Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skoda fabia 1,9 SDI 2003 - nadtopiona osłona bezpieczników głównych

Fidelis 06 Nov 2020 21:10 1086 15
  • #1
    Fidelis
    Level 16  
    Dziś, przez przypadek, po zakończonej jeździe, zauważyłem nadtopienia bezpieczników jak na zdjęciach. Kable są nienaturalnie powykręcane. Nakrętka przewodu rozruchowego gorąca.

    Nadtopiona jest tylko górna obudowa i najbardziej wokół przewodu rozruchowego. Od spodu obudowa wygląda na nienaruszoną.
    Co może być powodem tego nadtopienia ?
    Samochód odpala bez najmniejszego problemu. Akumulator konserwowany, sprawny. Świece sprawne, rozrusznik też.

    skoda fabia 1,9 SDI 2003 - nadtopiona osłona bezpieczników głównych skoda fabia 1,9 SDI 2003 - nadtopiona osłona bezpieczników głównych
  • #3
    Magister_123
    Level 36  
    Rozkręć, wyczyść i wstaw zdjęcia.
    Słaby styk i duży prąd powoduje wydzielanie się ciepła. W konsekwencji może doprowadzić do pożaru.
  • #4
    Fidelis
    Level 16  
    No dobrze, ale dlaczego tak się dzieje, skoro kabel kabel #1 wykorzystywany jest (jak się domyślam) tylko przy rozruchu... ? Dlaczego nakrętka kabla była gorąca po zakończonej jeździe, czyli jakieś 30-40 minut od chwili rozruchu ?
  • #5
    abart64
    Level 32  
    Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy. Do rozruchu wychodzi z klemy.
  • #6
    78db78
    Level 39  
    Nie kombinuj. nie dociekaj tylko to po prostu napraw bo staniesz kiedyś albo sie stopią sąsiednie kable.
  • #7
    Fidelis
    Level 16  
    abart64 wrote:
    Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy.

    OK. Czyli całą drogę/jazdę styk "grzeje" kilkadziesiąt amperów z alternatora ?

    78db78 wrote:
    nie dociekaj


    Ty tak na poważnie... ?
  • #8
    78db78
    Level 39  
    Tak na poważnie , przecież to sprawa prosta jak drut, masz prawie upalone złącze śruba kabel.
  • Helpful post
    #9
    T5
    Admin of Cars group
    Zaprasuj nowe oczko na przewód od alternatora.Grzeje się, bo jest zaśniedziałe złącze w miejscu prasowania. Skrzynkę wymień na nową.
    To jest standardowa usterka w grupie vag.
  • #10
    Fidelis
    Level 16  
    abart64 wrote:
    Do rozruchu wychodzi z klemy.


    Przewód z klemy wychodzi właśnie na skrzynkę z bezpiecznikami i dalej, za bezpiecznikami, do instalacji.

    T5 wrote:
    Zaprasuj nowe oczko na przewód od alternatora.


    Na którym końcu przewodu alternatora ?

    T5 wrote:
    To jest standardowa usterka w grupie vag.


    A co jest powodem tej usterki ? Luzująca się nakrętka ?
  • #11
    Magister_123
    Level 36  
    Fidelis wrote:
    A co jest powodem tej usterki ?

    Korozja elektrochemiczna.
    Fidelis wrote:

    Na którym końcu przewodu alternatora ?

    Nowe oczko zaprasuj w miejscu które przedstawiłeś na zdjęciu.
  • #13
    Fidelis
    Level 16  
    Rozkręciłem bezpieczniki, połączenia kabla rozrusznika oczyściłem z "żużla" (tylko on grzał się i tylko na styku nakrętki łączącej przewód z bezpiecznikiem), poprostowałem kable i bezpieczniki, wszystkie wymyłem preparatem do styków elektrycznych i całość porządnie skręciłem. Po jeździe wszystkie połączenia zimne.
    Dzięki za wskazówki i uwagi.
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Skrzynka i oczko do wymiany. Typowe uszkodzenie. Skrzynka dostepna na all...
  • #15
    Fidelis
    Level 16  
    Skrzynka, tak. Tylko dlaczego oczko... ? Oczko nie miało żadnych uszkodzeń czy wżerów. Temperatura wydzielała się na poluzowanym styku oczka z bezpiecznikiem.
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    To wynika z praktyki. Zmien oba elementy.