czarne.

    Dodano po 39 [minuty]:

    Nie wiem czy ta aplikacja dobrze pokazuje ale wychodzi mi że po nocy rano po przekręceniu kluczyka na szynie CR jest ok 50 bar. Po zapaleniu silnika 250-270bar. Po wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka jest ok.70 bar.

    Czy to ok ? czy nie ok?
  • Level 22  
    Ok, ale sprawdź ile jest gdy kręcisz rozrusznikiem a silnik nie odpala.
  • Mercedes specialist
    Chociaż odczyt „po nocy rano” też wzbudza moje wątpliwości - po tylu godzinach nie jest możliwe, żeby utrzymywało się w railu ciśnienie 50 barów. I teraz co kłamie: czujnik czy aplikacja testująca. Bo sterownik ma jakieś tam zadane w mapie ciśnienie przy rozruchu i takie stara się utrzymać. Ale tak naprawdę to ciśnienie jest o 50 barów NIŻSZE! Zakładam scenariusz, że mamy usterkę czujnika - bo na razie tego nie wiemy. Wiemy, że czujnik tyle pokazuje w aplikacji, a najprawdopodobniej tego ciśnienia rano w railu nie ma!
  • Level 9  
    to ile powinno być cisnienia na listwie CR po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem?
  • Level 41  
    3-6 bar ciśnienia paliwa
  • Level 24  
    Kolego sprawdź zawór regulacji ciśnienia na listwie CR.


    Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem
  • Level 9  
    sklabrowałem ten program. Wskazania są takie:
    przed rozruchem 13 bar. W trakcie kręcenia i i po odpaleniu 250-270 bar. Po wyłączeniu silnika 70 bar



    ...a ten czujni to może po prostu wymienię na nowy

    Dodano po 1 [minuty]:

    ...tzn. zawór regulacji ciśnienia
  • Mercedes specialist
    marfur30 wrote:
    Kolego sprawdź zawór regulacji ciśnienia na listwie CR.

    Jest mało możliwe, żeby w railu utrzymywało się do rana 50 barów. Albo nawet mniej. Zamiast na regulatorze ciśnienia skupiłbym się raczej na czujniku. Zresztą można zrobić prostą próbę: podłączyć rano tester, włączyć zapłon, sprawdzić ile ciśnienia jest w railu i następnie poluzować którąś ze śrubek - obojętnie którą. Na przykład z któregokolwiek wtryskiwacza. Wtedy mamy NA PEWNO 0 barów w railu. I zobaczyć, jakie ciśnienie się nam ukaże na ekraniku.
  • Level 19  
    Stawiał bym na pompę w zbiorniku, albo sterownik od niej, najlepiej podłączyć pompę na krótko i w tedy próbować odpalić po dłuższym postoju.
  • Level 9  
    Gdzie mieści się ten sterownik pompy? Dużo roboty z wymianą? Podmienię chyba na inny i zobaczę
  • Level 19  
    W ML-u to kolego nie wiem gdzie się znajduje, w sprinterze jest pod siedzeniem kierowcy, jak już znajdziesz sterownik, to można bez podmiany zrobić mostek na kostce która idzie od sterownika do pompy, wystarczy próbówką sprawdzić w którym pinie jest napięcie, a w którym masa i zrobić mostek.
  • Level 24  
    Kolego a te nowe wtryski są "NOWE" czy po regeneracji ?
    Sprawdzałeś je na przelew ?

    Najtaniej i najprościej pompę wstępnego ciśnienia idzie wysterować urządzeniem diagnostycznym , oczywiście nie ELM 327 i darmową apką z neta.
    Poza tym dlaczego ta pompa miała by nie działać tylko po kilkónastogodzinnym postoju ?

    To co napisałem kilka postów wyżej sprawdziłeś ?
  • Level 9  
    Wtryski są po profesjonalnej regeneracji w specjalistycznej firmie:

    https://wtryskinowak.pl/regeneracja-wtryskiwaczy-wtryskow.html

    certyfikaty, maszyny, nowe części itp.

    Wtrysków raczej bym się nie czepiał bo wcześniej założyłem na podmianę używane wtryskiwacze ze sprawnego samochodu i było tak samo.

    Stawiam bardziej na coś z ciśnieniem paliwa rano czy po dłuższym postoju.

    Tego zaworu ciśnienia na razie nie wymieniłem bo dość drogi ( 600zł) a używanych nie widzę. Sprawdzam więc najpierw tańsze rzeczy bo i tak nie wiem jaki będzie efekt. Mam dostęp do używki tego sterownika pompy paliwa to podmienię najpierw na sztukę i sprawdzę jaki efekt.?

