logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak stworzyć sterownik dla dwóch diod LED sterowany jednym przyciskiem?

geos 01 Gru 2020 18:44 945 21
REKLAMA
  • #1 19082734
    geos
    Poziom 9  
    Ocena: 22
    Robię prezent i jednym z jego elementów ma być ustrojstwo z dwiema diodami LED (lub jedną dwukolorową) sterowane jednym przyciskiem. Nie znam się na elektronice, ale chciałbym dokończyć ten prezent i od strony elektronicznej brakuje mi tego ustrojstwa. Z góry przepraszam za używane -- zapewnie niefachowe -- słownictwo.

Przycisk chyba nie ma "stanu" stabilnego włączenia tj. jego przyciśnięcie zwiera między końcówkami, a zakończenie wciskania -- rozwiera. I teraz chciałbym, aby ustrojstwo działało tak:
    *) pierwsze przyciśnięcie - zapala się dioda LED nr. 1.
    *) drugie przyciśnięcie - zapala się dioda LED nr. 2.
    *) trzecie przyciśnięcie - żadna z diód się nie pali.
    I tak w kółko.

Mógłbym zastosować taki stary przełącznik wielopozycyjny z 3 pozycjami i po prostu przełączać, ale chciałbym coś nowocześniejszego, miniaturowego, aby zmieściło się w obudowie. I teraz mam pytanie: jak nazwać to, co chciałbym zrobić? Sterownik czego? Czy są gotowe układy, które mogą zrealizować taką funkcjonalność? Może znacie schematy? Części kupię, polutuję, dam radę. Jakich słów kluczowych używać do szukania takich układów?

pozdrawiam
    geos
  • REKLAMA
  • #2 19082769
    zyzy52
    Poziom 28  
    Ocena: 366
    Możesz poszukać takiego przełącznika w chińskich latarkach LED i zaadoptować do swoich potrzeb.
  • REKLAMA
  • #3 19082799
    geos
    Poziom 9