Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Micra k12 - Slinik dmuchawy przerywana praca

pkpintercity 06 Dec 2020 16:33 1473 13
  • #1
    pkpintercity
    Level 13  
    Witam. U dziewczyny w micrze padlo ogrzewanie. Problem polega na tym ze chwile silnil chodzi potem sie wylacza i za chwile znow startuje aby po chwili stanac. Wiec postanowilem go wyciagnac. Podpialem go pod prostownik i rzeczywiscie. Chwile idzie na pelnej mocy i sie zatrzymuje. Odpinam klemy z niego i po chwili znow przykladam i staruje i za chwile staje. Szczotek jest hmm max 2centymetry. Komutator nawet w miare. Co moze byc problemem?? Micra k12 - Slinik dmuchawy przerywana praca Micra k12 - Slinik dmuchawy przerywana praca
  • Helpful post
    #2
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Nie mam tego w rękach, ale jak dla mnie to szczotek już nie ma.
  • Helpful post
    #3
    klm787
    Level 29  
    A po drodze do szczotek nie ma dodatkowych elementów? Co to za element tam z boku odstaje?
    Bo na szczotkę to nie wygląda. No chyba,że na pierwszym zdjęciu.
    Czy to jest jedna ze szczotek?

    A jak wygląda ewentualny docisk tych szczotek.

    Bo czytając tytuł tematu zaraz do głowy przyszedł mi ewentualny wyłącznik termiczny. Który to czasami jest montowany przy szczotkach.
  • Helpful post
    #4
    g107r
    Level 40  
    Włóż szczotki, i jeszcze coś za szczotkami tak, aby "wydłużyć" szczotki, i zwiększyć siłę docisku sprężyny.
    Albo ręcznie dociskaj szczotki, gdy silnik staje.
    Serio, nie są za długie, mogły się skończyć, dodatkowo przewodzik szczotki może blokować dalsze wysunięcie szczotki ku komutatorowi.
    pkpintercity wrote:
    Podpialem go pod prostownik i rzeczywiscie.
    A prostownik wytrzymuje zasilać ten wentylator? Mój da i 10A, więc może się nie wyłączy, ale kolegi z max 4A, to chyba tylko by chwilę pokręcił, i spalił mu bezpiecznik.
  • #5
    pkpintercity
    Level 13  
    Prostownil powinien dac. Bo to zatrzymanie polega na tym kreci na maxa i nagle staje i buczy nawet jak mu reka chce pomoc wystartowac to moze to zle ujme " pole elektromagnetyczne" trzyma wirnik w sensie nie ze blokuje tylko chce zakrecic ale odrazu staje. Ale w aucie identyczna sytuacja chwile chodzi i zatrzymuje. Kurcze tez mysle czy nie ma gdzies termika ale nie widze. Mysle czy jutro nie skoczyc po szczotki nowe i zobaczyc co dalej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    g107r wrote:
    Włóż szczotki, i jeszcze coś za szczotkami tak, aby "wydłużyć" szczotki, i zwiększyć siłę docisku sprężyny.
    Albo ręcznie dociskaj szczotki, gdy silnik staje.
    Serio, nie są za długie, mogły się skończyć, dodatkowo przewodzik szczotki może blokować dalsze wysunięcie szczotki ku komutatorowi.
    pkpintercity wrote:
    Podpialem go pod prostownik i rzeczywiscie.
    A prostownik wytrzymuje zasilać ten wentylator? Mój da i 10A, więc może się nie wyłączy, ale kolegi z max 4A, to chyba tylko by chwilę pokręcił, i spalił mu bezpiecznik.


    Ktory element ??? Jesli mozesz zaznacz go
  • Helpful post
    #6
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Jak chcesz to jeszcze ratować to prawdopodobnie szczotka wiesza się na przewodzie zasilającym. Musisz podpilowac wcięcie na przewód.
  • Helpful post
    #7
    g107r
    Level 40  
    Jak to jaki element?
    Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki.
    Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco dużo miejsca, jest na tyle wystarczająco głębokie wycięcie na ten przewód, że jej przewód nie blokuje dalszego wsunięcia szczotki w jej gniazdo?