    Nie wiesz gdzie ten sterownik się mieści?
  • Level 9  
    Dodam tylko, że zauważyłem ostatnio taką rzecz: ...jak przekręcę rano kluczyk , kontrolka świec żarowych zgaśnie a jeszcze poczekam z 20 sekund i dopiero próbuję odpalić to zapłon następuje szybciej niż zaraz po zgaszeniu kontrolki świec.....ale to pewnie nie ma związku.
  • Level 9  
    No dobra. Nikt nie wie gdzie jest sterownik pompy paliwa bo w ML W164 nie ma takiego sterownika, :D ....tak mi powiedziano.
    W przyszłym tygodniu wymieniam więc ten zawór regulacji ciśnienia na listwie CR.

    Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem

    Zobaczymy czy coś to zmieni.?
  • Level 9  
    Dzisiaj tak dokładnie dokonałem analizy wydarzeń w celu ustalenia momentu ( czasu) , w którym zaczął się problem z porannym odpalaniem samochodu i próbuję go powiązać z wykonanymi w aucie robotami. I tak…..

    Auto odpalało rano normalnie. Ponieważ auto wykazywało jednak objawy kopcenia z rury na wolnych obrotach w serwisie wymontowano mi wtryski i oddano do sprawdzenia do Boscha. Diagnoza po sprawdzeniu : Wtryski niesprawne ( leją). Zakupiłem wtryski używane i zamontowano mi je w samochodzie. I tu o ile dobrze pamiętam po ich zamontowaniu pojawił się problem z porannym odpalaniem. Nie przejmowałem się tym za bardzo ponieważ byłem pewny , że to świece żarowe się kończą.
    Wtryski używane, które zamontowałem okazały się też nie do końca sprawne. Co prawda nie kopciły tak bardzo jak tamte stare ale za to stukały jak maszyna do szycia.Więc je zwróciłem w związku z tym,że była gwarancja rozruchowa. Wymontowano mi je i zamontowano czasowo ( wypożyczono) na podmianę inne używane sprawne wtryski , gdyż musiałem pojechać na urlop. Wtryski działały idealnie. Jednak poranne odpalanie dalej było problemem. W czasie mojego urlopu poddano profesjonalnej regeneracji moje stare wtryski i po powrocie mi je zamontowano, Działają też ok.,
    Wymieniłem też świece żarowe .Kilka było niesprawnych.
    Problem z porannym odpalaniem dalej istniał , Wymieniłem sterownik świec żarowych i dalej to samo.

    Hmmmm….tak sobie teraz myślę czy przy okazji pierwszego demontażu i montażu wtrysków jak odkręcali listwę wtryskową czy faktycznie nie uszkodził się ten zawór regulacji ciśnienia CR? Czy jest to możliwe?
  • Level 9  
    Hmmm,,,,,, niestety to nie to.
    Zawór na listwie wymieniony a dalej to samo. Nie poddaję się. Jakieś inne propozycje????????? Chcę to w końcu usunąć
  • Level 9  
    A co sądzicie o czujniku położenia wału korbowego Zawsze myślałem,że jak jest uszkodzony to wyłącza silnik podczas jazdy jak się rozgrzeje a tu po poczytaniu rożnych przypadków ludzi też jest problem z odpaleniem silnika lub szarpie podczas przyspieszania. Zaciekawiło mnie to bo moje auto od czasu do czasu szarpie podczas przyśpieszania a nawet wchodzi czasem w tryb awaryjny. ...ale nie łączyłem tego z porannym odpalaniem.
  • Level 9  
    Czujnik położenia wału korbowego wymieniony. Brak efektu poprawy. Czyli to nie to. Czujnik doładowania ciśnienia powietrza MAP SENSOR też wymieniony i też brak efektu poprawy.


    Co ciekawe?
    po wymianie czujnika położenia wału korbowego podczas jazdy poszarpało autem i wyskoczyły mi 2 błędy:
    - jeden mówiący coś po przetłumaczeniu ( obwód wyjściowy sygnału położenia wałka rozrządu wysoki)
    - drugi mówiący coś o czujniku ciśnienia spalin

    Ponieważ to nie są drogie części to nie bawię się już w interpretacje i sprawdzenia bo mam złe doświadczenia z czujnikami ( raz działają a raz nie) tylko wymieniam na nowe. Już zamówione (FEBI) . Po świętach wymiana.

    Masakra.... Mercedes to fajne auto ale jego bezawaryjność i trwałość to MIT z czasów 124 nie mający odzwierciedlenia w rzeczywistości.

    ....ale nie poddaję się....dowiem się co jest przyczyną
  • Level 9  
    Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony. Niestety bez zmian. Problem dalej istnieje.
  • Mercedes specialist
    zdunvw wrote:
    Mercedes to fajne auto ale jego bezawaryjność i trwałość to MIT z czasów 124 nie mający odzwierciedlenia w rzeczywistości.

