Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 2000 - Przepala bezpiecznik od dmuchawy

anusek 04 Sep 2017 10:32 7089 11
  • #1
    anusek
    Level 16  
    Problem jak w temacie, przy najwyższym biegu przepala bezpiecznik od dmuchawy, przy 3 biegu gniazdo bezpiecznika bardzo się grzeje. Co może być przyczyną? Podejrzewam, że może być coś z samym wentylatorem. Czy ktoś miał podobny problem?
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Wentylator ma chyba ciężko,wyjmij zobacz.
  • #3
    anusek
    Level 16  
    jaki powinien być prąd przy 4 biegu dmuchawy?
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Mniejszy od fabrycznego bezpiecznika. Skoro go przepala to prąd jest zbyt duży.
    Prąd zależy od mocy wentylatora a to już by trzeba bylo poszukać takich danych w sklepach oferujących wentylatory. Dzielisz przez 12 i masz prąd pobierany przez wentylator.
    Najczęstszą przyczyną jest ciężko obracający sie wirnik o czym pisał wyżej kolega Ireneo.
  • #5
    anusek
    Level 16  
    Ok to wsyzstko rozumiem, niestety obawiam się trochę tych testów, bo duże bezpieczniki się palą

    Dodano po 4 [minuty]:

    dysponuje moze ktos schematem podlaczenia tego wentylatora?

    Dodano po 50 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie do dmuchawy dochodzi przewód czerwony i brązowy, wcześniej w tej samej wiązce idzie kabel czerwono/biały oraz brązowy do wtyczki, która leci dalej. Po rozłączeniu tej wtyczki wentylator przestaje działać. Czy ktoś orientuje się może od czego ona jest ? Zmierzyłem prąd przy pełnych obrotach i wyszło mi około 21 A
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Nie podałeś czy jest klimatyzacja i jaka jeżeli jest.
    Schemat dla normalnego nawiewu z użyciem opornicy.

    Skoda Fabia 2000 - Przepala bezpiecznik od dmuchawySkoda Fabia 2000 - Przepala bezpiecznik od dmuchawy

    Zasilanie z bezpiecznika nr 68 o wartości 25A.
    Zasilnie idzie na przełącznik biegów E9 a z niego poprzez opornicę N24 na wentylator V2.
  • #7
    anusek
    Level 16  
    Wersja z klima manualna
  • #8
    Ireneo
    Level 42  
    Artur ale po co schemat😀jak nie chce sprawdzić
  • #9
    anusek
    Level 16  
    Kolego Ireneo zapomniałem napisać, że wentylator przesmarowany, kupiony inny używany, a problem wciążjest. Jutro będę testował jeszcze pobór prądu wentulatora poza instalacją w samochodzie.
  • #10
    Ireneo
    Level 42  
    Ot taki mały szczegół...A może filtr kabiny zapchany na amen?
  • #11
    anusek
    Level 16  
    Nie, to też nie jest przyczyną, bo testowałem wentylator zarówno w układzie, jak również w sytuacji, w której był wyciągnięty.

    Dodano po 12 [godziny] 5 [minuty]:

    Zmierzyłem pobór prądu samego wentylatora i wychodzi 20,5 A, a bezpiecznik jest 25A.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wychodzi na to, żę rzeczywiście przyczyna może leżeć po stronie wentylatora. Pomierzę prąd w samochodzie i chyba zrobię tak, że prędkość obrotowa na 3 i 4 biegu będzie taka sama.
  • #12
    Bartek93snk
    Level 1  
    Witam,

    Odświeżam temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie również paliło bezpiecznik termiczny opornicy dmuchawy, dałem nieco większy i obecnie pali bezpiecznik w tablicy. W sklepie powiedzieli mi że to może być wina silnika nagrzewnicy. Czy jest to możliwe?

    Pozdrawiam