    Buczy, to może nie szczotki.
    Wirnik nie ma luzów? Szczelina pomiędzy wirnikiem a magnesami nie jest zbyt duża, w przypadku "rozpadu" łożyska, luz może ginąć, a wirnik trze o magnesy hamując silnik. Wirnik lepi się, ociera o stojan, czyli magnesy w obudowie silnika.
  • #8
    pkpintercity
    Level 13  
    Nie luzow zadnych nie nie ma , ani wzdluznych ani poprzecznych. Zaraz cos wykminie i przedluze i napisze o efekcie. Patrzac na uzwojenie wirnika nie jest nigdzie ciemne ani przypalone.kurcze chyba macie z prostownikiem to on nie daje rady. Bo ja podlaczam to nagle zapalaja sie wszystkie lampki na nim to znaczy MAX. Czyli jezeli nawet brac pod uwage ze silnik ok to zostaje chyba ze cos nie tak z rezystorem. A wiec dobralem sie do rezystora ale nie jest nigdzie upalony co niby czesta przyczyna w nissanie. Hmmmmmm Micra k12 - Slinik dmuchawy przerywana praca



    Ok. Wywalilem ten prostownik i dorwalem zasilacz ledowy 12v/16,3A 200W dmuchawa zasuwa jak wscielka, plus dolozylem srubki w szczotki aby je tj. Wydluzyc.po wyjeciu przedluzen szczotek silnik pracuje poprawnie ze szczotek nie wydobywaja iskry ani nic. Troche sprawa zmienia kierunek poszukiwan usterki. Gdyz dziewczyna dopowiedziala ze jak nie dzialalo i wjechala w dziure to dzialalo wiec moze jakis luzny kabel. Chodz te od silnika siedzialy mocno nie sa zaśniedziale. Zostaje mi moze zobaczyc bezpiecznik moze tam cos sie dzieje. Juz dziwne teorie mi chodza po glowie
  • Helpful post
    #9
    g107r
    Level 40  
    Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś.
    Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i komutatora.

    Ja bym go zamontował, może podłączając równolegle do wentylatora żarówkę - wyjdzie "w praniu", a dziewczyna niech patrzy, czy jak znowu zacznie przerywać, to świeci się, czy nie ta dołączona żarówka.
    Świeci - wentylator i szczotki.
    Nie świeci - nie ma prądu, i trzeba szukać przed wtyczką, w zasilaniu wentylatora. Ale buczał, czyli jakiś prąd dochodził...

    Szczotek i tak bym poszukał, wizualnie te "2 cm" wchodzą bardzo głęboko, może być już ich koniec, teraz kombinując je rozruszałeś, ale po godzinie pracy może być to samo.

    Sprawdź jeszcze zagniecenie uzwojeń na klepkach komutatora, ostatnio rozbierałem takie różne silniczki, niektóre uzwojenia trzymały się jakby tylko na zagnieceniu. Jakby nie były przygrzane do klepek, tylko na ścisk, ale to już chyba na wyrost, skoro wszyscy obstawiamy krótkie szczotki...
  • #10
    pkpintercity
    Level 13  
    Powiem tak, wyczyscilem komutator, dolozylem te dociski do szczotek, wyczyscilem styki na silniku, wyczyscilem styki na bezpiecznikach ( nie byly osmolone tylko taki nalot byl ) psiuklem kontaktem wtyczke od zasilania silnika i wtyczke od rezystora nawiewu i dziala szukalem wybojów dziur itp ronda i śmiga nic nie przerywa na kazdej predkosci wiec ciezko zgadnac co ty bylo czy szczotki czy styki nie mam pojecia
  • #12
    pkpintercity
    Level 13  
    Hejka. Sprawa dosc prosta. Do wykrecenia pare torxow. I schowek. Gorzej z samym silnikiem. Ciasno jak cholera. Ale jak dobrze pokminisz w sensie troche sily uzyc i wyjdzie. Mi sie delikatnie kawalek takiego plastiku ułamalo ale nie ma to zadnego wplywu. Daje ci linka do yt jak gosc to to ogarnia filmik jest akurat z nissan note. Ale ja sie tym wzorowalem i udalo mi sie .
    https://youtu.be/qUXu31yiYQw
    A czemu wyciagasz ???
  • #14
    pkpintercity
    Level 13  
    Po wymianie szczotek, dmuchawa dziala. Zamykam i dziekuje za pomoc wszystkim , pozdrawiam