    Mam codzienne obserwacje na ten temat, i zgadzam się, że jakość mocno spadła. Nie tylko jest to wina księgowych wiszących nad projektantami, ale również dużo bardziej skomplikowanej konstrukcji niż kiedyś - szczególnie dają niezawodności w d..ę systemy ekologiczne w wydechu.
    Ale jest jeszcze druga strona medalu. Mało który z użytkowników (świadomie lub nieświadomie) dba o rzetelność przeglądów. Powiem ci, jak to wygląda na "Wyspach" - ale wiem, że to trend ogólny.
    Przyjeżdża auto na przegląd.
    - olej jest w zasadzie zawsze wymieniany, ale nie zawsze spuszczony do końca (jak jest wyciągarka) i nie zawsze jest wymieniany filtr oleju.
    - olej nie zawsze jest lany taki, jak wymagany. Jest lany taki, jak "na stanie" bo przecież za jedną wymianę nie musi się od razu DPF zatkać.
    - pobrany filtr paliwa idzie do szuflady. Bo po co wymieniać, skoro klient nie narzeka na moc silnika. Zresztą komu będzie się chciało sprawdzić, czy faktycznie jest wymieniony.
    - właściciel przyjeżdża najczęściej jak mu się zaświeci przegląd i wcale nie musi mieć świadomości, że powinien przyjechać po 15 tysiącach, a nie po 30 jak każe fabryka. Nie musi się na tym znać. Cieszy się, że ma duży przebieg między przeglądami.
    - stan hamulców jest oceniany latarką bez ściągania kół. Zapomnij o jakimś zdejmowaniu kół, przesmarowaniu i konserwacji zacisków. Za dużo roboty. Jak klient się żali na skuteczność hamulca to może coś zrobią.
    - Uzupełnienie spryskiwacza wodą. Bo przecież mechanik też ma auto i pobrany płyn niezamarzający jest mu potrzebny.
    - Test komputerowy jest robiony jak się coś świeci na desce. Co nie przeszkadza zaliczyć go w rachunku.
    - Żarówki wymienia się na wyraźne życzenie klienta. Bo nie każdy sobie życzy. Ceny w warsztacie są czasami kosmiczne za głupią żarówkę.
    Do tego dochodzą świadome zaniedbania użytkownika który często jeździ tak długo póki auto nie stanie a wtedy wymienia części na takie "z drugiej ręki" i niekoniecznie właściwie dobrane. Auta osobowe użytkowane w firmach transportu dalekobieżnego często są zalewane paliwem niewiadomego pochodzenia, o zawyżonej zawartości siarki i zwiększonej kwasowości (np. olej opałowy). No to co się dziwić??? Proste 124 by to na pewno wytrzymało - ale nie skomplikowane auto z obecnej produkcji.
    Popatrz, na ile rzeczy zwracałeś uwagę:
    - pompa paliwa w zbiorniku
    - czujnik wału korbowego
    - czujnik wałka rozrządu
    - czujnik ciśnienia spalin
    - elektryczny zawór ciśnienia na listwie
    - elektrycznie sterowane wtryski
    - sterownik pompy paliwa
    itd.
    Czy któraś z tych rzeczy mogła się popsuć w 124? NIE! Bo ich nie było.
  • Level 6  
    Witam.. udało się rozwiązać problem z odpaleniem na zimnym silniku?
  • Level 9  
    Niestety nie. Jednak ja się jeszcze nie poddaję.

    Dodano po 4 [godziny] 30 [minuty]:

    Mam pytanie. Dzisiaj zauważyłem , że ten przewód ( na foto) jest wilgotny. Ruszyłem nim i przy opasce jakby pojawia sie paliwo. Oczywiście go wymienię ale moje pytanie jest takie : co to jest za przewód i czy mógłby powodować poranne zapowietrzenie w układzie paliwowym przy tak małej nieszczelności ?
    Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem
  • Level 5  
    Mam dokładnie chyba ten sam problem jutro zmieniam zawór na pompie wysokiego ciśnienia obstawiam ze to on przepuszcza paliwo do zbiornika zamiast utrzymać w układzie u mnie jeśli pompka przestaje pracować odpalam auto i działa ale dosyć długo pompuje... wiec obstawiam taka diagnozę u siebie

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Mam dokładnie chyba ten sam problem jutro zmieniam zawór na pompie wysokiego ciśnienia obstawiam ze to on przepuszcza paliwo do zbiornika zamiast utrzymać w układzie u mnie jeśli pompka przestaje pracować odpalam auto i działa ale dosyć długo pompuje... wiec obstawiam taka diagnozę u siebie
  • Level 9  
    To proszę podziel się jakie efekty będą po zmianie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ja jeszcze zmienię ten przewód z fotki i myśle też o wymianie oringów przewodów przy wtryskiwaczach....bo one były najczęściej ściągane ( przy wymianie wtrysków) ...i mi się problem zacząłwtedy. Może one mimo ,że suche to zasysają powietrze do układu lub powodują cofanie się paliwa przez te 10 godzin w nocy i dlatego rano musi silnik kręcić żeby napompować paliwo.
  • Level 5  
    U mnie tez były wyciągane wtryski ja ten problem mam w w221

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oringi to gdyby były winowajca to bardziej chyba wg mnie by wypychało paliwo z listwy tam spore ciśnienie a nie ciągną powietrze